Automatische airco - automatisch?
MartinM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-04-2011

Gepost: 28 mei 2011 02:50 PM

We hebben de DS3 ook net een weekje, heerlijke auto.

Toch een vraagje:

Gister was het buiten 15 graden, auto stond in de zon geparkeerd.

Instappen: Gloeiend heet binnen.
Auto starten, airco staat op automatisch, 20 graden.

Je verwacht dan dat hij als een gek gaat blazen, maar nee.
Blijft op een heel lage lucht circulatie staan.

Een minuutje of 10 gereden (mischien wil hij eerst echt koude lucht maken voor hij gaat blazen?) maar ook dat hielp niet.
Maar met de hand de ventilator hard gezet. -> wel koude lucht.

Als je de temperatuur naar beneden zet (Lo of 15 graden) gaat hij WEL hard blazen.

Enig idee? Of even langs de dealer rijden?

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 28 mei 2011 03:10 PM
  [ # 1 ]

Bij mij is het in no time de temperatuur die je wenst. Al in de eerste minuut komt er koele lucht uit de roosters. De ventillator gaat bij mij nooit hard blazen op de automatische stand, tenminste, niet dat ik me kan herinneren.

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 28 mei 2011 06:19 PM
  [ # 2 ]

Die van mij doet hetzelfde, alleen hard blazen met hele lage temperaturen. Wel netjes koud overigens. Wat mij wel verbaasd is dat ik het idee heb dat de airo continu zijn werk blijft doen, terwijl een automatische airco toch ook geregeld uit moet gaan (indien de doeltemperatuur is bereikt). Ik heb nu af en toe de neiging om hem met de hand uit te zetten (A/C knop).

Tip: overigens is het niet verstandig om in een snikhete auto direct de airco aan te zetten, die kan daar nauwelijks tegenop werken. Gewoon even een paar honderd meter rijden met beide ramen open en je bent de ergste hitte kwijt. Dan kan de airco ook sneller zijn werk doen.

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 28 mei 2011 07:07 PM
  [ # 3 ]

En wat als je vanuit de automatische stand de airco uitzet? Dan verdwijnt “auto” wel uit je scherm maar volgens mij blijft ie de aanjager wel automatisch regelen toch? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 29 mei 2011 01:07 AM
  [ # 4 ]

Werkt bij mij perfect, na een tijdje “nadenken” begint ie heel snel de temp te laten dalen, maar dat gebeurt binnen 5 seconden

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 29 mei 2011 01:08 AM
  [ # 5 ]

Ik dacht dat zodra je een van de zelfbedieningsknopjes aanraakte, de “auto” uit het display verdwijnt. Er wordt dan helemaal niets meer automatisch geregeld. En als je hem weer op “auto” zet wordt meteen alles automatisch geregeld. Het is voor zover ik weet dus alles of niets.

Profiel  
 
Y@KUZA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 29 mei 2011 11:16 AM
  [ # 6 ]
Leon75 schreef:

En wat als je vanuit de automatische stand de airco uitzet? Dan verdwijnt “auto” wel uit je scherm maar volgens mij blijft ie de aanjager wel automatisch regelen toch? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Ik meen bij mij geconstateerd te hebben dat het inderdaad zo werkt

Profiel  
 
CestLaVie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 18-10-2010

Gepost: 29 mei 2011 11:57 AM
  [ # 7 ]
CestLaVie schreef:

Ik dacht dat zodra je een van de zelfbedieningsknopjes aanraakte, de “auto” uit het display verdwijnt. Er wordt dan helemaal niets meer automatisch geregeld. En als je hem weer op “auto” zet wordt meteen alles automatisch geregeld. Het is voor zover ik weet dus alles of niets.

Ik heb het maar eens opgezocht in de handleiding, en wat ik hierboven beweer klopt niet. De handleiding zegt op bladzijde 67:

Handmatig instellen
Het is mogelijk een of meer functies van de airconditioning handmatig in te stellen, terwijl de overige functies automatisch worden geregeld. Het symbool “AUTO” gaat uit.
Bij het indrukken van de toets “AUTO” zal het systeem weer volledig automatisch functioneren.

I stand corrected!

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 29 mei 2011 02:12 PM
  [ # 8 ]

Dat wilde ik nu net hier schrijven. Ook ik heb even het boekje er op nageslagen en ik kwam tot dezelfde conclusie. Ik heb het in de praktijk nog niet gemerkt moet ik zeggen.

Profiel  
 
MartinM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 23-04-2011

Gepost: 31 mei 2011 09:50 PM
  [ # 9 ]

Laatste dagen nog eens geprobeerd. Hij gaat nu wel direct koelen als het warm is, maar niet echt hard blazen. (wel harder als eerst).

Als de buitentemp > 20 graden is, koelt hij sneller, als dat het buiten 15 graden is.
Maar als het zonnetje erop staat, en het binnen flink opgewarmd is op het parkeerterrein, houd hij daar schijnbaar niet zo erg rekening mee.

Kortom: Laat de buitentemp maar stijgen, gaat het vanzelf goed.

Profiel  
 
kappies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 03-04-2011

Gepost: 31 mei 2011 09:55 PM
  [ # 10 ]

Nou ik moet zeggen als ik een pet had gehad en start dan lag mijn pet op de achterbank drunk (maandag de warmste dag deed hij het echt goed en hij had het snel 18 graden)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook