Afwijking snelheidsmeter t.o.v Myway navigatie
Wim citroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 04-05-2007

Gepost: 22 juni 2011 01:40 AM

Hallo mede forumleden
Ik rij nu in een C3 eHDI en nu wil ik graag weten of mijn kilometer teller/meter correct is daar had ik het volgende op bedacht ik ga een lange rit plannen (het is toch vakantie tijd)en dan kijk ik of mijn km teller tot hetzelfde aantal kilometers komt als mijn MyWay van tevoren aangeeft.
zogezegd zogedaan ik had een rit tot onder München van 865 kilometer volgens MyWay, uiteindelijk gaf mijn dagteller bij aankomst 867 kilometer aan een te verwaarlozen verschil. zou dit nou inhouden als ik met een snelheid van 100 km rijdt volgens de autokilometer teller ik in werkelijkheid dan ook echt 100 km. rijdt dit i.v.m. snelheidscontroles /flitscamera’s e.d.
Wie helpt mij om de juiste snelheid te kunnen meten.D.w.z. is mij methode betrouwbaar of is nog een andere methode.
Met Vr. groet Wim

Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 30 juni 2011 05:30 AM
  [ # 1 ]

De C3 van mijn pa ( standaard banden maat! ) wijkt +/- 8 km af
Toevallig heb ik er vandaag mee gereden incl tomtom, en als ik 130 reed op de teller gaf de tomtom 122 aan ....
Maar goed de C3(2003)  is inmiddels ingeruild op een xsara VTS uit 2004…..

Dit had ik exact ook zo met mijn xantia , maar sinds ik op 205/50 -16 rij is de teller gelijk aan de tomtom

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook