













































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
http://www.dsclub.nl/showpage.asp?steID=1&Item=469
tenslotte is zelfs voorzien in een systeem van geschillenbemiddeling.
In het onverhoopte geval van een verschil van mening tussen een lid van de club en de reparateur, kunnen leden van onze club terugvallen op een onafhankelijk systeem van arbitrage, waaraan de partnergarages hebben verklaard zich te willen onderwerpen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp: ik hoop toch dat onze topic-starter zich een leuke ID of DS vindt om eens te proberen of het is wat hij zoekt. Een niet perfecte auto die technisch in staat is een paar jaar vervoer te bieden moet toch te vinden zijn. Kan hij altijd later nog eens bedenken of die auto voor de eeuwigheid gered gaat worden.
En voor het overige: ook onderhoud en (deel)restauraties door een DS-kenner leidt er op de langere termijn zeker niet altijd toe dat een auto niet na verloop van tijd aan een totale restauratie toe is.
Ik denk ook wel dat ik zoiets kan vinden.
Wat geduld hebben en goed blijven kijken.
Heb toevallig contact gehad met iemand die ook een DS heeft gekocht bij dezelfde man die nu die half gerestaureerde DS te koop heeft.
En hij was daar heel tevreden over.
Ik heb zelf ook al contact met hem gehad en hij was heel behulpzaam.
Ik mocht altijd, geheel vrijblijvend, eens langskomen om naar de auto te komen kijken.
Nu maar wachten totdat hij terug is uit vakantie. Deze heeft trouwens ook nog een DS eerste neus te koop voor 12000€
Ondertussen ben ik voor die groene nog eens terug gaan kijken.
Als je direct voor een geheel restauratie wilt gaan was het wel een goede basis.
Chassis had op 1plek beginnende roest en bodem van het koffer was vrij dunnetje maar voor de rest hard.
Plaatwerk behoeft wel de nodige aandacht.
We hebben nog geprobeerd om het oude beestje te starten maar helaas. Niets, alleen maar een zachte klik en dat was alles wat ze te zeggen had. Vermoed dat de starter stuk is.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Misschien is dit iets http://www.arjenantonisse.nl/occasionsnl.html
Staat op het moment een D Super 2450 euro apk bij aflevering.
En een restauratie-project bijna rijdend voor 6500 euro
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Hi
Ik las met belangstelling een aantal van de antwoorden op de oorspronkelijke vraag.
Het heeft me ertoe aan te melden en mijn eigen ervaring en advies geven (als het van hulp - nog beter)
Je kan inderdaad kopen een zeer fatsoenlijke dame voor weinig geld als je kijkt (en weet wat je zoekt).
Ik kocht onlangs voor 4000 euro een auto met een roestvrije chassis (en dan bedoel ik niet een plek - geen laswerk beide), was de motor volledig herbouwd 40.000 kilometer alvorens met nieuwe alles, nieuwe koppeling, nieuwe aandrijfassen, nieuwe HD pracht en praal van Chyparse, nieuwe Stuurhuis van Citrotech, nieuwe Valeo startmotor, met LPG, goede Vredestein Sprint Classic banden en onderhouden. Dinitrol had ook gedaan in het verleden.
Slechte punten zijn sommige sporten van roest op het lichaam (maar niets dat de nieuwe metaal nodig heeft) en een zingende 4 bak.
Het is misschien niet winnen een concours wedstrijd, maar is een zeer goede auto.
Echter, verkocht ik een auto voor demontage dat de * moeten * hebben gefaald de APK en het was totaal versleten en zelfs gevaarlijk. Het was ook helemaal verrot van de B-stijlen terug die ik onlangs heb gezien te koop voor 5.000 euro (dit te voorkomen auto als je het ziet DR-87-39 1968 ID 19B zwart met een wit dak). Iemand zet een nieuwe APK op met * geen opmerkingen * blijkbaar, dus ik zou zeggen een APK is zinloos als basis om een DS te kopen. Betere harde blik jezelf.
Je moet erg voorzichtig zijn en weten wat je zoekt. als iemand verkoopt u een auto met 90.000 * originele * km - weg te lopen - - De auto heeft waarschijnlijk meer als 400,000 km, NAP geregistreerd of niet!
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
Door welke vertaler is dit heen gegaan
Ik mis nog net de relatie met de Western Union Bank


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Ja wel!
Geld voor mijn Nigeriaanse algemene broer, zie je!?
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tukker, welkom hier. Waar kom je vandaan en wat is je moedertaal? De vertaling die je hebt gebruikt is vrij redelijk, maar er staan wel een zooitje fouten in waardoor het wat lastig te volgen is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op 25 juni 2010 kwam deze dame zo bij me aan en ik kijk er helemaal niet van op als zij 25 jaar of nog langer niet heeft gereden. Toen zij zo ver was dat er gereden kon worden was er nadat ze goed had gelopen een probleem met de motor. In de benzinetank moet iets gezeten hebben waardoor er twee inlaatkleppen na het afkoelen van de motor zo vast waren gaan zitten dat de stoterstangen er op sneuvelden. Dus moest de kop er af en het voordeel van zo’n nadeel is dat je de boel van binnen goed kunt bekijken.
Zo is er helemaal geen stootrandje voelbaar boven in de cylinders wat er na vele kilometers zeker zal zijn te voelen. De inlaatkleppen welke vast zaten moest ik er met beleid uit slaan en alle kleppen zitten nog mooi krap in de geleiders en ook de klepschotelranden hadden weinig pitjes.
Tel daarbij op dat de originele kunststof bekleding nog als nieuw is en de auto urenlang op rijhoogte blijft staan, hetgeen wijst op weinig interne lekkage en het vermoeden wordt groot dat de 68.000 km welke op de teller staat geen 168.000 betekent. De motor loopt ook als nieuw.
Het kan dus wel dat je toevallig zo’n DS aantreft, maar de kans is klein. Het nadeel is dat het lange stilstaan ook zijn sporen achterlaat.
Tegenwoordig ziet zij er als volgt uit:
Voor een goed bod verlaat zij mijn circus en begin ik aan een nieuwe uitdaging.


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
waterman schreef:Tukker, welkom hier. Waar kom je vandaan en wat is je moedertaal? De vertaling die je hebt gebruikt is vrij redelijk, maar er staan wel een zooitje fouten in waardoor het wat lastig te volgen is.
Hallo
Ik kom uit het Verenigd Koninkrijk en zo zijn Engels (meestal).
Ik heb beter te communiceren met olie bedekt machines wel.
Kan meestal worden gespot bij Citro-Classique vloeken en overdracht vuisten vol euro’s.
(oh en Google is mijn persoonlijke vertaler van keuze)
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tukker, bedankt voor je uitleg. Als je er in het Nederlands niet goed uitkomt mag je de Engelse termen ook wel gebruiken.
Or, in english: if you can’t find the right words in Dutch, I suggest you use the english words to make thing easy.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
NAP geregistreerd of niet!
Dat is wel grappig; NAP bij een DS of andere auto met een teller die bij 100.000 weer op 0 gaat zegt inderdaad niets;
De stand van dat moment wordt genoteerd;
Mijn oom ruilde vorig jaar zijn Dyane die hij zelf ooit nieuw kocht na bijna 30 jaar in op een C1.
De klok was 6 keer rond geweest en stond inmiddels op (6)68.000;
Deze auto stond een paar dagen later op marktplaats met de mededeling;
“68.000 km. NAP !”
En een APK bij een DS zegt inderdaad helemaal niets…
Ik heb een tijd terug nog een DS (dan wel een 2100 uit `67) gezien die door de huidige eigenaar voor 12.000 euro gekocht was en nu gerestaureerd moest worden omdat het chassis totaal verrot was…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijk weet ik op welke auto je doelt. Was die auto niet gekocht bij een “DS-specialist” die adverteert met “uw bodemspecialist”?
Citroen!
Hallo
Ik heb mijn eigenste DS gevonden.
Het gaat de wagen worden waar ik het eerst voor ben gaan kijken.
Nieuw bod gedaan en de eigenaar is akkoord.
Van het weekend ga ik nog een laatste check doen samen met mijn schoonbroer en dan kan ik eindelijk zeggen dat ik de trotse eigenaar ben van Citroën DS/ID 2.0
Ze is in perfect rijdende staat met LPG.
Plaatwerk behoeft wel wat aandacht moet op langere termijn herspoten worden.
(blijft wel dezelde kleur)
Deze gaat het worden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De onderkant goed bekeken/geprikt/beklopt??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.