problemen gaspedaal
Peterenjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 23-07-2011

Gepost: 02 oktober 2011 08:35 PM

beste mensen

ik heb een probleem met het gas pedaal
af en toe kan ik mijn gaspedaal niet intrappen (bied veel weerstand)
kan iemand mij adviseren ?
ik heb de zaak al ingespoten met kruipolie
ik heb een pallas 2300 van 1973

groetjes peter

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 oktober 2011 09:25 PM
  [ # 1 ]

Helemaal niet intrappen of moeilijker vanaf een bepaald punt?
In het laatste geval blijft de 2e trap van de carburateur hangen. Oplossing in dat geval: gasklepaanslag van 2e trap iets verder open draaien.

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 oktober 2011 10:16 PM
  [ # 2 ]

Hoi Peter,

Probeer eens duidelijker te zijn in je probleemstelling, dit kan alleen maar helpen in jouw voordeel hé

Is de gasstang mechanisme in orde ? ( check WPHB )
Heb je een hydraulique ? Die kan ook soms tegenwerken als je niet gewend zijt te rijden.
De ‘tegenwerking’ is dan normaal.

De gasklepassen kunnen idd hangen zoals DriverD schrijft, maar ik zou eerst eens kijken of het stangmechnisme in orde is.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Peterenjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 23-07-2011

Gepost: 03 oktober 2011 11:00 PM
  [ # 3 ]
Mr. Smith schreef:

Hoi Peter,

Probeer eens duidelijker te zijn in je probleemstelling, dit kan alleen maar helpen in jouw voordeel hé

Is de gasstang mechanisme in orde ? ( check WPHB )
Heb je een hydraulique ? Die kan ook soms tegenwerken als je niet gewend zijt te rijden.
De ‘tegenwerking’ is dan normaal.

De gasklepassen kunnen idd hangen zoals DriverD schrijft, maar ik zou eerst eens kijken of het stangmechnisme in orde is.


als ik onder de motorkap gas geef is dat geen probleem
nee mijn auto is geen hydrolique ,maar wel een 5 bak
vandaag heb ik de auto overgeschakelt van lpg naar benzine ,misschien is het toevallig nu had ik weer het probleem
ik heb vandaag ook nog de gasstang op diverse plekken ingespoten met kruipolie (op plekken waar ik bij kan )
na het smeren even geen probleem meer
ik weet ook niet wat ik aan de gasstang kan verstellen ?

groetjes peter

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 oktober 2011 11:33 AM
  [ # 4 ]

Het verschil tussen met je voet en onder de kap kan zijn dat je onder de kap niet via de veren de gasklep(pen) opent maar direct.  Je hebt het probleem dan niet. Als je probleem optreedt hangt er een gasklep en rek je alleen de veren uit. dat voelt zwaar.

remedie: de gasklep aanslagschroeven een heel klein beetje indraaien, beginnen met de klep die hangt.
Openen jouw gaskleppen tegelijk of na elkaar?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 04 oktober 2011 10:52 PM
  [ # 5 ]

Peter;
Je probleem stelling is iets te summier.
Is het vanaf stationaire loop of voel je weerstand vanaf de 2e trap, of is er weerstand over het hele gebied?
stationaire loop: afstelling carburateur niet goed, opnieuw afstellen met de gasklep net los ( die zit nu waarschijnlijk helemaal dicht en licht klem)
2e trap: zelfde verhaal, gasklep is helemaal dicht ( klem) dus iets lossen.
hele gebied: afstelling gaspedaal ( Wphb) nakijken, kan te “steil” staan, rubber aan het gasstang asje nog goed ( uitlijning).

succes

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 oktober 2011 12:27 AM
  [ # 6 ]
DriverD schreef:

Helemaal niet intrappen of moeilijker vanaf een bepaald punt?
In het laatste geval blijft de 2e trap van de carburateur hangen. Oplossing in dat geval: gasklepaanslag van 2e trap iets verder open draaien.

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook