





















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Twee vragen naar over het invetten van veerkogels achter:
1. Kan ik daar hetzelfde vet voor gebruiken als voor het doorsmeren?
2. Hoe krijg ik in hemelsnaam dat stofkapje weer op een makkelijke manier er over heen? Ik heb eindeloos lopen klooien met dat vette glibberige rubber. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar volgens mij is de helft van het vet intussen weer verloren gegaan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Doorsmeer vet is OK.
Beter het hoesje laten zitten en een spuitbus haevy duty grease gebruiken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zo kan het inderdaad ook.
Hoe zit die aanslagrubber vast?
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Egbert schreef:Doorsmeer vet is OK.
Beter het hoesje laten zitten en een spuitbus haevy duty grease gebruiken.
Thnx, goed plan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
DriverD schreef:
Hoe zit die aanslagrubber vast?
Is een speciale aangepaste bevestiging op mijn DS cabriolet. Wat aanpassingen gedaan om de veerexcursie te verminderen zodat de wielen niet aanlopen tegen de waterbak van de kap. Ben eerlijk gezegd vergeten wat ik precies heb aangepast.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ok, toch bedankt!
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb trouwens het idee dat sinds ik met die veerkogel ben beziggeweest de vering achter wat aan de harde kant is. Lijkt me dat als dat door te weinig zou komen, de kgel wel zo goed als droog moet staan. Een beetje te weinig vet zal voor de vering niet merkbaar uitmaken, maar zal alleen voor overmatige slijtage zorgen. Mee eens?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik heb trouwens het idee dat sinds ik met die veerkogel ben beziggeweest de vering achter wat aan de harde kant is. Lijkt me dat als dat door te weinig zou komen, de kgel wel zo goed als droog moet staan.
Lijkt me sterk. Stug veren is doorgaans het gevolg van slechte veerbollen. Je kunt de druk laten meten bij een DS/Citroen-garage.
Groet, Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
onzin inderdaad. Droge kogel openbaart zich door de KNAK bij het omhoogkomen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het stomme is alleen dat ik inderdaad de ‘knak’ had (af en toe), maar dat de kogel goed in het vet bleek te zitten. Kogel was ook mooi rond, en veerstang zag er ook nog goed uit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Geen randjes in de kom van de stang? Hij moet helemaal glad zijn, zonder ribbels
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Egbert schreef:Doorsmeer vet is OK.
Beter het hoesje laten zitten en een spuitbus haevy duty grease gebruiken.
Welk merk is dat? Waar haal je dat? Hier in de buurt hebben ze alleen maar Motip en die heeft niet zoiets in een spuitbus.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hm,interessant, ik wist niet eens dat je daar ook regelmatig vet moest insteken ... weer een werkje erbij.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Brian schreef:Egbert schreef:Doorsmeer vet is OK.
Beter het hoesje laten zitten en een spuitbus haevy duty grease gebruiken.Welk merk is dat? Waar haal je dat? Hier in de buurt hebben ze alleen maar Motip en die heeft niet zoiets in een spuitbus.
Zou ik ook graag willen weten, ik heb momenteel alleen witte spuitvet.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!



Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Lijkt mij inderdaad prima.
Ik heb het gewoon bij Welkoop gekocht, eigen merk
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper