3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
4e bougie er uit geknald!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 november 2011 10:26 PM
  [ # 31 ]

Ik denk dat camemBert gewoon een bus in dat ding gaat proppen. Hij heeft hier namelijk nét de tools opgehaald Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 18 november 2011 02:06 PM
  [ # 32 ]

Waterman bedankt!!

En de bus dit er al weer in, nog geen tijd om alles wer op te bouwen dus nog niet getest.

Nadeel van 4e bougiegat en de diepte van de schacht is dat je niet kan ‘zien’ hoe ver je zit met de tap. Ik had al wat getapt en heel wat spaantjes uitgeblazen, maar toen kreeg ik het busje er met geen mogelijkheid in. Bleek ik pas halverwege te zijn, dus alleen het gat geruimd. Stom natuurlijk, want er zaten ook nog geen spaanders in het vet van het schroefgedeelte van de tap. De eerste keer durf je niet te ver te gaan….
Na doortappen ging de bus er zo in, met een druppie ‘hochfest’ loctite.

Ik ben wel bang dat de andere bougiegaten ook aan de beurt zijn, want die oude bougies kon ik met de hand zo losdraaien. En het vastdraaien van nwe bougies ‘voelde niet lekker’.
Zo laten zitten of nog iets aandraaien tot ‘echte weerstand’ of ‘geen schroefdraad’? Wat is wijsheid? Aan de ene kant zeg ik; rijden tot er weer wat gebeurt (setje koop ik nu zelf ook)en aan de andere kant, pech komt altijd ongelegen dus toch maar alle drie gaten preventief repareren?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 18 november 2011 02:29 PM
  [ # 33 ]

Goede momentsleutel gebruiken.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2011 03:10 PM
  [ # 34 ]

de andere drie gewoon vastdraaien. Is ie rot dan gaat ie kapot! zoaniet dan verder rijden!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 18 november 2011 04:01 PM
  [ # 35 ]
vlietmansje schreef:

Goede momentsleutel gebruiken.

Ik kan in het wph niet vinden wat het moment moet zijn?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2011 04:26 PM
  [ # 36 ]

goed bezig!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2011 04:41 PM
  [ # 37 ]

GIYF;

15 Nm.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 18 november 2011 05:20 PM
  [ # 38 ]

GIYF = Google Is Your Friend

niet in WPH dus?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2011 05:26 PM
  [ # 39 ]

google gaat sneller….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 20 november 2011 01:57 PM
  [ # 40 ]

Als Google tenminste weet waar die het over heeft. WHB lijkt me meer te vertrouwen.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 november 2011 10:34 PM
  [ # 41 ]

google en het algemene gevoel voor techniek, samen met jaaaren ervaring in de citroen en in het bijzonder met citroens die dit type bougie voeren. 15 Nm is gemiddeld vast. prima.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 november 2011 10:40 PM
  [ # 42 ]

15 nm is gewoon de gemiddelde waarde. prima dus. Daarbij zijn de facom-bougie-momentsleutels die je speciaal voor dit doel kan kopen op 15 nm en 18 nm ingesteld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 20 november 2011 11:24 PM
  [ # 43 ]

Ik doe altijd een likje kopervet op de schroefdraad van de bougie voordat ik die monteer. De draad heeft dan zeker minder te lijden bij in en uitdraaien van de bougie.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 21 november 2011 01:17 PM
  [ # 44 ]

Kopervet doe ik ook al steeds, maar de bougie in het gereparerde gat heb ik nu aangedraaid op 15Nm en dat blijkt veel strakker dan ik gewend was met aandraaien.
De andere bougies ga ik binnenkort een keer aandraaien op dat koppel, maar dan moet ik er wel de tijd voor nemen omdat ik dan bougiegat reparaties kan verwachten.

De problemen in mijn topic over het schokken van de motor http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214263/#1548912 wijd ik geheel aan het bougieprobleem want in de ritjes na de reparatie is geen spoor meer van de problemen ervaren!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2011 04:22 PM
  [ # 45 ]

Sparkplugs
Tiqhtening torque ( cylinder head cold ) .._…_._…......_…....... .20 to 25 mN ( 2 to 2.5 m.kg


Uit het CX WPH. Zelfde kop.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook