2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Koppelingsvork: enorm kabaal helemaal in, niet ontkoppelen helemaal uit?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2011 02:26 PM
  [ # 16 ]

Dat zit helemaal goed hoor Hilko Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2011 02:32 PM
  [ # 17 ]

Maar: hoe is de prise-as van de bak? Heb je die al uit de bak gehaald en goed bekeken? Splines ok? En de vork van het druklager ok? Veertjes van het druklager allemaal aanwezig?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juni 2011 02:33 PM
  [ # 18 ]

Wat is dat voor een drukgroep? Niet orgineel volgens mij?

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 02:39 PM
  [ # 19 ]

chyparse denk ik…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 24 juni 2011 02:46 PM
  [ # 20 ]

Prise as ziet gebruikt uit, maar redelijk. De bak heb ik voor de rest niet open gehad.
Als het goed is staat ie in N. Dat heb ik gechecked toen ik de herrie had.

Herrie (het is een BVH):
Gekoppeld, dus geen slag van de koppelingsvork: geen herrie.
Zodra je de vork afsteld zoadt ie zou moeten ontkoppelen, gaat het mis. Een enrome teringherrie en de motor stopt ermee door de hogere last. Er loopt dus iets vast ergen tegenaan.

Trouwens: de BVH werkt toch zo:
Starten: bak staat in N en zodra de koppelingscilinder druk heeft ontkoppelt ie.
Schakelen: Koppelingscilinder wordt kortstondig bediend (af te stellen) en de centr regelaar regelt het aangrijppunt.

Dus de motor strat met de volledige bak eraan, in N. Na een paar seconden zal ie ontkoppelen en loopt de motor dus ontkoppeld van de bak stationair.

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 02:52 PM
  [ # 21 ]

Zo erg dat de motor afslaat?

lijkt toch op een verrot druklager…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2011 02:55 PM
  [ # 22 ]
Hilko Schmitt schreef:

Dus de motor strat met de volledige bak eraan, in N. Na een paar seconden zal ie ontkoppelen en loopt de motor dus ontkoppeld van de bak stationair.

Hilko

Dat klopt helemaal. En met de knop onder de stuurkolom kan je de koppeling in de N-stand van de selecteur met de hand bedienen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 03:33 PM
  [ # 23 ]

Dit is wat er gebeurt:

De motor loopt. selecteur in N.
systeem komt op druk en de koppeling cylinder gaat de vork indrukken. Die drukt het lager tegen de drukgroep. lager gaat draaien. drukgroep wrdt ingedrukt en koppelingsplaat komt vrij. bak komt tot stilstand.

Alleen het druklager kan de groep tot stilstand brengen en herrie maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 24 juni 2011 05:49 PM
  [ # 24 ]

Dat dacht ik dus ook. Net het druklager eruitgehaald en bekeken, gevoeld, gehoord etc. Nieuwstaat, helemaal perfect.Ik heb wel de 2 veertjes vervangen met de oude. De nieuwe waren lichtelijk uitgelubberd en zien er iets anders uit. De oude waren nog OK.

De bak zit er weer tegenaan. Ik heb nu alles zeer precies gedaan, en weet dat er in de montage geen fouten zitten. Als -ie nog herrie maakt, dan weet ik niet meer!

Bedankt,
Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2011 06:05 PM
  [ # 25 ]

en het druklager hoort wel bij de diafragma he…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2011 06:50 PM
  [ # 26 ]

Doe eens even een foto van het door jou gebruikte druklager aub…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 24 juni 2011 07:09 PM
  [ # 27 ]

Druklager is deze:

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2011 07:25 PM
  [ # 28 ]

Dat is de goede. Hij is ook niet losgedonderd toch? Dan valt het voorste deel van de “buis” af. 4 puntlassen lossen dat op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 24 juni 2011 10:22 PM
  [ # 29 ]

Hoe zag de binnenkant van de diafragmaveer er uit? Geen sporen van het aanlopen van de plaat tegen de veer aan de binnenzijde?

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 27 juni 2011 01:56 PM
  [ # 30 ]

Heren,
Soms is het erg handig als je Pa eens op bezoek komt (ik woon in France, dus da’s niet zo evident!).

Samen effe gekeken naar de herrie, die zich weer voordeed na ik alles weer had ingebouwd en we de motor draaiden, terwijl we de koppelingsvork tegen het diafragma aandrukten…..kan je ook alleen met z’n 2en doen!

Wat blijkt, en zeer bizar als je het mij vraagt:

1. Het diafragma drukt tegen het vliegwiel (zeer zwaar)
2. Het vliegwiel beweegt een fractie van een millimeter naar “binnen”
3. De startmotor raakt de starterkrams en maakt een teringherrie

De startmotor (nieuw trouwens) met wat ringen op aftstand gezet en geen probleem meer.

Ik heb nog niet alles terug gezet, du ik heb nog niet kunnen starten en proberen, maar het lijkt te zijn opeglost.

Denk je toch nooit aan??? Een beetje speling ier en daar en een startmotor die niet lekker past??!!?

Man, wat een werk voor alleen dat!

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook