3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
En ja hoor: uitlaatspruitstuk tapeind gebroken
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 30 mei 2011 12:49 PM
  [ # 31 ]

Maak eerst het stukje zichtbare schroefdraad van het gat goed schoon als je een schroevendraaier gaat proberen.

Edit: Als ik de foto inzoom lijkt er bovenaan een heel klein stukje over het draad te zitten. Misschien is het wat om dat eerst voorzichtig weg te halen.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 30 mei 2011 02:16 PM
  [ # 32 ]

HEBBES ! Hij is er uit.

Eerst een beter “centerpuntje” geboord met 2,5 mm
Toen 3,5 mm boortje er in, ongeveer slechts 10 mm diep. (boortje moest worden ingekort ivm ruimte veercylinderhuis -> kop) Niet verder opgeboord naar 4,5 ivm risico van “uitzetten” van het tapeind (zie opmerking Bogaart)
3mm linkse tap er in, tikje met de hamer meegegeven om hem goed vast te zetten
En héél voorzichtig draaien en PATS! los.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de suggesties.
De methode “Waterman” werkt. Was het niet gelukt dan was de methode “Bogaart” mijn tweede optie.

———————————————————————————-
Nu nog wat vragen:
1) nieuwe tapeinden monteren met kopervet?
2) speciale moeren gebruiken? (zijvlak heeft een inkeping. Smalle kant aan de kant van de kop?
3) pakkingen zonder uitlaatpasta monteren neem ik aan.

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 30 mei 2011 02:27 PM
  [ # 33 ]

felicitations!  Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2011 02:29 PM
  [ # 34 ]

Goed gedaan jochie!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 30 mei 2011 02:31 PM
  [ # 35 ]

clap dance

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 mei 2011 02:44 PM
  [ # 36 ]

Gefeliciteerd!!!!
Ik zal mijn inzichten over een linkse tap bijstellen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 30 mei 2011 02:54 PM
  [ # 37 ]

Gefeliciteerd, ik weet nog wat een voldoening het was om de kop heel te houden.

Peter.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 30 mei 2011 02:59 PM
  [ # 38 ]

netjes. Moet een opluchting zijn.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 30 mei 2011 03:06 PM
  [ # 39 ]

Absoluut. Een aantal jaren geleden heb ik die kop er al eens afgehaald en weggebracht voor revisie.
Een tweede keer zat ik niet zo op te wachten, ook al niet omdat je hem dan weer moet laten vlakken als dat nog mogelijk is.

Graag nog jullie reactie op 3 vragen:

1) nieuwe tapeinden monteren met kopervet?
2) speciale moeren gebruiken? (zijvlak heeft een inkeping. Smalle kant aan de kant van de kop?
3) pakkingen zonder uitlaatpasta monteren neem ik aan.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 mei 2011 03:44 PM
  [ # 40 ]

Gefeliciteerd! Maar niet om de feestvreugde te bederven, hij heeft niet echt vast gezeten. Als de moer zo vast zit en het tapeind zo vast zit in het aluminium dat de boel breekt, dan heb je hem er niet zomaar uit en het gevaar van een afbrekende linkse tap is groot.

Bij de bekende leveranciers kun je messing moeren bestellen/halen en ik zou de tapeinden er idd met een beetje kopervet in zetten, maar zeker niet met een borgvloeistof.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2011 03:59 PM
  [ # 41 ]

ik monteer altijd met pasta. draadeinden met koperpasta. Messing moeren nemen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 30 mei 2011 04:59 PM
  [ # 42 ]
bogaard77 schreef:

ik monteer altijd met pasta.

Bedoel je ook uitlaatpasta op de vlakken waar de pakkingen komen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43462
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2011 05:13 PM
  [ # 43 ]

Ik zou géén pasta tussen de pakkingen monteren. Het is namelijk compleet zinloos omdat het om vlakafdichting gaat. Ook bij Boog z’n sm hebben we laatst de vlampijpen en spruitstukken zonder pasta gemonteerd. Het hoort er af-fabriek ook niet tussen trouwens.

Wel de tapeinden met kopervet monteren hoor, dat werkt inderdaad erg goed. En vergeet ook niet om na 500 km even te checken of alles goed vast zit Wink

Goed werk dat je dat tapeind er netjes uit hebt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 30 mei 2011 05:29 PM
  [ # 44 ]

OK, en nogmaals bedankt voor je prima advies.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 mei 2011 06:58 PM
  [ # 45 ]

Das altijd feest hé als je die k*tbouten eruit hebt, geduld en doorzettingsvermogen wordt altijd beloond!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook