2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Xantia ontklepperen (wielophanging)
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 juli 2004 02:22 AM
  [ # 16 ]

Ik ga em dit laten lezen. Zekerwete ! Ik dacht dat ie nog wat kilometers maakt, dan kan je maar beter goede remmen hebben !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 juli 2004 04:49 AM
  [ # 17 ]

Maar hij heeft het al gehad dat z’n motor uit sloeg en toen remde z’n Xant nog steeds. Hoe kan dat ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 juli 2004 02:17 PM
  [ # 18 ]

Wel, in ieder geval is het zo dat in het geval van de achterremmen de veerbollen rechtstreeks op het remsysteem staan aangesloten vanwege de niveauregeling en de daaraan gekoppelde remdrukregeling die ervoor zorgt dat bij zwaardere belasting de remdruk evenredig toeneemt. Vanuit de veerbollen wordt dan ook druk geleverd aan de achterremmen, zelfs al zou de voorraadbol leeg zijn.

Hoe dat zit met de voorremmen weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien de circuits daar niet direct aan de veerbollen zijn gekoppeld. Maar in geval van nood werkt de handrem in elk geval op de voorwielen. Het moet in elk geval wel heel erg mis zijn wil je totaal geen remdruk meer hebben.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 26 juli 2004 02:28 PM
  [ # 19 ]
winnetou schreef:

Wel, in ieder geval is het zo dat in het geval van de achterremmen de veerbollen rechtstreeks op het remsysteem staan aangesloten vanwege de niveauregeling en de daaraan gekoppelde remdrukregeling die ervoor zorgt dat bij zwaardere belasting de remdruk evenredig toeneemt. Vanuit de veerbollen wordt dan ook druk geleverd aan de achterremmen, zelfs al zou de voorraadbol leeg zijn.

Hoe dat zit met de voorremmen weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien de circuits daar niet direct aan de veerbollen zijn gekoppeld. Maar in geval van nood werkt de handrem in elk geval op de voorwielen. Het moet in elk geval wel heel erg mis zijn wil je totaal geen remdruk meer hebben.

Klopt, als de druk van het hydraulisch systeem om de een of andere redenen wegvalt, dan zal eerst de stuurbekrachtiginh uitvallen, daarna de vering en als allerlaatste de remmen. Proefondervindelijk meerdere malen meegemaakt.
Met een hele grote uitzondering kan het voorkomen dat de remmen plotseling helemaal wegvallen, maar dit kan ook bij auto’s zonder hydraulisch systeem gebeuren. Dit heb ik één keer mee mogen maken en ik hoop dat het nooit meer wederkeert. Voor het verhaal, zie: http://81.68.229.29/content/mijnbx/avontuur.html

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 juli 2004 02:54 PM
  [ # 20 ]

OEF!! Was jij die pechvogel? Ik heb jouw verhaal inderdaad op jouw site wel eens gelezen, was nogal angstaanjagend…  Shocked  Shocked  Gelukkig heb je het er levend vanaf gebracht. En dat zonder verdere schade.. petje af hoor, uitstekend gereden!!  Wink  Cool

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 26 juli 2004 03:55 PM
  [ # 21 ]
winnetou schreef:

OEF!! Was jij die pechvogel? Ik heb jouw verhaal inderdaad op jouw site wel eens gelezen, was nogal angstaanjagend…  Shocked  Shocked  Gelukkig heb je het er levend vanaf gebracht. En dat zonder verdere schade.. petje af hoor, uitstekend gereden!!  Wink  Cool

Ja, ik was die pechvogel, of geluksvogel. Het is maar net hoe je het bekijkt Smile

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 juli 2004 07:21 PM
  [ # 22 ]

Ik heb net nog eens op je site gekeken en het einde van de oude TZI gelezen.. Crying or Very sad  Moge ze rusten in vrede. En, mooie 16V heb je gekocht!  Cool

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook