7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Laatste details, kleur dak ?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juli 2011 05:27 PM
  [ # 91 ]

Ja. dat ze geen massa kunnen raken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 29 juli 2011 05:29 PM
  [ # 92 ]

Zo , ik durf weer verder !  Wat een heerlijk gevoel !

Thanks

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 29 juli 2011 05:32 PM
  [ # 93 ]

Isoleren is inderdaad gewoon afplakken of een stukje krimpkous er op zetten.

Zoals het moet zitten:

Succes

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 29 juli 2011 05:40 PM
  [ # 94 ]

Het LPG hoofdstuk laat ik over aan de heer Eric Wollants.  Alles zit in de auto, maar ik heb destijds voor de kofferbakrestauratie de tank moeten demonteren.  Het weer aansluiten van die handel laat ik liever over aan iemand met ervaring.

Ik zal hem dan meteen vragen wat het betekent om iets via het LPG relais aan te sluiten !

Ik ben al blij dat de alternator juist zit, en dus waarschijnlijk niet zal ontploffen bij de eerste startpoging !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juli 2011 05:53 PM
  [ # 95 ]

Heb mn post over lpg relais weggehaald. Is niet mogelijk.

jef scholliers schreef:

Het LPG hoofdstuk laat ik over aan de heer Eric Wollants.  Alles zit in de auto, maar ik heb destijds voor de kofferbakrestauratie de tank moeten demonteren.  Het weer aansluiten van die handel laat ik liever over aan iemand met ervaring.

Ik zal hem dan meteen vragen wat het betekent om iets via het LPG relais aan te sluiten !

Ik ben al blij dat de alternator juist zit, en dus waarschijnlijk niet zal ontploffen bij de eerste startpoging !

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 29 juli 2011 05:57 PM
  [ # 96 ]

Daarom begreep ik het niet ! Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 juli 2011 08:10 PM
  [ # 97 ]

Waarom koop je een dynamo in Duitsland, als je geen Duits begrijpt?

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 01 augustus 2011 07:41 PM
  [ # 98 ]

Omdat ik toevallig in Keulen was !

Nu zit de nieuwe dynamo erin, fijn gevoel !  Dan heb ik de auto nog maar eens buiten gereden, maar toen merkte ik een enorme lhm lekkage.  Ik had met name de rubberen ring niet geplaatst bij het vervangen van de linkerveerbol aan de voorkant.

En nu komt het : ik wil de bol eraf halen maar er zit natuurlijk nog druk op het systeem, en alle lhm loopt er traag maar zeker tussenuit.  Ik zet snel de ontluchtingsschroef een slagje open , maar de lhm blijft komen.  Ik zet de hoogteregeling in hoogste stand, nog altijd lhm ...

Ik besluit dan maar om de leiding van de veerpoot af te halen.  Na enkele slagen, ook hier een straaltje olie dat niet van plan is te stoppen.  Zonde van al die groen olie dacht ik toen nog.  Uiteindelijk verdwijnt de druk toch en kan ik de bol eraf nemen en het rubber plaatsen.

Ik poets de hele handel en besluit de auto wee binnen te rijden.  Dit lukt heel normaal.

Vandaag wil ik de auto in de zon zetten om verder te kunnen werken en : hij komt niet meer omhoog ! 

LHM bijgevuld, geen effect.  Onluchtingsschroef gechekt: dicht. Lekkage : neen .  Dan heb de pomp “gevoed” door de aanzuigslang, geen effect.
Vervolgens heb ik lhm bijgevuld (!! dit had ik misschien beter al vanaf het begin gedaan ??), maar ook zonder effect.

Wat kan er in hemelsnaam dan nog gebeurd zijn ?  Alle leidingen zijn helemaal mooi en niets is lek.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 01 augustus 2011 08:26 PM
  [ # 99 ]

Kan het aan de vijfde bol liggen ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2011 08:30 PM
  [ # 100 ]

Motor starten. Laten draaien op stationair toerental. ontlast-schroef op de hogedrukregelaar 1 slag open draaien. motor steeds laten draaien, gedurende 3 tot 5 minuten. Hoogte verstelling in HOOGSTE stand plaatsen. Ontlast-schroef dicht draaien.

Let wel: deze handelingen dienen met draaiende motor plaats te vinden. DENK OM JE HANDEN EN VINGERS DUS!!!!!!!

Grote kans dat ie nu weer omhoog gaat komen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 01 augustus 2011 08:35 PM
  [ # 101 ]

Ik had dit geprobeerd maar zonder resultaat.  Waarschijnlijk heb ik hem zo maar een goede minuut laten draaien.  Morgenvroeg eens wat langer volhouden.
Er zit een CX pomp in mijn auto, en dat functioneert geweldig goed.  Ik maak me echter zorgen dat ik die pomp misschien bij de eerste poging droog heb laten draaien ...
Overleven die dingen dit ?

En inderdaad, ik pas op voor m’n vingers ! Op de duur begin je de weg te kennen onder de motorkap, maar dan dreigt er wel eens enige nonchalance op te treden (bv bol vervangen zonder rubber confused )

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 augustus 2011 08:37 PM
  [ # 102 ]

Jawel, die pompen kunnen wel wat hebben hoor. Ik denk dat je hele systeem vol lucht zit. Dat duurt dus even.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 augustus 2011 08:37 PM
  [ # 103 ]

Voor een tijdje wel….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 01 augustus 2011 08:40 PM
  [ # 104 ]

First thing in the morning !

Dankuwel

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 01 augustus 2011 08:40 PM
  [ # 105 ]
jantje1948 schreef:

Voor een tijdje wel….

 

Tijdje ?

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook