2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Lekke Kop—> op naar 1.1i?
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2005 07:28 PM
  [ # 16 ]

zo’n achterovergekanteld blok zeker… (109 ofzo) Dat heeft nooit in een AX gelegen en gaat dus ook niet passen..

Profiel  
 
Lobber
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 05 december 2005 07:33 PM
  [ # 17 ]

idd, dat gaat niet passen.

Volgens mij passen alleen TU blokken standaard (zonder modificaties). Uit de AX, saxo en 106 dus

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2005 07:39 PM
  [ # 18 ]

och, in een 205 past ook een V6 hoorde ik laatst Wink
Maar inderdaad, TU blokken!!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 december 2005 08:10 PM
  [ # 19 ]

leg er een 1600 uit de saxo in.
dan met een conventionele ontsteking en enkele dikke carb’s en een dikke uitlaat.
hang er een turbo aan en een flinke intercooler,,
als je na dit alles dan ook even je remmerij aanpast, dan heb je een flitsende AX 1,0 .
moet je eens kijken hoe ze op hun neus gaan als jij de gemiddelde 2 liter eruit trekt.
ik denk zelfs dat de meeste 16 V s nog moeite met je hebben.

groetjes van Wupke:die denkt dat een 14oo de beste optie is. Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2005 08:16 PM
  [ # 20 ]

Ben blij met je slotzinnetje… AX 1.6 wordt redelijk dodelijk…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2005 08:20 PM
  [ # 21 ]
kreazyV8wuppo schreef:

leg er een 1600 uit de saxo in.
dan met een conventionele ontsteking en enkele dikke carb’s en een dikke uitlaat.
hang er een turbo aan en een flinke intercooler,,

Ziehier

Overigens hebben deze heren geen goede ervaringen met carbs en turbo. Programmeerbare injectie werkt veel beter. Kost een paar centen natuurlijk..

Bovendien, als je niet in staat bent zelf een turbo uitlaatspruitstuk te maken is deze tegenwoordig al kant en klaar verbrijkbaar bij dezelfde heren.

Aangepaste remmerij lijkt me wel nuttig met dit soort conversies (45 pk naar 180 pk ofzo).

Maar als je snel klaar wilt zijn fix je gewoon de koppakking van de 1.0. De kans dat ie bij een donormotor ook slecht is, is niet ondenkbeeldig.

Profiel  
 
Joost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 28-01-2004

Gepost: 07 december 2005 01:43 AM
  [ # 22 ]
voge schreef:

Ben blij met je slotzinnetje… AX 1.6 wordt redelijk dodelijk…

 

whahaha ik lag je even toe Laughing
1600 16V is ook rijdend in nederland.

hebben we het nog niet over de 16v’s in Engeland met nos ala 280 PK
welkom in de AX wereld.  wil je meer 1600 info of andere blokjes kan je altijd terecht op het forum van de AXClub

Bezoek en beleef de enige Citroën AXClub!  http://www.axclub.net
en mijn Xantia 2.0SX rijdt ook super!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 december 2005 01:54 AM
  [ # 23 ]
Joost schreef:
voge schreef:

Ben blij met je slotzinnetje… AX 1.6 wordt redelijk dodelijk…

 

whahaha ik lag je even toe Laughing
1600 16V is ook rijdend in nederland.

hebben we het nog niet over de 16v’s in Engeland met nos ala 280 PK
welkom in de AX wereld.  wil je meer 1600 info of andere blokjes kan je altijd terecht op het forum van de AXClub

Doet me wel plezier dat er in de AX wereld ook lekker gehobbied wordt met motoren.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook