2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Uitlaat spruitstuk
traction7c
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 21-05-2011

Gepost: 23 september 2011 08:58 PM
  [ # 16 ]

oke, maar waarom knalt eigenlijk alleen de pakking van cylinder 1 er uit?

Ik heb al veel gelezen dat de tapeinden van de DS 23 of 21 opeens verdwenen zijn en altijd die van de eerste cylinder. De andere blijven meestal keurig zitten en de moeren ook.

Het komt volgens mij toch echt ook omdat de klem waarmee de flexpijp aan de motor zit, niet meer goed draagt en er dus krachten op het spruitstuk bij cylinder 1 komen. Als de moer dan vast blijft zitten,  gaat kennelijk het tapeind fietsen met moer en al.

Citroën Traction Avant 7C 1939 klik
Challenger Genesis 31 op Ford Transit 2.2 TDCI 96 KW 2008   klik
Mercedes-Benz SLK R171 200 Kompressor 2004  klik

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 september 2011 07:05 PM
  [ # 17 ]
AK freak schreef:

ik heb ook de ‘koper moeren’ met speciale kraag. Allen zijn deze ‘koper moeren erg magnetisch ohh

off-topic:

dus hetzelfde ‘koper’ als de 1, 2 en 5 eurocent munten, ook magnetisch…

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook