











































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb overigens vergelijkbare problemen gehad en toen lag dat aan de HDpomp die lucht trok langs de as…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Beste mensen ,
Iedereen dank ik voor de contributie , ik viel net zonder internet toen ik wilde mede delen dat alle tests die uitgevoerd konden worden positief waren uitgedraait , dwz :
- Ontluchtnippel op de regelaar : was dicht , beetje bijgetrokken voor zekerheid en ook beetje vet rondom gesmeerd ter controle , 1000km later nog steeds dicht.
- LHMfilter uitgemest : deze was ranzig maar niet voldoende om deze problemen te veroorzaken. Stevig gepoetst met remmenreiniger , tandenborstel en perslucht.
-Aanzuigslang voledig dicht : Deze toch vervangen voor het geval dat. IEmand hier gaf me de raad (m’n treiterslang was ooit is kapot) om wat extra slang altijd in de auto te hebben liggen , kwam van pas in ieder geval ...
Ik ben te beschaamd voor woorden maar ik kan melden dat ik het ‘probleem’ inmiddels heb gevonden toen ik in Italië voorbij een BX reed die geparkeerd stond in de hoogste stand. Ik ben iets te lang gewend geweest om C5-en en C6-en (LDS auto’s) te peilen in de laagste stand , bij LHMauto’s moet dat natuurlijk in de hoogste stand ...
Na mezelf letterlijk te hebben geslagen toen ik dit vaststelde was de jacht open naar LHM. Slovenië , Kroatie en Bosnië zijn niet echt citroenlanden en dealers schijnbaar uit den boze. In noord Kroatie kwam ik toevallig een DS-liefhebber en eigenaar tegen die me doodleuk vertelde dat LHM verkrijgbaar was in zo goed als ieder INA tankstation. Gewoon een litertje in gegoten en loopt na een ontluchting weer van ouds.
3200km hebben we gedaan voorbijë 2 weken en tegen dat we weer thuis zijn zullen dat er +/- 5250km zijn. Onbeschrijflijk mooi plekjes bezocht in zuid-oost europa en letterlijk overal waar we stoppen is er wel iemand die langs komt en zegt hoe mooi ze wel niet zijn of dat ze iemand kende met zo’n ding. Fantastisch gewoon , heb héél erg mooie prentjes , misschien dat ik er vanavond een paar van kan delen.
Groetjes , een diep beschaamde en zichzelf idioot voelende ik + vriendin












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het zei je vergeven!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan gebeuren, vergeet je niet snel meer!
Citroen!
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Brian schreef:Vlietmansje bedoelt (denk ik) dat je de symtomen van lucht in het systeem dan kwijt bent. Dat is tegen de tijd dat alle stikstof uit de bol is, en vervolgens uit je systeem. Je houdt dan natuurljk nog wel een bol die niet meer veert, dan wel geen buffer meer heeft.
Bij een gescheurd membraan, zal de stikstof in de bol vervangen zijn door LHM, dus zal het LHM-peil wat gezakt zijn. Gezien de opmerking van GuyTDiLHMniveau is exact op punt
betwijfel ik of dat het geval is.
Is alleen af te lezen met de DS op de hoogste stand, nivo moet dan tussen MIN en MAX staan (m.i. niet als ‘exact’ te benoemen)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
We zijn inmiddels thuis na 6000km dwars door Duitsland , Oostenrijk , Italië , Slovenië , Kroatië , Bosnië & Hercigovina en Servië
DS heeft het al bij al uitstekend gedaan en niets gehad dat een andere auto niet zou kunnen hebben of niets dat niet m’n eigen schuld was. Op de laatste bergpas over de alpen heeft er zich wel weer een kortsluiting voorgedaan die de draadboom van koplamp tot dashbord grotendeels heeft verbrand. Gewoon door de ouderdom van de draden.
Eenmaal in België besloot ik de DS flink de sporen te geven daar we toch onze stal roken. Met +/- 160km/h op de GPS België doorkruist om op m’n oprit tot mijn grote horror te ontdekken dat de linksachterband plat was , binnenband is gescheurd (aan het ventiel) en langzaam leeggelopen en ik heb hier NIKS van gevoeld ... Toen ik in Duitsland even checkte (250km voor de finish) was alles nog prima , de buitenband (michelin) stond héél warm maar is niet gedesintegreerd.
Een vol reisverslag met plaatjes maak ik later wel weer met alle DS-exploten van dien al kan ik momenteel wel vermelden dat ik dus een 5000km op vredestein sprint classic heb gereden (was dat of niks) en toch niet erg tevreden ben in vergelijk met m’n michelins , regenrijden vind ik persoonlijk erg ondermaats. Ik heb dan misschien een zware voet maar het verschil is duidelijk daar ...
Groetjes !





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi verhaal.
Vredestijn is in de regen ronduit gevaarlijk.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vredestijns scoren bewezen ( in tests) zéér slecht in de regen. Ontzettende rukbanden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste