8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
GuyTDI’s DS21 pallas
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 09 januari 2011 12:55 AM
  [ # 106 ]

Heeft met aanlopen niks te maken , voor de LPG had hij het ook wel is , maar lang niet zo intensief ...

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 20 januari 2011 11:05 PM
  [ # 107 ]

Heb zonet een ravage ontdekt bij het demonteren van de carburateur. De auto had soms wel en soms geen last van slecht stationair lopen , dit moest wel een carburatieprobleem zijn daar het probleem zichzelf oploste bij hard optrekken / terugschakelen. Ik vermoede een chokeklep die niet meer naar behoren werkte.

De verbazing was groot toen ik merkte dat het carterontluchtingslangetje op het spruitstuk was afgescheurd en dat ie langs daar dus valse lucht trok. De carb wilde niet meteen lossen bij het demonteren van de moeren die de carb op het spruitstuk houden , dat ging slechts na enkele overtuigende tikken met de hamer. De carb eenmaal gedemonteerd leg ik hem op z’n kant op mijn werkkar en hoor enkel dingen rinkelen. De verbazing was nog groter toen ik zag dat de hoofdsproeier uit de aanzuigruimte was gevallen , deze zat dus gewoon los.
Eenmaal verder gedemonteerd werd duidelijk dat de acceleratiepomp nog maar half werkte en het benzinefiltertje nagenoeg compleet was dichtgekoekt.
Tot overmaat van ramp werd duidelijk waarom de carb moeilijk los kwam. De gehele voet van de carb is krom getrokken en moet worden gevlakt…

Wat ik niet begrijp is dat de DS op benzine nog steeds prima accelereerde en mooi egaal in toeren gaat én gehakt maakt van nagenoeg alle leeftijds / klassegenoten (merc W123 , opel senator , merc S280 , daimlers souvereign , ...)

Naja , word weer hevig klussen dus ...

Trouwens met het demonteren van de de 2 in 1 buis en de uitlaatspruitstukken gezien dat de startmotor los stond en dat de 2 in 1 buis op 3 plaatsen gescheurd was. Heb geluk gehad dat ik met de acethyleen brander de spruitsukken goed heet heb kunnen stoken en de afgebroken / vastgeroeste bouten heb kunnen los maken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 januari 2011 11:07 PM
  [ # 108 ]

De voet is standaard krom. Goed en netjes vlakken en vooral NIET met vloeibare pakking monteren hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2984
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 januari 2011 11:14 PM
  [ # 109 ]

Waarom geen vloeibare pakking?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 januari 2011 11:17 PM
  [ # 110 ]

Omdat die troep het luchtkanaal tussen de co schroef en venturi verstopt en de flow nogal kan verstoren omdat het er overal tussen uit gedrukt wordt en dus ook de venturi in.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 20 januari 2011 11:25 PM
  [ # 111 ]
Egbert schreef:

Waarom geen vloeibare pakking?

Mijn ervaring als monteur is dat het een lapmiddel is . Afgezien van wat waterman zegt komt erbij dat ze meestal niet bestand zijn tegen benzine / olie / antivries. Geen enkele dichting is levenslang , maar het voordeel aan een kartonnen pakking is dat als die lekt dat je het duidelijk ziet en gewoon kan vervangen , met vloeibare pakking kan je eerst nog een paar uur poetsen om alle restanten weg te krijgen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10578
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 januari 2011 12:53 AM
  [ # 112 ]

Dat gekraak kan de kogel zijn aan het voorste uiteinde van de veerstang.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 21 januari 2011 09:08 AM
  [ # 113 ]

Lekzak is al een hele tijd lek dus zou wel is kunnen ...

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 09 maart 2011 11:09 AM
  [ # 114 ]

Helaas heb ik de meeting 2 weekends geleden niet gehaald wegens omstandigheden , maar heb nu een weekje verlof en de DS heeft weer enkele klusjes nodig.

Eentje vind ik nogal bizar. Ben gisteren aan het rijden over een vrij slechte weg , opeens van de ene op de andere moment m’n batterijlampje dat gaat branden. Meting wijst uit dat de alternator inderdaad niks meer aan de batterij levert. Gekke aan de zaak is dat alle kabels nog gemonteerd zijn , de V-snaar zit er nog mooi op en ik zie extern niks mis. Meestal als er iets mis is met koolborstels of de regelaar gaat het lampje eerst flauw branden of flikkeren , dat deed ie nu dus niet. Heb toen ik hem net had hetzelfde probleem gehad maar toen was het een afgebroken batterijklem , das nu niet meer het geval ...

Verder zit ik met het hydraulique lampje dat flauw brand en af en toe uit dooft. Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn ? Remmen zijn 4500km geleden ontlucht en dan was het ff in orde , inmiddels heb ik dat opnieuw gedaan maar geen verandering.

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 10 november 2011 12:13 AM
  [ # 115 ]

Al ff geleden dat ik hier nog reageerde zeg ...

Zo , intussen heb ik met de DS net geen 30k km geklokt op een jaar tijd. Ongelofelijk tevreden ben ik ervan en zwaar onder de indruk dat techniek die meer dan een halve eeuw oud is garant staat voor zulk een moderne rijeigenschappen ...

Helaas was er iets meer dan een week terug een imbiciele meneer in een Dodge Ram (ironie) die vond dat het niet snel genoeg ging op de snelweg (ik deed 130). Deze meneer besloot na de volle 45 seconden achter mij te rijden dat het welletjes was geweest waarop hij besloot me langs rechts in te halen. Toen de meneer zag dat zijn inhaalmanoeuvre zou worden belemmerd door een vrachtwagen die op het rechtse vak reed , besloot meneer dan maar zijn manoeuvre in te korten door mij van de weg te rammen. Dat was natuurlijk slechts een kleinigheidje voor meneer , dus hij achtte het onnodig te stoppen. Zelf niet nadat ik hem weer inhaalde om hem te doen stoppen , negeerde hij me gewoon straal. Kenteken genoteerd en bij de lokale politie aangifte wezen doen van aanrijding met vluchtmisdrijf.

Resultaat ;

Kat komt op de koord , mijn DS is niet getaxeerd , en dus heeft de expert met prima kennis van zaken mij de overweldigende som van 600€ toegekent voor een nieuw spatbord bumper en koplamplens. Een forfaitair bedrag daar de wagen niets waard is. Ik hoop de dader aan te kunnen klagen voor het opzettelijk vernielen van eigendom en vluchtmisdrijf om alzo de kosten toch nog te kunnen recupereren ...

Ondertussen (door m’n eigen schuld gezien achterstallig onderhoud , anderzijds door ‘geklus’ van anderen / vorige eigenaars) heeft m’n dame véél aandacht nodig ..

-Interne lekkage in het stuurhuis , revisie nodig
-Interne lekkage in de hoogteregelaar voor
-Lekzakken achter lek
-Speling op de gewrichten tussen de voorste draagarmen
-Achterste draagarmen hebben een totaalrevisie nodig
-Hier en daar steekt roest zich in minieme vorm de kop op op het chassis
-Voorruit lekt onophoudelijk bij zware regenval
-Syncromesh van 2 naar 3 lijkt kapot
-Redelijk watcarosserie werk
-Rechtsvoor cardankop heeft speling
-Kabelboom is levensgevaarlijk ...

Vroeger dan verwacht wordt de DS dus uit vaart genomen voor een milde restauratie en een knipoogje naar de opvolger van de DS , motorisatiegewijs dan. Tevens plan ik LHM updates zoals die hier worden aangeraden a la CX-remaccu, centrifugaalventiel met het oog op een LHM-stabillisatie in het bochtenwerk , ...

Ik vraag me af wat het voordeligst zou zijn , de revisietools kopen via citroworld of een revisiestuurhuis ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2011 10:39 AM
  [ # 116 ]

Daar zit wel vet meer dan 600 euro schade aan guy!! Wat erg!

stuurhuis zou ik gereviseerd kopen. Als je ronsel slecht is kan je rubbers vervangen wat je wil maar blijft ie slecht…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 10 november 2011 02:46 PM
  [ # 117 ]
bogaard77 schreef:

Als je ronsel slecht is kan je rubbers vervangen wat je wil maar blijft ie slecht…

klopt, ik kocht een gebruikt stuurhuis om te reviseren.
Het stuurhuis inwendig eens goed bekeken en dan kom je erachter dat het toch specialisten werk is.

zie deze foto, de plunjers zijn niet fijn meer.

De zuigerstang van de werkcilinder blijkt ook nog eens behoorlijke putvorming te hebben.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 12 november 2011 11:16 AM
  [ # 118 ]

je kan bij je verzekering alsnog wel wat doen, dan vraag je een taxatie waarde na de reparatie aan , dus wat de wagen in goede staat waard is,

ik heb het zelfde gehad bij mijn XM, en vraag ook aan een paar Ds bedrijven wat de waarde van de wagen is,
niet akkoord gaan met de schade taxatie!!!!

je kan rustig met die taxateur in conclaaf gaan, en zeggen dat je niet accoord bent.

hun woord is geen wet!!

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 13 november 2011 05:13 PM
  [ # 119 ]

Hey Sloopkogel , dat is exact wat ik plan , met 600€ vind ik met moeite een roestvrij spatbord , laat staan koplamplens , spuitwerk , ...

Profiel  
 
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 13 november 2011 08:41 PM
  [ # 120 ]

Uw bumper ziet er OK, dan kan je de schade er uit polijsten. Natuurlijk moet je een nieuwe beugel - kosten 40 eur. Een DS-garage heeft ruiten genoeg en zal je dat wel geven, of marktplaats voor 20 euro of zo.

Besteed wat geld aan een plaatwerker om de deuk eruit te halen en doe het spuitwerk zelf. Of op zijn minst doe je het voorbereiden zelf. Het deel onder de koplamp kon toch al wat werk gebruiken..

Alles is niet verloren!

edit mod: post beetje leesbaar gemaakt Wink

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook