Remklauw problemen
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 november 2005 08:44 PM

Afgelopen week kregen mijn achterremmen plotseling het idee om ook weer eens mee te doen. (de achterremmen zitten vaak vast bij GS-en) Hierop volgde een schurend geluid, het bleek dat het buitenste rechter achterremblok volledig was afgesleten, op het binnenste remblok zag nog voldoende. (hoe kan dit?)

Nu het probleem; Toen ik de oude rembokken er reeds uit had, heb ik de auto even verplaatst, om zo wat meer sleutelruimte te krijgen.
Hierbij heb ik per ongeluk op de rem getrapt….

Het gevolg is dat de cilinders nu volledig tegen de remschijf aan zitten en ik krijg ze met geen mogelijkheid terug.
Op dit moment is de remklauw er al af(de 2 helften zitten nog wel op elkaar), al zit de remleiding er nog wel op.

Omdat het ondertussen behoorlijk donker werd, ben ik voor vandaag maar gestopt. Maar wie heeft er tips voor mij?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 november 2005 09:41 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat de remleiding er af halen zal helpen. Dan heb je in ieder geval iets minder weerstand.

Misschien even een :photo van hoe de remklauw er uit ziet ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 november 2005 09:47 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het hydraulisch systeem ontlast, de ontluchtingsnippel is er ook af. (anders kon ik de klauw niet demonteren) Met andere woorden, er zou geen hydraulische weerstand moeten kunnen zijn om ze terug te drukken.

Gerard Maas heeft intussen de tip gegeven (op GSNL) om gewoon met een beitel/grote schroevendraaier terug te drukken. Morgen dus ietsje pietsje meer gepast geweld gebruiken dus…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 november 2005 11:52 PM
  [ # 3 ]

Omdat de remdruk gewichtsafhankelijk is, doen de achterremmen pas mee alsde wagen achter flink beladen is. Om deze reden gaan de achterremmen van een GS “standaard” vast zitten.
Een beetje kopervet op de cilinders moet de boel straks weer een poos gangbaar kunnen houden.

Maar goed, afhankelijk van het resultaat, als ik ze eenmaal weer gangbaar heb, zal ik de boel misschien wel even helemaal uit elkaar halen.
De LHM die uit de ontluchtingsnippel kwam, was wonderwel nog groen!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 november 2005 08:31 PM
  [ # 4 ]

Is het al gelukt ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 november 2005 08:36 PM
  [ # 5 ]
Lelijke Eend schreef:

Is het al gelukt ?

Mede omdat mijn snotproductie momenteel op een zeer hoog nivo ligt en ik de kans heb een playbackshow te winnen mits ik Joe Cocker immiteer, ben ik vandaag niet aan de slag gegaan.

Wel heb k besloten om de hele remklauwen uit elkaar te halen en volledig te voorzien van nieuwe rubbers.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 november 2005 08:37 PM
  [ # 6 ]

Open eens een topic on ‘Ander onderwerp’ over die playbackshow ? Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 november 2005 01:52 AM
  [ # 7 ]

Hoe staat het met de reparatie ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 november 2005 02:31 AM
  [ # 8 ]

Ik heb de remrevisie-kit binnen. Maar door het bar=slechte weer ben ik er nog niet aan begonnen. Hij staat namelijk voor de garage op bokken….

Maar ik bedacht mij vanavond dat ik ook met 3 wielen de garage in kan rijden natuurlijk! Dat ga ik dus morgen waarschijnlijk even proberen.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 november 2005 02:41 AM
  [ # 9 ]

Waarschijnlijk had je het zelf ook wel bedacht, maar ik wil het toch even zegen om te voorkomen dat je de hele rommel aan gort rijdt.

Eerst motor starten, rijhoogte op z’n hoogst en daarna pas van de blokken af halen.

Maar als de Eend er ook nog uit moet, gok ik zo dat je van de oprit af moet En als je met de neus richting garage staat, kan het wel ens zijn dat wanneer je achteruit de oprit af rijdt, je ergens mee in de grond ‘hakt’ en dus alles toch aan gort rijdt. Pas dus alsjeblieft op, het zou zonde zijn als je net zo’n brokkenmaker zou worden als ik !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 november 2005 02:46 AM
  [ # 10 ]

De eend staat in de garage, maar die rijd ik helemaal naar achteren. De GS staat met zijn kontje naar de garage toe. Die kan ik dan ongeveer 1 meter in de garage rijden.
Met het stukje afdak voor mijn garage er bij, staat zo meer dan de helft van de GS droog en kan ik er mee bezig zonder op een figurant uit Spongebob te gaan lijken.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 november 2005 12:22 PM
  [ # 11 ]

Ok Very Happy

Aankomende zomer een complete carport bouwen ? Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook