
























Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
het leuke van de Palmares is natuurlijk het 150-blokje. Dat samen met de GT wieldoppen in wit en het GTi interieur maakt het een erg leuke BX. TZi’s zie je al genoeg












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelukkig is iedereen verschillend met verschillende smaken en voorkeuren
Ik ga toch liever voor een GTi’tje!
Arjan Verkade schreef:Waarom is iedereen zo gek van een Palmares?
Ik begrijp niet helemaal waarom dat zo bijzonder is, het is toch gewoon een relatief luxe versie van een 1.4?Je kan waarschijnlijk voor hetzelfde geld een BX 16 TZi kopen met meer luxe en als optie stuurbekrachtiging.
Geef iets meer uit en je heb een luxe vlotte 19 TZi of GTi
Een Palmares is fantastisch. Juist die ‘relatieve’ luxe is zo leuk. Je kreeg alleen een GTi interieur en de kleurkeuze werd beperkt tot wit. En natuurlijk een lekker 150 motortje. Daarom bestaat de Palmares, een uitloopmodel voor dit geweldige blokje. En omdat de basis voor de Palmares een 14E was ook nog een 5-bak. Je wil het echt hoor Het is ook een leuke afwisseling naast de GTi-achtigen. Zeker als je daar al een van hebt.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Precies, en ik denk dat een Palmares in het gebruik veel goedkoper is dan een GTI, en dat kan ook een goed argument zijn om er eentje te kopen. Maar op dat gebied ben ik echt een complete nono
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Maar toch… zo’n enorme GTi spoiler op een 1400tje? Ik blijf het als GTi/16V liefhebber raar vinden.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Die broodplank achterop was dan ook niet standaard (gelukkig). De achterruitenwisser (helaas) ook niet.
en ik denk dat een Palmares in het gebruik veel goedkoper is dan een GTI…
Nou, erg goedkoop was die 1.4 ook niet toen ie nieuw was. Het brandstofverbruik liep eerder richting 1:11 á 12 en de onderhoudsrekeningen waren ook niet laag. De opvolgende 1.6 Progress (idee hetzelfde als een Palmares: kale uitvoering met GTI-stoelen) was zuiniger én vlotter (en in onderhoud net zo duur).





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
rb schreef:...Nou, erg goedkoop was die 1.4 ook niet toen ie nieuw was. Het brandstofverbruik liep eerder richting 1:11 á 12 en de onderhoudsrekeningen waren ook niet laag. De opvolgende 1.6 Progress (idee hetzelfde als een Palmares: kale uitvoering met GTI-stoelen) was zuiniger én vlotter (en in onderhoud net zo duur).
Het brandstofverbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van onderhoud. Ik heb geen persoonlijke ervaringen met het 150 blokje (wel met de 1.4 TU), maar ik heb toch regelmatig meldingen gezien van een verbruik van 1:14 a 1:15.
Maar los daarvan: zo’n 150 heeft geen distributieriem en er hoeft geen nokkenas verwijderd te worden om kleppen te kunnen stellen, hoewel je hierbij wel vrij lenig moet zijn omdat je bij het schutbord moet friemelen wegens de liggende positie van het blok.
Ik zie dus niet zo goed waarom de oude 150 minstens net zo duur zou moeten zijn in onderhoud als een XU (1.6 of 1.9 maakt volgens mij dan weer niet zoveel uit). Of spreek je uit persoonlijk ervaring?
Maar on-topic: eigenlijk vind ik die Cannes leuker dan de Palmares…. ‘k weet niet goed waarom.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wilde al zeggen… Onze Cannes liep op benzine toch heel makkelijk 1 op 15 en op LPG keurig 1 op 13.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Psssst Waterman…..een Cannes heeft een TU voorin liggen, geen 150, volgens mij weet je dat ook wel….
Ontopic;
It’s cheap> 1€
http://www.leboncoin.fr/voitures/179962261.htm?ca=15_s
Wel in niet al te goede staat
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
http://www.leboncoin.fr/voitures/187823196.htm?ca=15_s
97.000 km
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
CVosje1994 schreef:Ontopic;
It’s cheap> 1€
http://www.leboncoin.fr/voitures/179962261.htm?ca=15_s
Wel in niet al te goede staat
Quote: Faire offre
ofwel, t.e.a.b. zijnde vermoedelijk niet één euro…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
ops: Verkeerd gelezen en vertaald
ops:
Zo zie je maar > ik ben niet perfect
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
winnetou schreef:Het brandstofverbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van onderhoud.
rb schreef:...Nou, erg goedkoop was die 1.4 ook niet toen ie nieuw was.
Ik mag hopen dat een nieuwe, conform het boekje onderhouden auto die niet afgetrapt werd toch wel kwalificeert als ‘in redelijke staat’.
Ik zie dus niet zo goed waarom de oude 150 minstens net zo duur zou moeten zijn in onderhoud als een XU (1.6 of 1.9 maakt volgens mij dan weer niet zoveel uit). Of spreek je uit persoonlijk ervaring?
Dat het onderhoud nú wat goedkoper kan zijn wil ik best geloven: na 22 jaar gaat er weleens iets stuk en op een kale 1.4 carb kan er minder stuk dan op een XU-injectie. N.a.v. de opmerking ‘in gebruik veel goedkoper dan een GTi’ merkte ik slechts op dat de 1.4 ‘150’ uit ‘88 qua verbruik niet erg zuinig was toen die nieuw was (een TU is inderdaad zuiniger), ook niet erg vlot voor de verbruikte benzine en dat die onderhoudsrekeningen (toen ze ‘nieuw’ waren) in vergelijking met de latere 1.6 elkaar niet veel ontliepen (maar dat was toen).
Ik heb enkele jaren terug een aantal van die onderhoudsrekeningen nog eens ingezien, samen met een staatje met kilometerstanden en getankte liters (bijgehouden op aanraden van de garage omdat die 1.4 zo zoop), zodoende de opmerking.
Zit er nog verschil in gewicht en daarmee in wegenbelasting?