5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
RVS brandstoftank
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 01:24 AM
  [ # 61 ]

Als je goed gelezen had , had je kunnun lezen dat ik dat zelf als eerste opmerkte.

Wat werken met brandbare stoffen aangaat.
Ik ben lasser en las elke dag aan explosieve leidingen en tanks, zowel gas als olie als ook brandstof leidingen.
Vaak ook nog als de volle druk erop staat, dus ik weet wel hoe ik een tank veilig moet open snijden.
Ter gerust stelling. Vul ik de tank eerst met een inert gas, dat neemt elk gevaar weg.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 01:25 AM
  [ # 62 ]

Oja, slijpvonken zijn niet heet genoeg om brandstof of (aard)gas te ontsteken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 juni 2011 11:32 AM
  [ # 63 ]

Dat zeg je nou, maar waar ik werkte stond een vrachtwagen accu onder de lader en een oelewapper ging daarbij in de buurt staan te slijptollen. Een flinke knal en de accu aan scherven, het zuur over de vloer, het was een groot succes.

Wat denk je, als de vonken heet genoeg zijn om zich in glas vast te branden, zullen ze dan heet genoeg zijn om een brandbaar mengsel te ontsteken?

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 11:46 AM
  [ # 64 ]

als je slijpt boven een accu aan de lading, is dat logisch daar hangt een walm waterstof gas boven, wat vele malen explosiever is dan benzine of diesel of aardgas.

en inderdaad slijpsel brand vast in glas, (je zou mijn bril moeten zien)

maar dat komt omdat de slijpdeeltjes heet zijn, en niet direct afkoelen als ze tegen glas aan spatten,

een ander verhaal is het als ze in een vloeistof terechtkomen.

als ik zogenaamde “stoppels"op een gasleiding las, dan word de pijp waarop deze gelast worden ook nagenoeg 1500 graden, hier achter staat doorgaans 8Bar gasdruk.
en dat is ook niet voldoende om de toestand te doen ontbranden,

ik zal even een testje doen en op youtube plaatsen met benzine en gas..

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 12:02 PM
  [ # 65 ]
Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4973
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 juni 2011 12:04 PM
  [ # 66 ]

Volgens mij maak je een denkfoutje, als je gaat lassen aan een gasleiding waar de volle gasdruk op staat kan het gas in de leiding niet ontbranden. Aardgas (CH4) is namelijk onbrandbaar, net als benzine en al die koolwaterstoffen. Je krijgt pas ontbranding als je een brandbaar mengsel hebt van een koolwaterstof en zuurstof in de lucht.

Als jij een proefje gaat doen, kijk dan wel goed uit want het kan zeer ernstig fout gaan.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 04 juni 2011 12:13 PM
  [ # 67 ]

En alles ging goed ! leerzaam, maar ik blijf toch wel voorzichtig…

gr Mark

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 04 juni 2011 12:13 PM
  [ # 68 ]

het thema is of de slijpvonken heet genoeg zijn om een gas of vloeistof te ontsteken en uit dit filmpje blijkt van niet.
Blijkbaar heb je in de niet goed uitgegaste tanks een explosief mengsel waarvan de temp zo hoog oploopt dat dan een beetje extra warmte voldoende is om te ontbranden.
Maar een duidelijk filpmje (en een leuke auto op de achtergrond!!)

grt


PS: weet bello hiervan? Smile

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 04 juni 2011 12:15 PM
  [ # 69 ]

Offtopic : bello stinkt uit z’n bek naar benzine…

gr Mark

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 04 juni 2011 12:18 PM
  [ # 70 ]

Bello heet tom, en die lette even niet op…:-)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10632
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 juni 2011 02:12 PM
  [ # 71 ]
Han S schreef:

Dat zeg je nou, maar waar ik werkte stond een vrachtwagen accu onder de lader en een oelewapper ging daarbij in de buurt staan te slijptollen. Een flinke knal en de accu aan scherven, het zuur over de vloer, het was een groot succes.

Wat denk je, als de vonken heet genoeg zijn om zich in glas vast te branden, zullen ze dan heet genoeg zijn om een brandbaar mengsel te ontsteken?[/quote

Jij mag nog niet! Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juni 2011 11:47 PM
  [ # 72 ]

Eigen ervaring,een oude olie drum door geslepen.
Lukte maar half de rest ging vanzelf.
en net wat je zegt je moet wel de juiste verhouding hebben van alles anders gebeurt er niks.
maar je zult het geluk maar hebben


vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 05 juni 2011 12:20 AM
  [ # 73 ]
capt kok schreef:

(en een leuke auto op de achtergrond!!)

grt


PS: weet bello hiervan? Smile

Dat is geen auto,
dat is een begrafenis aanhanger uit 1961.

van Frans knobel, het huidige westfalia.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 juni 2011 09:19 PM
  [ # 74 ]

En gelukt met slijpen????

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 05 juni 2011 10:43 PM
  [ # 75 ]

[quote author=“sloopkogel”

Dat is geen auto,
dat is een begrafenis aanhanger uit 1961.

Is dat voor als de brandblusser niet meer helpt?

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook