Hoe lijm ik mijn dakhemeltje?
Max Laadvermogen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 22-07-2005

Gepost: 24 november 2005 12:29 AM

Hallo daar,

Het dakhemeltje van mijn ID uit ‘69 hangt los. Het is een enkel lapje stof, niks zwaars of indrukwekkends dus. Ik heb het al twee keer geprobeerd te fiksen met zo’n spuitbus van Bison, ik meen dat het Colle Aerosol heet. Maar na een paar weken begint dat los te laten. Weet er iemand een lijmsoort waarmee het wel werkt en moet ik misschien eerst de oude lijmresten verdwijderen? En als dat laatste het geval is, hoe krijg ik dat dan voor elkaar zonder dat het een kliederboel wordt?

Groetjes,

Max

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 november 2005 12:45 AM
  [ # 1 ]

Ik zou even vragen aan Patje74 , die heeft de bekleding van z’n Predom (caravan) gelijmd.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 24 november 2005 01:26 AM
  [ # 2 ]

Je moet UV-bestendige lijm gebruiken. Zeer belangrijk!

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 24 november 2005 12:27 PM
  [ # 3 ]

Max,
Ik heb zelf een aantal jaren terug mijn hemel gelijmd met 3M bekledinglijm, te verkrijgen bij de grotere autospeciaalzaak. Dat zit nog steeds prima evenals de bekleding op de tunnel voor de motor in het schutbord overigens. Het is niet goedkoop maar wel prima spul. Voor lijmen is het wel belangrijk dat alles goed vetvrij is en loslatende lijmresten zijn uiteraard niet goed, vastzittende lijm zonder bobbels lijkt me geen probleem. Lijmresten laten het beste los met remmenreiniger (gemeen spul, niet in aanraking brengen met glimmende lak of hard plastic) gevolgd door wasbenzine. Dat wordt uiteraard een kliederboel maar met geduld en veel keukenrollen/doeken lukt het wel.
Gerard

Profiel  
 
Max Laadvermogen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 22-07-2005

Gepost: 28 november 2005 10:56 PM
  [ # 4 ]

Ik ga zeker eens op zoek naar die bekledinglijm. Wanneer ik er mee aan de slag ben geweest, laat ik zeker weten wat het geworden is. Dank voor de tip!


Groetjes,

Max

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook