2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Nieuw & vraag
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 augustus 2004 02:09 PM
  [ # 16 ]
Bram schreef:
winnetou schreef:

Heb zelf regelmatig in Duitsland tussen 160 en 180 op de teller gereden, vind m’n turbodieseltje heerlijk, zo lang je haar maar de tijd geeft om rustig te werken aan warming up en cooling down ivm die turbo….

Shocked

Nou…...die discussie is al eens ergens *anders* gevoerd….(ik dacht met Marten Postma)....maar ik meen me te herinneren dat de kruissnelheid van een TZD-turbo 150 is….af en toe kort naar de top kan geen kwaad i.v.m. het *schoonblazen* van verstuivers en verbrandingsruimte…...maar ik hield (en houd straks als ik er weer eentje heb gevonden)...het maar op die snelheden.

Heb namelijk weleens gehoord dat de olie-keerringen het niet zo fijn vinden…en aangzien ik een pokkehekel heb aan OLIE-lekkage (de reden dat ik de vorige heb weggedaan)...en een diesel zowiezo dan flink op z’n donder krijgt met die hoge toerentallen…..heb ik er dus een andere mening over. Cool

Hmm, dan was ik niet geinformeerd. Overigens, 160 op de teller zal in de praktijk wel zo’n 150 a 155 km/h zijn, de motor draait dan echt waanzinnig mooi, als een spinnend katje…. 180 rij ik ook nooit constant hoor, ze moet nog langer mee dan vandaag. Maar voorzover ik weet zijn die Turbodiesels van de BX erg robuust, zolang je rustig optrekt en de boel de tijd geeft om op te warmen. En natuurlijk regelmatig bijtijds een verse plas olie. Het is toch vooral de turbo (vanwege de specifieke bouw ervan) waar je voorzichtig mee moet zijn.
De enige olie die ik onder m’n BX zie is een paar druppeltjes LHM die af en toe van de drukregelaar af druipt. That’s it….  Cool

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook