2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
In legendarische winters met je DS verhalen
Cat
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004

- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Gepost: 30 november 2005 10:56 PM
  [ # 16 ]

Zijn er nog meer mensen die sappige verhalen hebben over de DS in de winter?

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 01 december 2005 05:06 PM
  [ # 17 ]

Asl snotaap van 19 reden we met de Ds regelmatig van antwerpen naar Bergen op Zoom om daar van de plaatselijke glorie te gaan proeven, Zo vertrokken we om een regenachtige avond richting Nl, rond een uur of 6. Nog maar net over de grens begon de regen stilletjes in sneeuw te veranderen, en nog geen 5km verder zaten we in een heuse sneeuwstorm.
Sneeuw pakte 10cm dik op de voorruit,  ik kon enkel nog hopen dat de ruitenwassers niet afbraken onder het gewicht van die sneeuwmassa.
Enfin, we sukkelen tegen een slakkegang verder, aan de overzijde van de autoweg zagen we hoe menig auto de controle verloor en in de gracht bellande. De lichten van die wegschuivende auto’s zorgde voor een heus lichtspektakel in die sneeuwstorm.
We bereikten BoZ zonder kleerscheuren.
In de stad zelf staan we rustig te wachten voor een rood licht en even te bekomen van ons highway adventure.  Het licht springt op groen, ik schuif (de slecht afgestelde) halfautomaat in eerste en hoppaa.. recht vooruit i.p.v. rechtsaf, geen keren meer aan..recht met zo’n rubber stootdop in het voorlicht van een golfje op de andere rijstrook..

Natuurlijk mochten mijn ouders (die toen voor de autverzekering instonden) niet weten dat we naar Nl reden om jeweetwel te gaan “degusteren”..
Ik ben toen gelukkig met de eigenaar van de golf overeen kunnen komen om de geleden schade zo te betalen, en niet via de verzekeringen. Eind goed al goed, de Ds was onbeschadigd en m’n portefeuille 150guldes lichter..
‘t was schrikken op’ moment zelf maar in de shop konden we’r allemaal eens goed mee lachen…  hehe.

Zo dat was mijn winterverhaaltje..

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook