Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Der Zeit voraus”
Dat is echt zo lelijk dat het weer gaaf wordt. Nog nooit eerder gezien. Ook eens zoeken op Citromobile…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Haha dat ziet er goed uit…
Ik denk dat Robin je probeert voor te zijn!

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Inderdaad, echt iets van toen, geweldige Zeitgeist !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
par eXeMple! schreef:Haha dat ziet er goed uit…
Ik denk dat Robin je probeert voor te zijn!
Nee hoor. Robin hoeft dit soort antieke toolies niet. Robin is wel van de functionaliteit. Becker Indianapolis voor de CX en niks anders. Ik ga wel op jacht naar wat anders. Ik zoek nog wat onderdeeltjes voor de SM. Mocht ik zo’n ding als hiervoor tegen komen, koop ik ‘m wel voor je Freek.
Mijn foldermateriaal heeft een andere bestemming gevonden. Vanochtend aan David Overberg beloofd. Dat was wel het minste toen hij het me gunde het boek ‘De Diva’ te mogen kopen met handtekeningen van Opron en Pijlman. Aangezien ik de rest van hem ook mag scannen, komt het allemaal wel goed met gescande versies.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
In de laatste LCER (pag. 39) zag ik het 45-toeren plaatje uit 1976 over de Citroën CX. Ik heb dit plaatje ook.
Het zou denk ik leuk zijn om het gesproken testverslag als mp3 op je site te hebben onder de testverslagen.
Nu ik dit gezegd heb, moet ik eens gaan bedenken hoe ik het van de platenspeler naar een mp3’tje krijg.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je er voor kan zorgen dat je de platenspeler kan voorzien van een kabel met een minijack dan kan je die zo aansluiten op de line-in poort op zowat elke PC.
Dan kan je een willekeurig programma (Windows heeft dit ingebouwd) laten opnemen vanaf deze poort.
Mogelijk heb je eerst een ander bestandformaat dan MP3, maar dat valt dan wel weer te converteren

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Kijk zo onstaan er weer nieuwe ideeen voor de site, wordt het een audio visuele site. Ik zal binnenkort de nieuwe folders online zetten.
En mocht je op Citrombiel zo’n audiomeubel vinden dan kun je daarna opzoek naar de orginele HIFI instalatie van Philips voor erin en dan heb je natuurlijk een supergeluid in je CX.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Als je er voor kan zorgen dat je de platenspeler kan voorzien van een kabel met een minijack dan kan je die zo aansluiten op de line-in poort op zowat elke PC.
De laatste generatie platenspelers heeft een te zwak signaal om zo maar te gebruiken via de PC. dan moet er nog een elementversterkertje tussen.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Okee, dus platenspeler op de versterker aangesloten en dan de tape out van m’n versterker op de PC aansluiten?
Even op zoek of ik daar een kabeltje voor heb.
In diezelfde categorie heb ik het originele cassettebandje (jawel!) dat bij de introductie van de CX onder de dealers werd verspreid, teneinde het te kunnen draaien tijdens een proefrit. De markante stem van Donald de Marcas (ook jarenlang nieuwslezer op de radio, in de tijd dat dat nog ‘Radio-Nieuwsdienst, verzorgd door het ANP’ heette) en omlijst met heel beschaafde Franse muziek. Ik zal mijn broer, die daarvoor heeft doorgeleerd, eens vragen of dat ook op de een of andere manier te digitaliseren is, voor de liefhebbers, want het is zonde om zo’n mooi stukje historie verloren te laten gaan.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Even een snelle vraag, kleurenkenners:
Als een CX uit 1985 de kleur ‘grijs’ heeft volgens de RDW site, dan kan het dus alleen Gris Espandon of Gris Neptune zijn. Maar Gris Espandon kwam toch alleen op de Serie 1, en Gris Neptune alleen op de Serie 2?
Klopt dat?
Way out in the water, see it swimming.
Gris Perlé kan ook?

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Nelis Infra schreef:Even een snelle vraag, kleurenkenners:
Als een CX uit 1985 de kleur ‘grijs’ heeft volgens de RDW site, dan kan het dus alleen Gris Espandon of Gris Neptune zijn. Maar Gris Espandon kwam toch alleen op de Serie 1, en Gris Neptune alleen op de Serie 2?
Klopt dat?
Gris Espadon is inderdaad alleen geleverd op serie I-CX-en, maar Gris Neptune is zowel op de serie I als op de serie II geleverd (modeljaren 1981 en 1984/1985/1986/1987).
De auto die jij bedoelt is van modeljaar 1986 (november 1985), en kan dus Gris Neptune zijn, maar ook Gris Rénard is mogelijk. Hee maar vergeet je de meest veelvoorkomende grijs niet? Gris Perlé?
Ach wat maakt het ook uit, voor jou is het waarschijnlijk toch blakend ‘blauw’
Gris Perlé kan natuurlijk ook, maar daarvoor had Niels hier niet hoeven vragen natuurlijk. Die kleur herkent Niels zelfs.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Moeha, knalkleuren niet voor mij! Zeegroen, grondbruin en de nachtzwart: dat zijn pas kleuren!
Way out in the water, see it swimming.