2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
speakers
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 juli 2004 04:04 PM
  [ # 16 ]

Nu zag ik onlangs nog een foto van een sloop waar allemaal BX’en stonden gestapeld (was dacht ik van Simpele ziel afkomstig).....dus je moet ze echt nog kunnen vinden hoor, op de sloop….BX’en van type-1.

En dan maar eens kijken of ze er nog inzitten natuurlijk….er zijn immers meer BX-liefhebbers in NL. Wink

Ik dacht dat medio 86 het type-2 kwam….het is ook alweer zolang geleden Crying or Very sad .....sinds een jaar of 8 rijd ik alleen nog maar met type-2’s…..alhoewel je soms wel weer naar type-1 gaat terug verlangen hoor…..je was niet anders gewend met de satellietjes….en de RAW die niet vanzelf terugsprong, maar met de twee middelvingers kon je bijna alles doen, terwijl je gewoon de handen aan het stuur bleef houden. Cool

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 27 juli 2004 04:07 PM
  [ # 17 ]

Ja, de ‘86-ers hadden nog het eerste type dashboard (met het oog en de satellieten, EN de basbox). Ik heb zelf destijds in ‘86 een nieuwe 1.4 Leader gekocht, net voordat het ‘87 model met oa. het andere dashboard en de witte knippers uitkwam. Had ik wel voor de prijs van een nieuwe basis BX een 14E Leader met 5-bak, de bewuste audio-voobereiding, grijze metallic-lak, 165-banden, en de prima stevige Schotse ruit-bekleding (die ik nu weer in het blauw in mijn 93 Deauville heb) Cool

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 27 juli 2004 04:12 PM
  [ # 18 ]

Dat verklaart dan e.e.a. Ik zal m’n ogen eens open houden voor een BX type 1. Wel leuk dat Citroen daar aandacht aan besteedde. Die 13” Pioneers die ik nu in de deuren heb zitten zijn heus wel capabel, maar zonder enige baskast stelt het ook niet veel voor.  Sad

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 juli 2004 04:14 PM
  [ # 19 ]

Ik zie tot mijn tevredenheid dat Hans ook steeds meer naar hier komt. Wink

Dag Hans ! Laughing

Je weet waarschijnlijk wel dat ik geband ben op het Xantiaforum Rolling Eyes ....maar hier kan er ongelimiteerd over BX’en gesproken worden Wink ...zonder hatelijke op en aanmerkingen van een aantal Xantiarijders. Neutral

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 27 juli 2004 04:26 PM
  [ # 20 ]
Bassman schreef:

Ja, de ‘86-ers hadden nog het eerste type dashboard (met het oog en de satellieten, EN de basbox). Ik heb zelf destijds in ‘86 een nieuwe 1.4 Leader gekocht, net voordat het ‘87 model met oa. het andere dashboard en de witte knippers uitkwam. Had ik wel voor de prijs van een nieuwe basis BX een 14E Leader met 5-bak, de bewuste audio-voobereiding, grijze metallic-lak, 165-banden, en de prima stevige Schotse ruit-bekleding (die ik nu weer in het blauw in mijn 93 Deauville heb) Cool

Vandaar ook mijn verwarring. Ik wist al dat rond 1986/“87 model 2 werd geintroduceerd, maar het allereerste model heb ik (helaas) nooit gehad. Enne, wees inderdaad blij met die ruitbekleding. In de BX 14 TE van mijn zusje was de bekleding gewoon verpulverd, terwijl de rest nog in staat van nieuw verkeert. Nou ja, nu heeft ze het grijze GTI interieur erin zitten die eerst in mijn TZD Turbo zat, zit toch een stuk lekkerder onder een bevallige damesk…ntje….  Mr. Green

Profiel  
 
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 28 juli 2004 12:26 PM
  [ # 21 ]

Wellicht een idee voor het monteren van zwaardere speakers in de hoedenplank: (ik heb deze oplossing nog niet voorbij zien komen hier, dus vandaar Smile )

Het ‘lage’ gedeelte van de hoedenplank ‘vul’ je met een stuk MDF (van ik geloof 18mm dik) Dit kun je perfect passend maken. Als het passend is, kunnen de gaten voor de speakers er in gezaagd worden. (ik heb hiervoor het MDF er weer uit gehaald en apart gezaagd)
Leg het MDF weer in de hoedenplank en maak het vanaf de onderkant vast met een aantal schroeven. ( 8 in mijn geval)
Leg daarna de speakers er van boven af in en schroef deze ook vast.

Achter komt er bij mij zeer goed geluid uit, en dat (nog) zonder versterker!!

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 28 juli 2004 02:53 PM
  [ # 22 ]
Bram schreef:

Ik zie tot mijn tevredenheid dat Hans ook steeds meer naar hier komt. Wink

Dag Hans ! Laughing

Je weet waarschijnlijk wel dat ik geband ben op het Xantiaforum Rolling Eyes ....maar hier kan er ongelimiteerd over BX’en gesproken worden Wink |

Dag Bram Laughing
Offtopic: Het is inderdaad leuk om hier over BX-en te kleppen. Als er dan toch een speciale hangplek voor BX-ers is, dan moeten we die ook maar gebruiken Wink . Bovendien kan ik hier ook nog eens meelezen en -kletsen over mijn andere :cevr ex-troetels, zoals de GS(A), de Visa en de DS Cool

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook