Citroën Jumpy
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 januari 2004 11:50 PM

Omdat de Voyager van mijn vader nu onderhand aan vervanging toe is,
probeer ik hem in een Jumpy (of Expert of desnoods een scudo) te krijgen.
Vandaar dat ik een aantal vraagjes heb…

Wat zijn de verschillen tussen de Citroën, peugeot en Fiat?
ik weet dat de peugeot en de cit het meest op elkaar lijken maar heeft citroën het onderstel nou wel of niet mogen aanpassen?

Waar moet je in het bijzonder op letten bij de aanschaf van een Jumpy, Expert of Scudo?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 februari 2004 08:40 PM
  [ # 1 ]

Niemand informatie over de Jumpy(vorig model)?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 04 februari 2004 10:20 PM
  [ # 2 ]

nee, sorry, ik weet echt helemaal nix van de jumpy behalve dat ik het een debiele naam vind voor een auto.

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 321
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 05 februari 2004 10:39 AM
  [ # 3 ]

Laughing lol, helemaal mee eens. Zo noem je toch geen auto? Als je “jumpy” bent in het Engels ben je nerveus en kun je op elk moment klappen/springen/driftig/etc worden. Dat wil je toch niet van je bestelauto? Maar volgens mij zijn er verder ook niet echt verschillen behalve wat interieur dingetjes en een ander frontje… (tussen Peugeot en Citroën minder dan tussen die twee en Fiat.)

Arne

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2004 11:18 PM
  [ # 4 ]

Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Er gebeurt een wonder Very Happy

De Chrysler is aan vervanging toe…
Mijn is dus gaan kijken naar een Vito omdat hij daar goedkoop aan kan komen.
Het idee was dat als hij een goedkope vito tegenkomt hij die dan koopt fatsoeneert en dan weer doorverkoopt.
Met de winst die hij daaruit haalt(+-2000 euro) wilde hij een andere luxere Vito kopen en die voorzichzelf houden…
Nou vraagt mijn pa mij altijd mee als hij een auto wil kopen…( Confused ik heb geen idee waarom Laughing  Wink )
Wij zijn naar maasland geweest om wat Vito’s te bekijken, maar echt veel hadden ze niet staan…
Op de terugweg vroeg ik mijn vader: Pap, waarom geen Jumpy?
Zijn reactie was: Die zijn nieuwe toch ook niet zo gek duur?
We zijn dus maar meteen doorgereden naar DH om daar eens een kijkje te nemen bij Le Velo.(wie noemt zijn dealer nou De Fiets? Confused )
Daar heb ik het hele folderrek leeg gehaald, en toen zijn we maar opzoek gegaan naar de Jumpy…
En tsja dat is niet eens zo’n gekke auto…
Eenmaal thuis aangekomen opperde mijn vader het idee om maar eens bij Peugeot te gaan kijken omdat een kennise van ons bij een Peugeot dealer in Waddinxveen meer terug gaf voor diegene zijn Berlingo dan de :cevr dealer zelf…

Vandaag zijn we dus maar eens gaan kijken naar nog wat Vito’s en zijn we even langs de Peugeot dealer in Zoetermeer gereden…
En aangezien zij zo’n mooie actie hebben(Pakket heeft alle dingen die mijn pa wou+alle dingen die ik wou Very Happy ) is het duidelijk dat het een nieuwe Expert/Jumpy moet worden…
Mijn pa vind de Jumpy grille mooier dan de Peugeot grille dus het wordt waarschijnlijk een Jumpy Very Happy .
Eerst nog even een offerte laten maken bij de Peugeot en dan kijken of ze er bij de Citroën er ook mee accoord gaan… want tsja wat is het verschil nou tussen de Jumpy en de Expert Laughing

Ik houd jullie op de hoogte van wat er gaat gebeuren… Very Happy

M.V.G. Nico

Waarschijnlijk klopt mijn grammatica niet helemaal in deze post maar dat komt omdat ik op het moment superrrrr blij ben Very Happy

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 20 juli 2004 11:25 PM
  [ # 5 ]

gefeliciteerd met je doortastende optreden !!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2004 11:33 PM
  [ # 6 ]

Het leukste word nog dat ik binnen 5 jaar beide auto’s inclusief de zaak mag overnemen….
Van 0 naar 2 :cevr in 1 dag Laughing  Cool  Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 juli 2004 01:19 AM
  [ # 7 ]

Profi!
wat voor zaak?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 juli 2004 01:40 AM
  [ # 8 ]

Uhm…daarmee bedoelde ik op het koeriersbedrijf maar waarschijnlijk dat ik het import/expot en de vakantiewoningen in Hongarije ook mag overnemen… Very Happy Smile  Confused  Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 juli 2004 02:09 AM
  [ # 9 ]

pfft,
hallo zeg Smile

veel plezier ermee.

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 26 juli 2004 01:12 AM
  [ # 10 ]

beetje laat

ik weet het ik ben een beetje laat.
maar tussen de fiat peugeot en de citroen zit geen verschil alles is technisch gelijk.
alleen is er uitrustings-, bekledings- en prijsverschil.
maar je gaat me toch niet vertellen dat je je pa nu niet in een citroen hebt gekregen???
je moet letten op het echte aantal km’s en kies voor een hdi als dat mogelijk is.
groeten dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 juli 2004 04:19 PM
  [ # 11 ]

Het plan is als volgt….

Deze week komen er een aantal vito’s binnen waar mijn pa er 1 van wil kopen.
Deze wil hij fatsoeneren (o.i.d.) en dan verkopen…
Met de winst gaan we dan waarschijnlijk een Expert 2.0HDI(95pk) kopen met pack avantage(elec ramen+spiegels, bumper in kleur, mistlampen, radio/cd met stuurbediening en nog wat andere leuke dingen en buiten dat ook nog Cruise-control, airco etc.
Eerst maar eens kijken wat Citroën vraagt voor een jumpy met de zelfde opties want mijn pa vind de grille van de nieuwe Jumpy mooier dan die van de Expert.
Misschien komt het zaakje sneller in beweging als mijn pa een financiering op naam van de zaak kan krijgen…maarja we moeten deze week het 1 en ander nog regelen…en een proefritje maken Very Happy

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 27 juli 2004 11:31 PM
  [ # 12 ]

het wordt mooi op de weg met al die chevrons.
suc6 dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook