Ik heb een redelijk goedkope dspecial gekocht, maar nu zijn de linker voor en achterdeur flink doorgerot,
Ik ben bij CTA langs geweest om te kijken voor nieuwe deurbakken maar ik snap niet helemaal hoe je deze aan de oude deur wil lijmen.
Mijn gedachten was namelijk dat je hiervoor toch wel een stuk overlap voor nodig hebt, maar ik zag in de deubakken geen rand o.i.d. zitten welke ik over het oude plaatwerk heen kan laten vallen, lijmen ze deze dan gewoon met de naden tegen elkaar aan of hoe gaat dit in zijn werk?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, ze worden niet kops gelijmd. Je maakt eerst een verzet in de rand van de deur, zodat je overlappend kan lijmen. Voor het maken van een verzet heb je een tang nodig.
Citroen!
ik heb de deurbakken ook gelijmd. Ik heb een verzetrand gemaakt in de reparatiedelen van de deur.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ook goed. Als er maar een verzetrand in de naad komt.
Citroen!
Ik neem aan dat jullie een Z vorm in de deurpanelen maken bedoelen? en dit gebeurt gewoon met een waterpomp tang o.i.d.?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Daar zijn speciale tangen voor, soms ook een combitang: verzet maken/gaatjes ponsen.
Citroen!
Kan ik dan niet beter de nieuwe deurbak een stukje om laten zetten of krijg ik dan de bolling er niet meer in?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, dat zou kunnen. Maar misschien kan je dan beter de complete operatie aan een ander overlaten. Of je deuren laten lassen, bij de club bijvoorbeeld.
Citroen!
Dat omzetten van het plaatwerk kan je gewoon met een speciale tang doen, een voorbeeld hiervan zie je bij de restauratie van een Traction die ik gedaan heb:
http://harley-classic.nl/@ta/@m62.html
Het plaatwerk komt er dan zo uit te zien:
De tang ( dit voorbeeld is ook voorzien van een ponstang) ziet er zo uit:
Succes
Mijn budget is maar beperkt maar het plaatwerk wat er het ergste aan toe is wil ik graag vervangen, vcandaar dat ik het ook wil lijmen, aangezien ik zulk dun plaatwerk nog niet kn lassen.
Maar in heb mijn linkerachterdeur is goed bekeken en nu zie ik dat de buitenhuis achteraan helemaal los geroest is, is dit ook noge repareren?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hangt ervan af: Tot hoe hoog zit het los? Alles onder de knik in de deur is geen probleem.
Citroen!
Hij is helemaal doorgerot, tot bovenaan.
Dat achterste stuk waar het slot in elkaar valt zit ook bijna helemaal los.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dan kan je de deur weggooien en een andere gaan zoeken, bijvoorbeeld bij het clubmagazijn.
Citroen!
Dan zal ik voor links achter eens een nieuwe deur gaan zoeken was al bang dat hier niks meer van te maken was.
Er staan meerdere redelijk tot goede portieren te koop op MP, opklink en inklink en voor die prijs kun je niet gaan knoeien mer een verrot exemplaar.






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik heb nog wel wat plaatwerk staan. Zal ik eens kijken of ik wat voor je heb?