Dimlichten
Imagination
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-09-2011

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Gepost: 04 oktober 2011 05:59 PM

Beste,
Sinds enige weken de trotse eigenaar van een DS3. Maar wat me opviel is de zwakte van de dimlichten.
Nog mensen die hiermee worden gefronteerd ?

grtz Imagination

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 04 oktober 2011 08:31 PM
  [ # 1 ]

geen last van,

heb de dimlichten wel veranderd voor Philips bluevision

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 04 oktober 2011 09:37 PM
  [ # 2 ]

De lichtopbrengst zal zeker verbeteren als goede kwaliteit lampen erin zet. De standaard lampen geven licht en daar is t meeste ook wel mee gezegd….

Profiel  
 
Imagination
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-09-2011

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Gepost: 05 oktober 2011 06:04 PM
  [ # 3 ]

Vanmorgen door het donkere heen toch weer het gevoel dat ik niet zo goed zag.
Ben dan maar vanmiddag nieuwe lampjes gaan halen. Philips Night vision R.
Ben benieuwd wat het gaat doen in het donker.
Deze lampjes zouden 50% meer opbrengst moeten geven en verspreiden 3 soorten licht.
Wordt vervolgd…..

De oude H7-lampjes zijn merkloos en worden geproduceerd in Hongarije. Op zicht is het glas van de night vision veel helderder dan dit van de orginele lampjes.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 05 oktober 2011 10:11 PM
  [ # 4 ]
Imagination schreef:

De oude H7-lampjes zijn merkloos en worden geproduceerd in Hongarije.

Ze zijn niet merkloos, maar van het Duitse bedrijf OSRAM. Die mij had ik na twee weken ook al omgewisseld voor Philips BlueVision Ultra (zowel H7 als H1 en W5W).

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 06 oktober 2011 12:10 AM
  [ # 5 ]

Standaard lampen doen het prima.

Maar heb ze toch vervangen. En wel door Philips X-treme Vision. 100% meer opbrengst.

Lampen geven super veel licht. Soms denken mensen dat ik groot licht aan heb staan.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Imagination
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-09-2011

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Gepost: 06 oktober 2011 09:58 AM
  [ # 6 ]

Het is best mogelijk dat ze van de firma Osram zijn, maar het staat nergens op vermeld.
Het enige wat er op staat is H7 12/55 made in hungary.
Maar het is eigenlijk niet belangrijk.
Ik heb gisterenavond en vanmorgen mijn eerste ritten gedaan met de night vision van Philips en het verschil is enorm. cool smirk
De verlichting is veel breder en verlicht nu ook veel beter de zijkant van de weg.
Heb inderdaad ook al de reactie gehad dat ik met grote lichten zou rijden.
De verlichting is reikt ook duidelijk verder.
De night vision lampen bestaan uit drie soorten licht, wit licht vlak voor de auto, een licht geel licht aan de linkerkant en voor de directe straal uit en een blauwig licht aan de rechtse kant waardoor de verkeersborden beter reflecteren.
Ik weet niet of deze in Nederland te verkrijgen zijn want ze staan niet op de website van Philips, maar in België wel via Halfords en Auto 5

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 06 oktober 2011 10:15 AM
  [ # 7 ]

even de verlichting iets lager zetten.

Bij aflevering stond deze helemaal naar boven, wat 0 zou moeten zijn, maar ik kreeg wel geregeld sein gebaren terug. dus toen 1 standje lager gezet.

Profiel  
 
Y@KUZA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 07 oktober 2011 03:25 PM
  [ # 8 ]

Ik blijf deze even volgen, ik vind de verlichting ook erg tegenvallen namelijk, nu ben ik wel af-fabriek xenon gewend de laatste jaren, maar toch

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 08 oktober 2011 01:01 PM
  [ # 9 ]

zelf standaard lampen vervangen door goldvision lampen (kleur geel). Uitstekend zicht in het donker.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 08 oktober 2011 09:02 PM
  [ # 10 ]

Ik moet zeggen dat de lichtsterkte met de nieuwe lampen wel verbeterd is maar dat de reikwijdte wel tegenvalt…..

