Na lang wikken en wegen toch de stap maar gezet en naast mijn XM een DSpecial gekocht (wat wordt het mooi hier in de straat…) Iemand bekend met de 61-BL-16 ? Zo op het oog is er een aantal jaren geleden een restauratiepoging gedaan want veel zaken die je verwacht bij een nederlandse dame uit 1974 zijn nog in opvallend goede staat. Jammer genoeg is de originele blauwe kleur verdwenen onder een slecht aangebrachte laag zwarte lak en de motorkap en rechtervoorportier zijn zelfs met de kwast zwart geschilderd… We gaan eerst een paar maanden met haar op pad en daarna beslissen we of ze een restauratie traject ingaat of dat het na afloop van de APK einde excercitie is.
Voor nu twee kleine vraagjes,
1. de aansluiting van de toerenteller op de bobine is kwijt, waar moet die ongeveer uit de kabelboom komen ??
2. waar hangt de aansluiting voor de Lexia, ik heb al overal gezocht maar kan die niet vinden.
Groeten
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas





















Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
@2: Die zit helemaal links voorin. Op uiteraard een heel onhandige plek. Helemaal Citroen eigen. Als je op je plintenladdertje staat kun je er precies bij…..









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
furriegurrie schreef:@2: Die zit helemaal links voorin. Op uiteraard een heel onhandige plek. Helemaal Citroen eigen. Als je op je plintenladdertje staat kun je er precies bij…..
Wat je nog vergeet te vertellen is dat je de speciale lexia-ds connector moet hebben, die ligt in het schap naast de glasmagneetjes.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lexia? Bij een DS?
Citroen!
Nooit van gehoord? De mijne heeft er zelfs twee.
Wel ff de laatste firmware installeren.
maar wel zorgen dat de Poeremetator synchroon is gesteld (3e schroef)
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
LOL, OK genoeg grappen en grollen, iemand die weet waar ik dat touwtje voor de toerenteller kan vinden ? anders moet ik de hele draadboom gaan slopen en daar heb ik niet zo’n trek in…
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Aan de bobine moeten drie draadjes hangen, één gaat naar je verdeler, de andere twee komen op dezelfde plek uit dezelfde kabelboom. Volg dus het ene draadje en als het goed is kom je de andere vanzelf tegen. Volgens het WPH (Handeling DM 510-00a) zou die rood gemarkeerd moeten zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Niels, bij mij komt die draad uit de dikke draadboom welke uit het schutbord komt naast de zekeringhouders. Het is een zwarte draad, maar met een lichtkleurig (wit of beige) extra omhulsel/mantel er extra omheen. Aan het einde zit een rode schuifstekker welke op de verdeler zit.
OK,bedankt voor de info, helaas is er net na de doorgang van het schutbord in het verleden een en ander gerepareerd, het lijkt er op dat de hele draadboom doorgeknipt is geweest en daarna met klemhulzen weer aan elkaar gezet is, de draad is dus zoek en het volgende deel van de operatie wordt een nieuwe draad naar het interieur trekken.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas