Display climate control stuk + Clarion radio
Chundri Boelens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 08 juli 2011 10:43 PM

Hey allemaal,

Ik ben sinds twee weken de trotse eigenaar van C3 1.4 exclusive uit 2003 en daar heel blij mee!

Ik heb echter wel een paar dingen die ik in orde wil maken…
Mijn Climate Control werkt perfect, maar het display is slecht. Er is wel wat op te zien, zo kan ik perfect lezen dat er AUTO komt te staan als ik die knop indruk, maar de ingestelde temperatuur is heel slecht en zo ook wat andere zaken!

Heeft iemand daar ervaring mee?
Nu wil ik graag het display helemaal loshalen om de contactjes e.d. een keer goed schoon te maken! Ik heb alleen geen idee hoe ik het display loskrijg, kan iemand mij een stappenplan uitleggen, liefst met foto’s Smile

Mijn 2e vraag betreft de radio, deze krijg ik absoluut niet eruit en hetzelfde geldt voor het bakje dat daaronder zit. De radio krijg ik wel los (met behulp van simpele houten saté stokjes) maar niet ver genoeg eruit om de bekabeling los te halen en ik heb durf niet lomp te trekken om te voorkomen dat ik de boel sloop!

Kan iemand mij helpen met 2 bovenstaande problemen, want ik kan helemaal niks op dit forum of het internet vinden…

Alvast bedankt!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juli 2011 03:10 PM
  [ # 1 ]

Ik niet - sorry. ‘t Werkt allemaal gewoon nog, dus nooit geprobeerd hoe het allemaal vast zit. Er zijn mensen die de oorspronkelijke radio vervangen hebben - er moeten dus mensen op het formum zijn die weten hoe dat werkt.

Profiel  
 
Chundri Boelens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 09 juli 2011 03:36 PM
  [ # 2 ]

De radio werkt bij mij ook gewoon zoals het hoort, maar ik heb de mogelijkheid om een dubbeldin systeem met TomTom navigatie in te bouwen en dat laat ik niet zomaar aan me voorbij gaan!

Daarbij baal ik een beetje van het feit dat ik alleen maar gewone CDs kan afspelen en geen MP3 cds en niet de mogelijkheid heb om iets van USB aan te sluiten!

Ook de Climate Control werkt, maar het display is niet overal even goed leesbaar!

Ik weet dat er mensen op het forum zijn die de radio al eens hebben vervangen (en ik denk dat als ik die eruit heb ik ook de nodige ruimte heb om de CC los te halen) maar er staan alleen maar verhalen van mensen die aangeven hoe je de radio loshaalt! Geen verhalen van mensen waarbij de radio net niet helemaal uit de slede kwam! Ik kan net niet bij de kabels en wil de boel niet stuk trekken!

Hopelijk is er iemand die me wat tips kan geven Smile

Profiel  
 
Chundri Boelens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 09 juli 2011 06:01 PM
  [ # 3 ]

Overigens ben ik ook al geholpen als iemand weet hoe ik dat bakje onder de radio (dat automatisch uitschuift als je het eventjes indrukt) los moet halen, want ik denk dat ik er dan wel bij kan om de bekabeling los te halen!

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Chundri

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 09 juli 2011 07:47 PM
  [ # 4 ]

Hoi Chundri,

Het bakje onder de radio kun je het beste verwijderen als je de knopjes links en recht ervan ook even los haalt. Deze zitten enkel vastgeklikt en kun je gewoon loshalen. Daarna kun je het bakje ook losklikken. Via de openingen van de knoppen kun je met je vingers dat bakje loshalen.

De radio klemt inderdaad als dit bakje nog vast zit, de kabels lopen erachter langs namelijk.

Groet,
Danny

Profiel  
 
Chundri Boelens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 09 juli 2011 09:33 PM
  [ # 5 ]

Dat is goed om te horen!

Daar kan ik wat mee Smile

Bedankt voor de info, ga dit weekend nog proberen of ik op die manier het bakje en de radio los kan krijgen en zo bij de climate control kan komen!

Dan kan ik daarna mijn nieuwe radiosysteem installeren…

Groeten Chundri!

Profiel  
 
Chundri Boelens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2011

Gepost: 09 juli 2011 11:05 PM
  [ # 6 ]

het is me gelukt!

bedankt voor de goede informatie, ik kan alleen de climate control niet gemaakt krijgen!
Hij geeft alleen de temperatuur niet goed weer, maar er is verder niks aan te zien!

Weet iemand wellicht wat dit zou kunnen zijn.
Daarnaast maar meteen de vraag of iemand nog een climate control unit heeft liggen?

MVG

Chundri

Profiel  
 
dannysmieja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 10 juli 2011 03:29 PM
  [ # 7 ]

Top dat het gelukt is!
Climate control unit heb ik niet liggen, als je wilt kan ik wel het artikelnummer voor je uitzoeken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook