3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Koppelingsvork: enorm kabaal helemaal in, niet ontkoppelen helemaal uit?
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 juni 2011 02:55 PM
  [ # 31 ]

Wat voor startmotor heb je dan?

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2011 03:08 PM
  [ # 32 ]

Dat vliegwiel zou absoluut NIET moeten kunnen bewegen als je de koppeling bediend! Als dat WEL zo is is er iets héél anders aan de hand: een versleten axiaallager. Of een te dun axiaallager.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2011 03:34 PM
  [ # 33 ]

idd. en dan ben je wel f*cked!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 28 juni 2011 08:50 AM
  [ # 34 ]

En dat zou zo maar ineens het geval zijn?
Geloof ik niets van. Ik verdenk de startmotor: een nieuwe Valeo niet origineel, die gewoon niet lekker past of iets scheeft zit. We praten hier over een fractie van een fractie. Maar met alle toleranties opgeteld net teveel.

Ik zie wel als het blokje weer loopt. Deed -ie altijd goed….

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2011 10:48 AM
  [ # 35 ]

Nogmaals: het vliegwiel zelf kan niet vervormen als je de koppeling bediend. Maar de hele zaak kan wel net te veel naar achteren verschuiven als dat axiaallager niet ok is. Als je dan ook nog een startmotor hebt die te dicht op het vliegwiel zit heb je bingo. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die ringen er tussen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 05 juli 2011 04:03 PM
  [ # 36 ]

Ik ook!

Druk met trouwen momenteel, dus ik heb ‘r nog niet werkend. Het is allemaal wat bizar, maar we zullen zien! Ik heb goede hoop. Wel blijft het een enorme zware klus om de drukgroep in te drukken. Ik heb dat bij een eend wel eens gedaan en dat was vrij makkelijk en een ardige slag. De DS gaat heeeeeel zwaar. Wel alles nieuw natuurlijk.

Axiaallager is dus niet los geweest. Nooit enige problemen mee gehad voordat de motor eruit is geweest. Bak ook alleen maar schoon gemaakt, ook niets aan gedaan verder. Wel alle andere slijtonderdelen vervangen.

Anyway, ik hou jullie op de hoogte!

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 01 augustus 2011 04:17 PM
  [ # 37 ]

Ciao a tutti!

Getrouwd en wel de DS weer in elkaar gezet. Helaas: hetzelfde euvel.

Bij het afstellen van de koppeling klinkt er een zeer rauw geluid en hij ontkoppeld dus helemaal niet.

Nu heb ik dus de koppeling etc. helemaal gechecked en goedgekeurd. Ook de startmotor kan geen oorzaak meer zijn. De koppeling gaat echter wel zeer zwaar en ik denk dus dat de koppelingscilinder het gewoon niet trekt: hij krijgt ‘m gewoon niet ingedrukt. Kan dit zijn?

Nu kan ik alleen nog de koppelingscilinder vervangen…...was altijd OK, maar misschien niet meer? Of is het echt te zwaar?? Weet iemand hoeveel slag ie heeft om ehelmaal te ontkoppelen?

Ik begin te wanhopen…... Ik weet het echt niet meer!

Groeten,
Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 01 augustus 2011 06:17 PM
  [ # 38 ]

Gloeiende…....

Net mijn vrouw-sinds-2weken even laten schakelen en niente te zien bij de hefboom…....

Effe alles op een rijtje:

1. De koppelingscilinder wordt bediend door de koppelingsregelaar
2. De koppelingsregelaar si aangesloten op de centrifugaalregelaar

Dus, of die cilinder is opeens naar de k…ten. Of hij krijgt geen druk van de centrifugaalregelaar.

Anyway.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2011 06:28 PM
  [ # 39 ]

heb je een drukmeter? dan kan je meten of er druk op die cilinder komt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 augustus 2011 07:06 PM
  [ # 40 ]

Hilko, hoe weet je dat de koppeling zwaar gaat bij een bvh??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 01 augustus 2011 08:25 PM
  [ # 41 ]

Jantje,

Dat weet ik dus niet!! Ik heb het alleen geconstateerd: proberen met een hefboom (hamer ergens achter) de koppelingsvork een beetje te verdrukken. Machtig moeilijk op die van mij. Heel naders dan een eend…... maar die BVH heeft natuurlijk nogal wt druk ter beschikking..

Who knows may say it!

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 augustus 2011 08:30 PM
  [ # 42 ]

Als je eens naar een tekening van het koppelingspedaal van een mechanique kijkt zie je een enorme hefboomwerking. Dat ding krijg je zonder die hefboom voor geen mm ingedrukt! Die herrie blijft natuurlijk wel vreemd. Zit de plaat goed? Aan de kant van het vliegwiel hoort er niets uit te steken tov het frictiemateriaal. De lange kant van de naaf en het deel met de veren horen dus aan de kant van de drukgroep te zitten. By the way: is die fan van mij ooit aangekomen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 01 augustus 2011 08:35 PM
  [ # 43 ]

Shit! Dat was jij!

Een of andere italiaan heeft daar een mooi projectje aan gehad denk ik….. Nooit aangekomen dus..! Evengoed nog steeds bedankt! Ik woon nu niet meer in Italia, maar in Frankrijk. Maar ook hier is de maffia…..

Anyway, die plaat en drukgroep en lager etc is allemaal OK. Jij denkt dus dat dat zo zwaar hoort? Ik verdenk dan de cilinder, maar die was altijd OK, met de oude drukgroep/plaat/lager. Nu ineens dus niet meer. Vreemd.

Ik maak ergens een fout, ben alleen al maanden bezig ‘m te vinden…. En met dit mooie weer wil ik rijden! Hoewel de rest vande auto ook nog in de garage ligt…... BEn nog wel effe bezig, maar da’s allemaal cosmetica.

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 augustus 2011 08:39 PM
  [ # 44 ]

Italiaanse hobbyfan? Is alles ontlucht/afgeregeld volgens wphb? Nog gefeliciteerd trouwens. Waar woon je in F?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 05 augustus 2011 04:32 PM
  [ # 45 ]

Heren,

Nog even een constatering:

Als ik bij lopende motor de koppelingsvork naar rechts duw (met de draairichting van de motor mee, staande voor de auto) dan begint deze aan te lopen. Dit zou wel eens het euvel kunnen zijn….maar hoe op te lossen? Tevens heb ik nog steeds geen werkende koppelingscilinder….. Wel druk vanaf de koppelingsregelaar.

Ik weet het echt niet meer!

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook