3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

DSpecial - eerste wapenfeiten
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

Gepost: 21 september 2011 03:47 PM
  [ # 31 ]
mbender schreef:
gjvdh schreef:

Als eerste zou ik de radiator loshalen (water moet je toch aftappen) die apart met water schoonmaken. Er kwam bij mij namelijk behoorlijk wat troep uit de radiator. (Als je dit niet los doet, moet die troep eerst je blok door).  Vervolgens met de tuinslang het blok doorspoelen. Bovendien kun je met de radiator los het blok makkeliker doorspoelen.

nog een tip als je toch de boel los hebt spoel dan ook de kachel radiator, een zwart vierkant doosje die je na het verwijderen van de slangetjes zo los kan halen. Deze is vaak verstopt en kan je met een soda oplossing of anti-kalk middeltje makkelijk spoelen, komt een hoop troep uit. De verwarming werkt daarna gegarandeerd een stuk beter en die is naar mijn mening toch al niet geweldig.

Dat is 100 % zeker waar, de kachel radiateur wordt heel vaak vergeten, maar straks is het winter en dan ben je erg blij als ie wat beter verwarmt Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- ID/DS DSpecial
Gepost: 21 september 2011 09:56 PM
  [ # 32 ]

Bedankt voor alle tips, ik neem ze ter harte! Komend weekeinde heb ik er waarschijnlijk nog geen tijd voor, maar ik ga het binnenkort proberen.

Profiel  

Gepost: 02 november 2011 11:10 PM
  [ # 33 ]

En? De FM al uitgelezen?  toilet   Laughing

Is ‘t nog gelukt met het koelsysteem? Wel benieuwd hoe het je de eerste maanden zo bevallen is allemaal met de DS!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank

- ID/DS DSpecial
Gepost: 03 november 2011 12:02 AM
  [ # 34 ]

Leuk dat je ‘t vraagt! Ik heb wel zitten lezen ja, maar uitgelezen…

De DSpecial bevalt uitstekend (al bijna 3000 probleemloze kilometers, dat schiet lekker op! En geen lekkages of olieverbruik), alhoewel mijn voorgenomen werkzaamheden er nog even bij in zijn geschoten.

Deels omdat de verleiding om te rijden natuurlijk groot is nu het nog regelmatig aardig weer is. Ook realiseerde ik me dat ik eigenlijk de auto omhoog moet kunnen zetten, en dus heb ik assteunen nodig denk ik. Die moeten er eerst even komen, en ik zit even wat te neuzen naar de beste manier om de auto op die dingen te plaatsen (op de krikpunten lijkt het antwoord te zijn). Ik neem aan/hoop dat de hoge stand wel hoog genoeg is, want ik heb alleen een klein schaarkrikje. Gelukkig heb ik geen haast denk ik dan maar. Na de eerste keer lach je erom, maar ik wil natuurlijk niks verklooien (ik zie de boel al van een krik vallen of zoiets, dus ik doe rustig aan).

Eigenlijk geen nieuws dus (=goed nieuws), behalve dat het opperbest rijden is in de ds. Wel zijn er een paar kleine dingetjes die ik ook zou willen doen: de linker verstraler doet het niet en de luchttoevoerslangen naar het interieur (onder de kap) zijn gescheurd/vergaan. Met de zoekfunctie hier valt gelukkig van alles te vinden, dus dat komt ook nog wel.

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10589

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2011 12:45 AM
  [ # 35 ]

Koop een hydraulische krik, kosten ongeveer niks bij brezan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1347

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 03 november 2011 08:14 AM
  [ # 36 ]

Zo doe ik het met;
- 4 assteunen
- 4 plankjes (10 x 20 cm)

DS in hoogste stand
2 assteunen net voor de achterwielen onder de dorpel met een plankje erop om de kracht te verdelen
2 assteunen net achter de voorwielen onder de dorpel, ook met plankje.

DS laten zakken zodat hij erop rust, en je dus zeker weet dat alles het houds, en dat je ook niet per ongeluk een assteun kan wegschuiven.

Kost een paar tientjes en dit is het veiligste volgens mij.

Groeten,

Stef

Profiel  

camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1533

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 november 2011 02:35 PM
  [ # 37 ]
jantje1948 schreef:

Koop een hydraulische krik, kosten ongeveer niks bij brezan.

Wil je het meteen goed doen, dus ook de DS kunnen opkrikken als ze in de lagere stand staat, ben je wel meer kwijt. En je hebt meteen een goede, mijn Halfords krik was na een jaar al versleten.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10589

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 november 2011 04:47 PM
  [ # 38 ]

Nadat mijn ds een keer van het pootje lazerde heb ik die hydr krik en een plankje altijd achterin. Wagen in hoogste stand en je hoeft maar een heel klein beetje te krikken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank

- ID/DS DSpecial
Gepost: 06 november 2011 10:54 PM
  [ # 39 ]

Wederom hartelijk dank, dit is net even duidelijker dan wat ik had gevonden. Ik zie trouwens hier dat ik niet de enige was die me dit afvroeg. Als ik assteunen ga kopen zal ik ook naar een krik uitkijken. Ontwikkelingen worden gepost!

Profiel  

jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 409

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 06 november 2011 11:04 PM
  [ # 40 ]

Ik heb een elektrische krik gekocht bij formido voor 50€.

Werkt geweldig ,zeer krachtig zelfs de motor lig ik hiermee op.

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank

- ID/DS DSpecial
Gepost: 23 augustus 2012 01:13 AM
  [ # 41 ]

De hoogste tijd voor een update. De DSpecial heeft inmiddels een lpg-installatie aan boord en is in de dinitrol gezet.

Zoals ik al heb neergezet in het desbetreffende topic heb ik deelgenomen aan een sleutelcursus van de ds-club, in Frankijk. Als ds-kneus heb ik daar mooi wat onderhoudswerkzaamheden kunnen plegen (10.000-km-beurt) onder het toeziend oog van een deskundige.  Erg leuk, en nu is het ook gemakkelijker om op eigen houtje aan de slag te gaan denk ik (krik en assteuntjes heb ik in huis - jaja).

Na de cursus zijn we nog doorgereden naar Bordeaux, tijdens een hittegolf (40+ graden), waardoor we een half uurtje hebben moeten afkoelen. Het spoelen van de radiateur moet ik nog steeds doen he, dus ja. In een rustiger tempo daarna geen problemen meer gehad, alhoewel ik aanvankelijk wel nerveus werd van de lange viaducten zonder vluchtstrook… De dag erop in een keer teruggereden (net toen het heet werd in de file vanwege een ongeluk…aaah! Maar geen problemen), 9:30 vertrek, 00:30 thuis, en nergens last van. Ondanks de hitte heb ik heerlijk gereden in de snoek!

Afbeelding Bijlagen
canicule.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook