Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
En voor de verwarring: Een Break héét altijd ID, maar technisch is het een cross-over tussen DS en ID.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Stef Sep schreef:Het lijkt een beetje op nederlandse grammatica; Deze regel geldt altijd…tenzij….
Precies. Zo zit het precies
Overigens ook leuk dat Citroën zo vrolijk DS20 en DS23 achterop heeft gezet bij de breaks. Dat maakt het allemaal nog duidelijker
Maar goed. Op zich is het dus nog redelijk overzichtelijk. Een break is altijd een ID. Dat is helder. Dus dan gaat het om de verschillen tussen de ID en de DS bij de berline. Aan de buitenkant kun je snel naar de chevrons kijken. De beste check is rempedaal of paddestoel, maar dat is nogal lastig als je erachter rijdt
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Totaal aantal Berichten: 1351
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Klopt; en Break is altijd een ID zelfs als het een DS is.
Er zijn in zeldzame gevallen breaks geleverd met een halfautomaat. Zo kan je dus een ID hebben met een halfautomaat.

Totaal aantal Berichten: 7618
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zoals op de vorige pagina ook al staat
Je hebt helemaal gelijk. Ik had beter moeten lezen. ops:
Brian schreef:En voor de verwarring: Een Break héét altijd ID..
En dat hangt dan nog af van je definitie van ‘heten’ ..in de verkoop HEET de break minstens zo vaak DS. Zowel achterop de wagen zelf (zoals al genoemd) als ook in veel folders en prijslijsten etc. Het is maar wat je aanhoudt: fabrieksaanduiding of commerciele.
[Break 20 Familiale ‘71]

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat er ook Breaks waren met DS als type-aanduiding wist ik niet, dus het is inderdaad niet zo zwart-wit als ik in mijn reactie stelde.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja, de laatste jaren was het DS 20 Break en DS 23 Break. Blijft heel bijzonder. Ik had een ID Break die als type aanduiding DS23 had. Met uiteraard 5 bak, champion. En airco. Tot zover de ‘simpele’ techniek Maar uiteraard wel een skai hemeltje, skai bekleding, een onbeklede stalen laadruimte en uiteraard geen tapijt op de longerons. Voor het ID gevoel.
break23m schreef:Ik had een ID Break die als type aanduiding DS23 had.
Maarreh b23m…dan had je toch gewoon een DS break, die jij nu ID noemt
Ik geloof dat de/sommige? 23’s zelfs op het plaatje in de motorruimte DS als aanduiding hadden en niet alleen buitenop..weet je dat nog van de jouwe? Misschien haal ik hier een klepel en een klok door elkaar hoor.
[Break 20 Familiale ‘71]
de enige echte ds break was een groene, van prins Bernhard. Volgens mij heb ik ooit wel eens foto’s gezien van de break van de vader van mielcitrofiel, die hebben er ook een ‘ds’ van gemaakt, ziet er erg gaaf uit!
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
askii schreef:Ik geloof dat de/sommige? 23’s zelfs op het plaatje in de motorruimte DS als aanduiding hadden en niet alleen buitenop..weet je dat nog van de jouwe? Misschien haal ik hier een klepel en een klok door elkaar hoor.
Tja, nu wordt het een beetje een verhaal. De DSuper5 heet onder de kap DS21 - maar heeft wel het rempedaal en was dus een ID. De wegen van de nazaten van de grote André zijn soms ondoorgrondelijk.
break23m schreef:De wegen van de nazaten van de grote André zijn soms ondoorgrondelijk.
Klopt. Het is namelijk een Franse auto. Behoefd verder weinig toelichting dacht ik zo
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
windscherm zwart—-)1969, geen fout : id !
Citro ID 19 B 1968
Citro XM 89(am90)2L inj 130ch hydractive