C3 2011 - Lekkage achterdeur
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 12 oktober 2011 02:09 PM

Dag allemaal,

Zojuist geconstateerd dat mijn C3 lek is.  Shocked  Evil or Very Mad
Bij de linkerachterdeur druppelt water bovenlangs tussen rubbers door naar binnen. Er zitten twee rubbers, een smal rubbertje tussen deur en dak en een dikker rubber tussen deur en deur-opening. Als je het smalle rubbertje wegtrekt, zie je dat het onderliggende metalen gootje precies een opening van ongeveer een cm heeft in het midden boven de achterdeur. Volgens mij gaat daarlangs het water door het dak en dat rubbertje omlaag, vervolgens zit de deur niet strak tegen het dikke rubber aan en kan het water via het rubber naar binnen druppelen, vervolgens valt het omlaag op de rand van de bank. Ik kwam erachter doordat het kinderzitje op de hoek helemaal nat is.

Ik heb geen fototoestel bij me, dus foto’s komen nog.

Meteen gebeld met de dealer, die hadden er nog niet eerder van gehoord. Iemand hier met ervaring? Het rare is dat ik er al meerdere keren mee door de wasstraat ben geweest en volgens mij lekte het toen niet.

Ik had van alles verwacht qua betrouwbaarheid, maar lekkage bij een nieuwe auto???

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 28 oktober 2011 04:52 PM
  [ # 1 ]

Gisteren zijn er nieuwe deurrubbers geplaatst, nu maar hopen dat hij weer waterdicht is.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook