Spiegeltje vervangen…en zijscherm
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 20 november 2005 05:06 PM

Beste mensen,

Mijn pa heeft een Xantia 1.8 16 kleppert. Nu heeft mijn lieve zusje schade gereden, gelukkig niet háár schuld. Brommertje vol d’r op, zeg maar.
Nu is het geval: Spiegel en zijscherm verrotski.
Goed, nu ben ik tot Xantmonteur omgedoopt, dus dat wordt sleutelen Laughing
Nu het volgende, dat zijscherm heb ik getracht los te halen, alle schroefjes los, maar loskrijgen ho maar. Lijkt wel of het gekit zit ofzo bij de deurscharnieren, is dat zo???
En bij het vervangen van de spiegel (bestuurderskant en handbediend) moet de bekleding eraf, lijkt mij. Hoe zit dit precies en is dit makkelijk te doen?
(Elektrische raampjes).

Wie heeft er tips?

Alvast mijn dank!

Groeten Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 21 november 2005 12:38 AM
  [ # 1 ]

Niemand?? Crying or Very sad

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 21 november 2005 05:54 PM
  [ # 2 ]

Als dat windschermpje gekit zit dan met een visdraadje of los mesje van de ruit proberen te peuteren denk ik en wat je spiegel aangaat die is gemakkelijk te vervangen. Je haalt dat driehoekje te hoogte van je spiegel aan de binnenkant los. Ben wel voorzichtig, die pootjes willen wel eens afbreken. Daarna zie je dat de spiegel met 3 torx-boutjes vastzit aan de deur.

Mocht ie van binnenuit verstelbaar zijn dan moet inderdaad de binnenbekleding in zijn geheel ervan af want zit ie daar ook nog vast. Met beleid gemakkelijk te doen.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 21 november 2005 07:13 PM
  [ # 3 ]
marx-7 schreef:

Als dat windschermpje gekit zit dan met een visdraadje of los mesje van de ruit proberen te peuteren denk ik en wat je spiegel aangaat die is gemakkelijk te vervangen. Je haalt dat driehoekje te hoogte van je spiegel aan de binnenkant los. Ben wel voorzichtig, die pootjes willen wel eens afbreken. Daarna zie je dat de spiegel met 3 torx-boutjes vastzit aan de deur.

Mocht ie van binnenuit verstelbaar zijn dan moet inderdaad de binnenbekleding in zijn geheel ervan af want zit ie daar ook nog vast. Met beleid gemakkelijk te doen.

Haaaa, top! Het zijscherm zit idd gekit, had ik al begrepen. Enig idee waar de schroeven zitten van de deurbekleding? En zit het ook vast met die plastic “schroeven” die je vast moet duwen?

Bedankt alvast!
Groeten Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 november 2005 07:45 PM
  [ # 4 ]

onder je handgreep zit een klein torx boutje…dat zien ze vaak over het hoofd…bij de speaker onder in de deur zitten er ook drie, en op de deurgreep ook drie…je moet voorzichtig onderaan een stukje omhoog trekken en dan drukknop voor drukknop lostrekken…ik heb net mijn buitengreep vervangen…en niks gesloopt…..

Oh,  en het lipje om de wagen op slot te doen is de lastigste…...moet je met een scherp puntje in een nokje drukken en dan de boel omhoog schuiven….

 

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 21 november 2005 07:49 PM
  [ # 5 ]
René van Maren schreef:

onder je handgreep zit een klein torx boutje…dat zien ze vaak over het hoofd…bij de speaker onder in de deur zitten er ook drie, en op de deurgreep ook drie…je moet voorzichtig onderaan een stukje omhoog trekken en dan drukknop voor drukknop lostrekken…ik heb net mijn buitengreep vervangen…en niks gesloopt…..

Oh,  en het lipje om de wagen op slot te doen is de lastigste…...moet je met een scherp puntje in een nokje drukken en dan de boel omhoog schuiven….

Supersss bedankt! Hier kan ik mee verder! Lijkt erg op de manier van hoe die bij de XM zit dus. Van het nokje had ik al zo’n idee Wink
Van de week maar even rustig voor zitten met een biertje. Gaat goedkomen!
Bedankt nogmaals!

Groeten Ruben

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook