9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
GuyTDI’s DS21 pallas
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 13 november 2011 10:27 PM
  [ # 121 ]

Tukker = English ? Francais ? Deutsch ?

Bumper staat weldegelijk krom door de impact en het voorspatbord is inderdaad te redden maar mijn carosseriekennis is te beperkt om dit te doen , koplamplens is inderdaad niet de kost maar dan heb je nog een steuntje hier nodig , een pakkingetje daar , ... het houd niet op bij alleen een lensje heb ik al ondervonden

Profiel  
 
Gepost: 13 november 2011 10:48 PM
  [ # 122 ]
sloopkogel schreef:

je kan bij je verzekering alsnog wel wat doen, dan vraag je een taxatie waarde na de reparatie aan , dus wat de wagen in goede staat waard is,

ik heb het zelfde gehad bij mijn XM, en vraag ook aan een paar Ds bedrijven wat de waarde van de wagen is,
niet akkoord gaan met de schade taxatie!!!!

je kan rustig met die taxateur in conclaaf gaan, en zeggen dat je niet accoord bent.

hun woord is geen wet!!

Niet vergeten dat je hier van doen hebt met Belgische verzekeringsmaatschappijen, die werken toch net even anders dan bij ons ben ik bang.

Profiel  
 
Tukker
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 13 november 2011 10:59 PM
  [ # 123 ]

Engels nonsense

Dit is staal, geen vlees! Het heeft overleefd 40 jaar tot nu toe en zullen overleven 40 meer met slechts een weinig aandacht. Wees niet bang, er is niet veel mogelijkheid om een ​​fout te maken en zelfs als je het gemakkelijk te verhelpen.

Ik kan je vertellen dat zelfs gespecialiseerde garages niet zijn delicaat in het repareren van DS. Zij maken gebruik van hamers en breekijzer om dingen te buigen. Zij gebruiken slijpmachines op de carrosserie ook.

Je auto werd gebouwd kopen wat half-dronken frans man in een slecht humeur op een vrijdag middag tussen te gaan in staking! Als u alleen een beetje zorg en lees voor de hand je bent ok!

Je zou wat schilderen is duur ook. (Een beetje geheim Wink ) Verf is goedkoop, de kosten van het spuiten komt meestal van de voorbereiding - schuren, vullen en maskeren. Als je deze youreslf u kunt gemakkelijk herstellen de schade voor minder dan 600 euro. Je leert op hetzelfde moment dus het is een dubbele kans voor je.  very good

Succes

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 14 november 2011 12:35 AM
  [ # 124 ]

@tukker post in het engels, dat is makkelijker te lezen dan die klote Google vertaling..

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 14 november 2011 12:39 AM
  [ # 125 ]

guytdi,

bel eens mat richard langelaar,

die kan heeel veeel voor je betekenen, wat betreft schade kosten, en ook bemideling naar de schade expert toe!!!

die gaat jouw blij maken!!

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 14 november 2011 11:20 PM
  [ # 126 ]

Hey Tukker , i actually folowed a course bodywork for oldtimers. The teacher told me that as long as its steel its doable and the DSbody is mainly steel. However, i prefer experts on the body, i dont plant on selling it any time soon , especialy beacause of the engineworks that i plan.

BTW , i think it would be best if you just talk English , i supose most people here can read it better then translator-dutch , no offence m8 Smile Where are you from ?

Heb nog wat verder onderzocht en nogmaals gebeld naar het expertisebureau , ze willen in geen geval hoger dan 700€ , ik vrees dat het verhaal hier echt moet ophouden ...

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 15 november 2011 12:09 AM
  [ # 127 ]

Weet er nota bene IEMAND of eerste model dashboard van DS past in mijn model 3e neus ? puur het mechanische monteren van de tableau (los van de elektrische aansluidingen en het schakelmechanisme dan) ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 november 2011 12:12 AM
  [ # 128 ]

Alles past, maar het is véél werk en het blijft een beetje beunen… elektrisch gezien is alles héél anders trouwens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 15 november 2011 12:28 AM
  [ # 129 ]

http://www.nuancierds.fr/technique/autoradio/autoradio small/ds mike.jpg

(copy past nodig)

Dat dash dus. Elektrisch is geen punt daar ik zelf een draadboom ga fabriceren en ik op dat gebied iets verder ga gaan dan een gloeilampje Smile

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook