1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
4e bougie er uit geknald!
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 10 november 2011 03:51 PM

Naast het schokkerig rijden, zie ander topic, gisterenavond bij starten een klap en daarop een hoop herrie! Ik stond al ‘ff snel’ fout geparkeerd op een stoep, de motorkap eerst maar eens openen. Van het weekend had ik rechts de xenon lamp gemonteerd met wat ellende; lamp klikbevestiging gaar dus spatbord er af en lamp er uit…etc.
Bij spatbord monteren vergeten de trekkabel weer vast te zetten. Sta ik in het donker op de stoep met een dopverlegstuk onder de rand van de kap te roeren om de kap ontgrendeld te krijgen…grrr
Maar goed, kap open en na even zoeken bleek de bougie er uit van de 4e cilinder. Die lag onder de DS op straat met isolatiehulsje.

Ik kreeg de bougie er voorzichtig draaiend, met het speciale rubber, weer in het gat en kon de bougie weer vast draaien. Daarna een retourtje A’dam kunnen doen (65 km) zonder dat ie er weer uit schoot.

Heb ik nu grote kans dat het weer gebeurt, hij is niet gewoon los getrild denk ik?
Voor ie weer los schiet prventief een helicoil/bougie huls (laten) monteren? Dan hoeft de kop er toch niet af, hoop ik?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 380
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 10 november 2011 04:55 PM
  [ # 1 ]

Ik heb een paar jaar geleden excat hetzelfde gehad. Citrotech heeft er toen draad in getapt en er een busje met schroefdraad ingezet. Laatst draaide ik echter bij het wisselen van de bougie deze er met busje en al uit!Ik heb het busje er nu ingelijmd. Het schijnt dat je het probleem ook met een helicon op kunt lossen.

Voor jouw geruststelling: de kop hoeft er niet af bij het tappen van nieuw draad.

Groet, Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2011 05:04 PM
  [ # 2 ]

inderdaad. Probeer em maar eerst goed vast te draaien. Maak je em dan dol dan kan je er een draadhuls in stoppen. Bij mij gaan die hulsjes altijd weer los. ik neem dan een nieuwe huls als ik bougies wissel.

als je klaar bent met tappen even starten met het gat open. de lucht blaast het meeste er wel uit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 380
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 10 november 2011 06:13 PM
  [ # 3 ]

Bij mij gaan die hulsjes altijd weer los

Ik begrijp hieruit dat lijmen met Loctite niet helpt?

Groet, Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2011 06:14 PM
  [ # 4 ]

Soms. De bougie heeft een veerring waardoor die heel vast komt in die huls….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 november 2011 06:51 PM
  [ # 5 ]

Setje van Midlock. Brezan heeft het meestal wel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 10 november 2011 08:14 PM
  [ # 6 ]

16 jaar geleden op een hele koude winternacht heb ik dit eens met mijn eend gehad op de snelweg. ANWB heeft als noodoplossing de bougie ovaalgeknepen in een bankschroef en teruggedraaid, Hoefde niets te betalen (wordt maar lid als je later een mercedes hebt jongen; hulde aan de wegenwacht!) erg goede noodoplossing, heeft het een paar honderd kilometer gehouden, wel met wat vermogensverlies, maar goed, we konden thuiskomen. later helicoil ingedraaid.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 november 2011 08:51 PM
  [ # 7 ]
bogaard77 schreef:

inderdaad. Probeer em maar eerst goed vast te draaien. .

Helemaal mee eens. Als hij nog goed pakt, is de draad in orde.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 11 november 2011 07:55 AM
  [ # 8 ]

Redelijk on topic; heb gisteravond mijn bougies vervangen en bougie 4 zag er erg vreemd uit, helemaal verkleurd, over de hele lengte. zie rechter bougie:

Wat kan dit veroorzaakt hebben? water in de schacht ofzo? Ik verlies geen koelvloeistof
Graag jullie advies/ervaring.

Heb electrodenafstand voor de nieuwe bougies op 0,6 mm gehouden. Is dit goed voor de DY 2 liter?

Stef

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 11 november 2011 08:21 AM
  [ # 9 ]

Het (water) gat in het schutbord boven de 4e bougie heb ik met waterpomp aangepakt: randje omhoog gebogen, rondom.
Nu zit er een bodemdop van een toyota (klem) in.

knuffel

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 11 november 2011 08:42 AM
  [ # 10 ]

Aha, je bedoelt dat gat net onder de voorruit? Dat zou wel eens kunnen inderdaad, dat er water daarlangs de schacht inloopt, Ik ga vanmiddag even checken.

(Ik neem aan dat je deze met een waterpomptang ipv met een waterpomp?)

Bedankt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 november 2011 10:10 AM
  [ # 11 ]

Die dop plak ik erin met tectyl of zo. Werkt afdoende.

0,6 is krap. 0.7 is ruim.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 11 november 2011 11:02 AM
  [ # 12 ]

Yep, waterpomp: lees waterpomptang.

Pavang heeft ervaring met dit euvel op vakantie: tijdens de rit nergens last van, stromende regen.
Even stoppen om te eten, niet meer starten: 4e bougiegat vol water…

knuffel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 november 2011 12:15 PM
  [ # 13 ]

Kan het zijn dat er verbrandingsgassen langs de bougie gelekt zijn?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 november 2011 02:47 PM
  [ # 14 ]

het ziet er echt uit als een vocht (regen) probleem, roest zit niet op schroefdraad dus hier geen lekkage. Had je vermogensverlies of onregelmatig 3-pitten geluid?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 12 november 2011 07:11 AM
  [ # 15 ]

Starten soms op 3 pitten, dit kan heel goed de oorzaak geweest zijn.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook