

Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
1969 dacht ik, niet 1970. Verandert in Dsuper met gehomologeerd teller na.
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
Ja, hij zei ook dat het model van voor september 1969 is.
De auto zou van voor die datum kunnen zijn en pas in 1970 ingeschreven.
Of de auto is model ‘69 en in ‘70 pas vekocht.
Anders bergrijp ik niet goed hoe de verkoper erbij komt dat hij van ‘70 is.
Het is wel leuk om te weten. Maar eigenlijk maakt dat voor mij niet zoveel uit.
Als hij maar hard is en fijn om mee te rijden.
Kan 1 van jullie mij misschien vertellen of de kleur origineel is?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
You must look by the makers plate for the small silver disk. The AC code gives the colour.
Afgewezen kleur misschien http://www.nuancierds.fr/DrD 425 vieux bout de scotch.htm
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
Thanks Tukker
Good to know
Trouwens op jouw link zag ik dat er origineel wel lederen zetels stonden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leer? In een ID? Vanaf de fabriek? Nooit.
Citroen!


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Hij zegt dat de foto is van een reconstructie, dus niet origineel. Zou het dezelfde auto te zijn - wie weet!
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Chassis? Welk chassis?
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is verdampt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
pascalvm schreef:@driverd: Ik heb het plaatwerk toen niet gezien (of niet onthouden) ik was meer in shock over de toestand van het chassis;
soms is het te laat











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Voor zover ik weet is dit chassis wel gerestaureerd, ik was er precies op het “dieptepunt” toen alle rotte stukken eruit waren en dat waren er nogal veel…
Maar er waren nog meer goede stukken;
Ik vraag me alleen af of alles weer goed in elkaar gekomen is…
Ik ook.


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Losse eindjes bij een restauratie





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weet vrij zeker dat dit weer een heel chassis is. En wel een van de betere DS-chassis in NL en omstreken.
Citroen!











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik weet in ieder geval zeker dat de lasser in kwestie grondig werk doet en als hij een chassis onder handen neemt je er behoorlijk zeker van kunt zijn dat het daarna weer jarenlang mee kan en waarschijnlijk beter is dan nieuw…
(Hij heeft mijn chassis ook onder handen genomen)