Profiel  
 
Imagination
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-09-2011

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Gepost: 08 oktober 2011 09:54 PM
  [ # 11 ]

De night vision lampen geven echt wel veel meer licht en zij geven ook een veel betere reflectie van de verkeersborrden en wegmarkeringen.
Ik ga de grootlichten ook vervangen door de ulra vision lampen. Ik zie nu duidelijk een kleurverschil in de nightvision en standaard grootlichten.
Maar in vergelijking met de standaard lampen kan ik citroen enkel maar zeggen, vervang die kaarsjes door iets fatsoenlijk.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 oktober 2011 12:58 AM
  [ # 12 ]

Kom op mensen, H7 is H7, welke fabrikant ze maakt, ze zijn altijd 55 watt dus die Philips Nightvision-lampjes in allerlei vrolijke kleuren geven misschien een iets ander lichtbeeld, maar zeker niet méér licht dan wat er standaard geleverd wordt. Dat kán niet.

Verschil is er wel, ik heb ervaring met Philips Xtrem Power lampjes (ook H7) en deze geven helderder, witter licht, maar het is beslist niet zo dat je er meer door gaat zien ‘s nachts.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Imagination
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-09-2011

- DS 3 1.6 e-HDi Airdream So Chic
Gepost: 09 oktober 2011 11:43 AM
  [ # 13 ]

Het is maar hoe je het bekijkt.
Ikzelf ben ook actief in de autosport en daar waar we 2 x een 24u race doen en 1 x een avondrace gebruiken wij ook al lang de standaardlampjes niet meer.
Het lichtbeeld alleen is misschien anders, maar blijkbaar is dat voldoende om beter te zien.
Het zal er maar voor zijn waar je meeste aandacht licht, nu in de winterperiode rij ik zowat altijd in het donker en het verschil is zeer groot.
Natuurlijk speelt de optiek ook een grote rol.
Maar als je alleen al de gewone H7 bekijkt die er standaard inzat, t.o.v. de night vision die ik nu heb. En je houdt deze 2 lampjes naast elkaar dan zie je een zéér duidelijk verschil in helderheid van het glas en dat heeft zeker een inwerking op de uitstraling.
Trouwens witter licht geeft geen beter licht, belangrijk is eigenlijk dat het blauwe uit het licht gaat, om beter te zien in een éénder welk soort licht moet je licht het witte benaderen zonder dat het blauwig wordt. (vroeger deed men ook blauwsel bij de witte was om die witter te doen tonen) Blauwig licht wordt als hinderlijk ervaren. De lummenwaarde is belangrijk en dat verschil is er nu éénmaal bij sommige andere lampen.
2 spaarlampen van 15 watt van verschillende merken geven soms ook verschillend licht

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 09 oktober 2011 10:13 PM
  [ # 14 ]
2d schreef:

Kom op mensen, H7 is H7, welke fabrikant ze maakt, ze zijn altijd 55 watt dus die Philips Nightvision-lampjes in allerlei vrolijke kleuren geven misschien een iets ander lichtbeeld, maar zeker niet méér licht dan wat er standaard geleverd wordt. Dat kán niet.

Verschil is er wel, ik heb ervaring met Philips Xtrem Power lampjes (ook H7) en deze geven helderder, witter licht, maar het is beslist niet zo dat je er meer door gaat zien ‘s nachts.

Dat is al helemaal niet waar

H7 is H7 dat gedeelte is natuurlijk juist, maar dat gaat om de lampfitting, de aansluiting van de lamp. En dat heeft niks met de lichtopbrengst te maken.
De 55 watt dan, dat is inderdaad altijd 55 watt, maar elke 55 watt heeft NIET dezelfde lichtopbrengst, dat verschilt van lamp tot lamp, tussen de merken onderling, maar ook tussen de types binnen een merk verschilt die lichtopbrengst. Dat hangt af van verschillende factoren.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook