1 van de 16
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS3 Poetstopic
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 25 augustus 2011 05:52 PM

We hebben er allemaal mee te maken. Onze auto blijft niet eeuwig schoon. De 1 gooit hem door de wasstraat, de ander geeft hem een handwasje. Zelf ben ik niet zo’n poetser. Maar ik vind het wel fijn om toch eens in de zoveel tijd de auto even goed te verzorgen.

Wellicht is het wel handig en leuk om wat tips en producten hier te delen.

Zelf maak ik gebruik van het 2 bucket systeem uiteraard. 1 om de washandschoen in te wassen, de ander om met schoon water met wasmiddel de auto te wassen.

Ik maak gebruik van het volgende en doe het volgende:

1. Spoel de auto grondig af.

2. Mothers Washmitt (handschoen)
  Mothers Car wash

3. Droogdoek EuroW Big Thirsty Drying Towel (Fantastisch ding)

4. Poorboy’s natty paste wax, met applicator pads. ( Kan ook in de zon worden aangebracht )

5. Microfiber doek om het uit te wrijven.

Resultaat

Druppeltjes liggen op de auto alsof het een biljartlaken is Smile

Ik weet niet of ik dit topic kan editen na verloop van tijd, maar als dat tzt moet vraag ik het even aan de admins.

Tips? Product tips? Do’s en dont’s voor de binnenkant, buitenkant? velgen?

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 25 augustus 2011 05:56 PM
  [ # 1 ]

voor velgen:

wat je er op spuit aan troep voor reiniging,moet jezelf weten uiteraard,maar een tip om de zwarte aanslag
er gemakkelijker af te krijgen: koop een busje pledge,spuit dat op je velgen en wrijf het in,hoef je bij de volgende wasbeurt minder te schrobben en er blijft een waslaagje ter bescherming zitten.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 25 augustus 2011 06:19 PM
  [ # 2 ]

Gezien de tijd die ik heb is het voor mij een gevalletje wasstraat. Het feit dat ik daar vanwege het tanken ook 60% korting krijg maakt het de meest logische keuze. Het resultaat is zeer netjes en ik merk er ook geen krasjes of swirls op, het zijn ook geen ouderwetse borstels. De kans dat ik met handmatig wassen krassen maaks is voor een leek als ikzelf nog groter, auto’s wassen is een kunst die ik niet in de vingers heb. Het feit dat het een leasewagen is en hij binnen drie jaar weg is speelt ook mee. Als het echt m’n eigen investering was dan had ik er waarschijnlijk meer tijd en moeite in gestopt.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 augustus 2011 06:27 PM
  [ # 3 ]

Leuk topic. Langzaam verzamel ik steeds meer goedjes om mijn auto’s te verzorgen. De DS3 heb ik nog niet echt uitgebreid behandeld, dat is (nog) niet nodig. Wat ik al wel heb gedaan:

- Wassen met Meguiars NXT wasmiddel
- In de was gezet met Natty’s Paste Wax

Velgen zet ik in de Speedwax van Meguiars. Hierdoor glimmen ze enorm en heeft de remstof weinig vat op de velgen.

Wat ik vooral merkte was dat de vliegjes heel erg makkelijk van de lak gingen na de behandeling met de Paste Wax. Enige nadeel vind ik dat het goedje wit is en daarom her en der wel in de naden gaat zitten.

Kleien en polijsten is absoluut niet nodig, wie weet dat ik dat een keer na de winter doe. De wasstraat gaat mijn DS3 echt niet zien, zo zonde om ook maar de kleinste krasjes in de lak te hebben. Zeker als de auto goed in was staat, is het wassen zelf echt peanuts.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 25 augustus 2011 07:18 PM
  [ # 4 ]

Als het goed is…. heb ik tijdens de DS3 meeting Proclean bereid gevonden om aanwezig te zijn.
Proclean heeft naar mijn weten al jaren poetsmateriaal, ook voor de auto.
(Sterker nog, ik heb er 25 jaar geleden veel auto’s mee gepoetst)
Pin me er niet op vast wat het precies gaat inhouden, maar het zou best de moeite kunnen lonen om ff naar Sint Oedenrode te komen Smile

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
56 ford
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 11-01-2011

- DS 3 ds3 e-hdi
Gepost: 25 augustus 2011 07:36 PM
  [ # 5 ]

very good

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 25 augustus 2011 10:29 PM
  [ # 6 ]

Poorboy’s Natty paste is idd goed te gebruiken. Wrijft ook redelijk gemakkelijk uit.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 25 augustus 2011 11:16 PM
  [ # 7 ]

Leuk topic! Ik ben sinds vorige week begonnen om een kleine collectie aan poetsmiddelen te creëren voor m’n DS3. Ben nu bezig m’n DS3 helemaal vies te rijden om hopelijk volgende week, samen met een collega, lekker te gaan detailen (ik m’n DS3, hij z’n Golf GTI 30th Edition). Smile

Hoe ga ik het aanpakken en wat ga ik gebruiken?
- Het vuil losweken met foam (collega heeft een foam kit voor de hogedrukreiniger)
- Wassen met Dodo Juice Born to be Mild middels het twee-emmer-systeem (‘wash and rinse’)
- Afdrogen met CSF Delirium
- Kleien met klei en spray van SmartWAX (weg met die roestvlekken bij m’n achterklep!)
- Lak cleanen, glazen en heel lichtjes polijsten met Dodo Juice Lime Prime
- Eerste waxlaag aanbrengen met Mothers Reflections Advanced Car Wax
- Even een uurtje wachten en waxlaag afwerken met Mothers Reflections Advanced Top Coat
- Velgen wassen met CarPro Iron.X Soap Gel en na het afdrogen in de wax zetten met RimWAX
- Eventueel nog de wangen van de banden behandelen met Dodo Juice Tyromania

De microfiber doeken, die ik zal gebruiken bij het uitpoetsen van de diverse producten, zijn CSF FinalMaxx.
Ik zal die dag dus wel even zoet zijn… Laughing

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 25 augustus 2011 11:18 PM
  [ # 8 ]

Ik maak me niet zo druk om al dat speciale poets spul.

