1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
laswerk aan chassis Dspecial ‘71
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 oktober 2011 02:46 PM

ik kan hier een Dspecial van ‘71 kopen, maar ze ligt dus compleet in stukken… het plaatwerk is al aangepakt, en kan in de grondlaag etc… dus das al mooie zaak, maar het chassis, tsja, das typisch, maw: roest aan de dorpels, regengootjes, schelpjes, achterkant kofferbak,voorakant dakrand, alle onderkanten van de A, B en C- stijl zijn roestig, ookde C stijl zelf links waar de hoogteregelaar ed zit heeft er hard van, dat ik me eigenlijk afvraag of het nog de moeite loont om dit te repareren (lees: laten repareren, lassen kan ik niet) iemand ongeveer een idee van prijs? ik geloof dat een kofferbak tussen de 1000 en 1500 euro ligt, maar de dorpels en dakrand??

er zitten overigens wel al nieuwe hydrauliekleidingen van vooraan, in de dorpels naar de hoogtereglaar achter…

blijkbaar hebben ze er al veel geld aan uitgegeven, maar nog niet zoveel voor terug gekregen en ze zijn het een beetje zat…

Profiel  
 
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 16 oktober 2011 03:24 PM
  [ # 1 ]

Als u niet zelf lassen zie je >7000 euro gaan snel om het te hebben als nieuw of 4-5000 te laten gepatched.

Als er roest waar je zegt dan is er ook roest in de doos gedeelte tussen de kofferbak en de tank. Dit is veel meer.

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2011 04:54 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad. Goed laswerk is duur. En als een chassis eenmaal gaten vertoont kan dat laswerk verschrikkelijk uit de hand lopen. Maare, je hebt toch al een DS? Wat moet je met zog zo’n ding?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 oktober 2011 07:25 PM
  [ # 3 ]

okeee, dan gaat dat chassis naar de schroothandel gaan denk ik, na ontmanteling Wink . 7000 euro en meer is toch wel veel zeg, ik dacht aan 4000, maarja, ik ken daar ook geen snars van.

Wat ik met dat ding nog moet? awel, ik was ‘op zoek’ naar vervangend plaatwerk, das de reden, maar het chassis ‘moet’ ik erbij nemen. En dat plaatwerk is echt goed, en komt goedkoper uit dan overal nieuwe binnenbakken in mijn deuren te laten lassen. En der zitten ook nog een deel ‘nieuwe’ onderdelen bij die ik kan gebruiken bij mijn Dsuper. (koplampen, benzinepomp, nieuwe ontsteking, mistlichten, etc)

ik zal dan nog wel eens de stukken die ik over heb hier aanbieden voor de liefhebbers. De motor (2 liter) met 4 bak komt sowieso te koop, die heb ik niet nodig.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2011 07:26 PM
  [ # 4 ]
demuywo schreef:

De motor (2 liter) met 4 bak komt sowieso te koop, die heb ik niet nodig.

Daar zit niet echt iemand op te wachten vrees ik… daar ga je geen wereldprijs voor maken..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 oktober 2011 08:38 PM
  [ # 5 ]

hehe, dat weet ik ook, het is geen 23ie met 5 bak etc, maar ik moet er ook geen wereldse bedragen voor krijgen. Ik kan hem beter aan iemand verkopen die een vierbak heeft, dan dat ik hem hier in mijn garage laat staan te staan, want ik ben er ook niks mee (heb 5 bak).

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2011 08:40 PM
  [ # 6 ]

Je hebt helemaal gelijk. Nu maar hopen dat dat plaatwerk goed op jouw eigen chassis gaat passen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 oktober 2011 08:45 PM
  [ # 7 ]

heb inderdaad al gelezen dat je daar enkele dagen zoet mee kan zijn, zou het een voordeel zijn om er bijvoorbeeld eerst enkel de voordeur (die nu juist hangt) er af te nemen, en dan de nieuwe ‘ertussen’ te hangen, en zo volledig rond gaan? zodat je voor en achter nog een beetje je ‘lijn’ hebt?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2011 08:47 PM
  [ # 8 ]

Je moet beginnen met beide voordeuren. Die moeten mooi tegen de rubbers hangen. Als dat past, dan de achterdeuren en de achterschermen. Dan de voorschermen en de motorkap.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 oktober 2011 08:50 PM
  [ # 9 ]
Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 17 oktober 2011 12:26 AM
  [ # 10 ]
waterman schreef:

Je moet beginnen met beide voordeuren. Die moeten mooi tegen de rubbers hangen. Als dat past, dan de achterdeuren en de achterschermen. Dan de voorschermen en de motorkap.

En nooit anders, want dan duurt het iets langer dan een paar dagen, maar moet je eerder in weken rekenen Mr. Green

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 oktober 2011 08:57 PM
  [ # 11 ]

Door een IDDS-garage is mij al eens vertelt dat dorpels/longerons lassen 1000euri per zijde kost…kom de rest nog bij..
Overigens is de DY3 een fijne motor, maar kun je er practisch geen zuigers etc meer voor krijgen.
Elke DSpecial/Super/DS20 wordt ná revisie dus bijna altijd (stel dat je toevallig nèt die motorenreviseur treft die nog een set heeft liggen) een 2100 (DY4).
En ach die 4-bak…iedereen gilde destijds moord en brand tegen me dat een 5-bak zóveel beter was, maar mijn Super is al 40 jaar geworden met haar DY3-met-4bak…
Waarom zou ik dat dan nog gaan veranderen, ik heb er geen problemen mee en verbruikstechnisch vind ik het verschil niet interessant genoeg.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 oktober 2011 09:03 PM
  [ # 12 ]

ik moet toegeven dat die 5 bak die in mijn Dsuper zit, inderdaad maar een miniem verschil heeft in vergelijking met de 4 bak. Moest ik een 4 bak hebben, dan zou ik er persoonlijk ook geen 5 bak laten inzetten. Mijn prestige rijdt wel met een ‘drie bak’ (automaat) dat verbruikt pas!  Shocked

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 17 oktober 2011 09:09 PM
  [ # 13 ]

Als je een chassis oppakt voor laswerkzamheden dan valt het in de praktijk altijd tegen.
Het meest voorkomende zijn je balken (links en rechts), je vloerdelen, binnenschermen, regengoten en mogelijk de onderkanten van je B- en C-stijl, kofferbakbodem,schelpen en met wat geluk je compartimenten gedeelte aan de achterzijde.

Vooraf kan je ook nog worden verrast tijdens het verwijderen van je polyester dak dat je dakrand aan het vergaan is.

Indien je zelf niet in staat bent om te lassen kan je rustig rekening houden met bedragen tussen de 7500 en 10000 Euro.

De zoektocht naar een goed chassis zal beter lonen, echter deze worden uiteraard ook schaars.

Kortom: het geld zal zeker rollen Wink

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 oktober 2011 09:14 PM
  [ # 14 ]
SPAM schreef:

.

Kortom: het geld zal zeker rollen Wink

als het niet op is :p hahaha

bedankt voor de info trouwens, iedereen komt met min of meer dezelfde bedragen, dusja, dat chassis zal het niet meer waard zijn. Tenzij iemand een chassis zoekt om te leren lassen? :p

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 oktober 2011 09:34 PM
  [ # 15 ]

deal is gesloten. Volgend weekend haal ik alles op, maar ik heb één vraagjeuh, wat weeg zo’n kaal chassiseuh? (dus zonder plaatwerk, dak, ramen, motor en bak, stuurhuis, interieur… etc) vraag ik me af om te weten of ik zelf een trailer kan huren en met een CX trekken, maar dat wordt een beetje krap vrees ik…?? iemand een idee? anders wordt het laten ophalen…

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook