oke, maar waarom knalt eigenlijk alleen de pakking van cylinder 1 er uit?
Ik heb al veel gelezen dat de tapeinden van de DS 23 of 21 opeens verdwenen zijn en altijd die van de eerste cylinder. De andere blijven meestal keurig zitten en de moeren ook.
Het komt volgens mij toch echt ook omdat de klem waarmee de flexpijp aan de motor zit, niet meer goed draagt en er dus krachten op het spruitstuk bij cylinder 1 komen. Als de moer dan vast blijft zitten, gaat kennelijk het tapeind fietsen met moer en al.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
AK freak schreef:ik heb ook de ‘koper moeren’ met speciale kraag. Allen zijn deze ‘koper moeren erg magnetisch
off-topic:
dus hetzelfde ‘koper’ als de 1, 2 en 5 eurocent munten, ook magnetisch…
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!