1 x in de 2 jaar poetsen en verder gewoon wassen met stromend koud water, soms wat prut om die lijken te verwijderen van de grill.

is bij de C3 altijd goed gegaan want vorigjaar nog een top 10 show and shine gewonnen.
en die was toe toch al 6,5 jaar oud. en maar 3 keer gepoetst. (incl. de aflever poets)

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 augustus 2011 10:07 AM
  [ # 9 ]
Nitro+ schreef:

Leuk topic! Ik ben sinds vorige week begonnen om een kleine collectie aan poetsmiddelen te creëren voor m’n DS3. Ben nu bezig m’n DS3 helemaal vies te rijden om hopelijk volgende week, samen met een collega, lekker te gaan detailen (ik m’n DS3, hij z’n Golf GTI 30th Edition). Smile

Hoe ga ik het aanpakken en wat ga ik gebruiken?
- Het vuil losweken met foam (collega heeft een foam kit voor de hogedrukreiniger)
- Wassen met Dodo Juice Born to be Mild middels het twee-emmer-systeem (‘wash and rinse’)
- Afdrogen met CSF Delirium
- Kleien met klei en spray van SmartWAX (weg met die roestvlekken bij m’n achterklep!)
- Lak cleanen, glazen en heel lichtjes polijsten met Dodo Juice Lime Prime
- Eerste waxlaag aanbrengen met Mothers Reflections Advanced Car Wax
- Even een uurtje wachten en waxlaag afwerken met Mothers Reflections Advanced Top Coat
- Velgen wassen met CarPro Iron.X Soap Gel en na het afdrogen in de wax zetten met RimWAX
- Eventueel nog de wangen van de banden behandelen met Dodo Juice Tyromania

De microfiber doeken, die ik zal gebruiken bij het uitpoetsen van de diverse producten, zijn CSF FinalMaxx.
Ik zal die dag dus wel even zoet zijn… Laughing

Dat is inderdaad een beste collectie. Ben benieuwd naar het resultaat!

Profiel  
 
NGE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 13-05-2011

Gepost: 26 augustus 2011 11:17 PM
  [ # 10 ]

Mocht iemand zich uit willen leven op mijn ds3 dan hoor ik het wel!! haha.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 augustus 2011 11:21 PM
  [ # 11 ]
blue dolphin schreef:

Ik maak me niet zo druk om al dat speciale poets spul.

1 x in de 2 jaar poetsen en verder gewoon wassen met stromend koud water, soms wat prut om die lijken te verwijderen van de grill.

is bij de C3 altijd goed gegaan want vorigjaar nog een top 10 show and shine gewonnen.
en die was toe toch al 6,5 jaar oud. en maar 3 keer gepoetst. (incl. de aflever poets)

Hear, hear!  Ik krijg vaak het idee dat mensen wat doordraven met al die poetsmiddeltjes en vergeten dat er ook nog zoiets is als de ouderwetse spons en koud stromend water. Smile

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 28 augustus 2011 03:47 PM
  [ # 12 ]

alleen stromend water zit kalk in, krijg je kringen van als het opdroogt Razz.

Beetje je auto zo nu en dan verwennen is geen schande toch Smile. Je kunt natuurlijk doorslaan, maar voor dat bereikt is ben ik het poetsen al weer zat haha

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 28 augustus 2011 05:17 PM
  [ # 13 ]

zoals altijd iedereen moet het zelf weten…
vroeger was het ook gewoon emmertje sop en tuinslang..
en idd nooit slecht gevonden..
totdat ik een zwarte C5 moest kopen…
en de black hole van poorboys heb ontdekt…

wat een super spul zeg…

de laatste keer heb ik hem heel grondig gewassen en gekleid…

maar goed ik kan veel zeggen..
maar ik zal de foto laten spreken en dan kan ieder voor zich uitmaken hoe die het vind…
dit was de kleireep na de behandeling

en zo zag de auto uit na wat extra poets inspanningen..

Profiel  
 
smartbase
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 24-07-2011

Gepost: 28 augustus 2011 05:34 PM
  [ # 14 ]

zeer mooi geworden, blijft een mooie kleur zwart, maar ik neem de kleur nooit meer, het is zo bewerkelijk.Mijn ds3 word dan ook wit, maar toch met een zwart dak hahahah.Moet ik toch nog poetsen. Hey maar dat kleien werkt inderdaad prima, heb het ook gedaan op mijn vorige auto (zwart)wel intensief maar wel een super resultaat.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 28 augustus 2011 06:23 PM
  [ # 15 ]

ach ik zie het ook een beetje als een hobby…

Profiel  
 
 
1 van de 16
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook