Zwakke spiegelverwarming?
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 21 november 2011 10:05 AM

Ik vind de spiegelverwarming nogal zwakjes, pas als ik eenmaal op mn werk ben (kwartier, half uur verder) is de spiegel een beetje droog van de druppels.

Zet je bij een golf de spiegelverwarming aan dan komt de stoom ervanaf. En is de spiegel zo helemaal schoon.

Kunnen anderen zich hier ook in vinden of heb ik wellicht een defecte spiegelverwarming?

De achterruit ontdooid/verwarmd vrij snel, maar de spiegels zijn rete traag.

/Ik heb het navigatie pack, waar de verwarmde spiegels in zitten.

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 21 november 2011 10:48 AM
  [ # 1 ]

Marien,

ik dacht het ook al gemerkt te hebben…ik heb ook pack comfort er op zitten (en uiteraard het ff nagekeken in de configuratie) geen idee,bij welke temperatuur hij inschakelt,of zit hij geschakeld met de achetrruitverwarming o.i.d.? ook daar zou ik niet van staan te kijken…

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 21 november 2011 11:42 AM
  [ # 2 ]

Nu blijkt dus de meest linker knop voor ontwasemen te zijn (fans op turbostand).

En de rechter knop blijkt dus voor de spiegel en achterruit verwarming te zijn.

Ik dacht juist dat de linker knop voor de achterruit was en de meest rechter knop voor de spiegels, maar blijkbaar niet.

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 21 november 2011 11:55 AM
  [ # 3 ]

oke…wat ik al zei,zou er niet raar van staan te kijken,als die geschakeld zou zijn met…toch bedankt!!

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 21 november 2011 12:33 PM
  [ # 4 ]

Spiegelverwarming is idd geschakeld aan de achterruitverwarming. En ik ben er ook al achter dat deze erg zwak is. Ik blaas dus nu voordat ik weg rij de druppels eraf. Stom, maar t werkt wel…..

Dan is het beter geregeld bij BMW waar de verwarming altijd aanstaat of bij mijn Honda waar ik ze apart aan kan zetten (en ook sterk genoeg zijn).

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 21 november 2011 01:05 PM
  [ # 5 ]

ik haal er al voorzichtig een trekkertje er overheen. en mocht echt goed vriezen,spuit ik er de-icer eerst op.
ik was ook beter gewend met de vorige auto’s,maar ja,je kan niet alles hebben…

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 21 november 2011 01:14 PM
  [ # 6 ]

leven in het jaar 2011 en nog kennen ze iets simpels als spiegels goed laten ontdooien, terwijl een volkswagen van 15 jaar geleden het wel kan bijvoorbeeld.

Peugeot partner busje was ook altijd drama met die spiegel verwarming. werkte ook ruk.

Ik zie liever niets door mijn achteruit dan dat ik niets in mijn spiegels kan zien….

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 21 november 2011 01:28 PM
  [ # 7 ]

Gelukkig werken de parkeersensoren uit hetzelfde pakket wel… Smile


Ik ben gewend om ff de nattigheid van de ramen te halen met een trekkertje. (als ik niet hoef te krabben)
Doe dan ff met m’n vingers de spiegels.
Anders zijn de ramen met al dat water erop nogal ondoorzichtig.

De spiegelverwarming lijkt bij mij beter te werken als het ontdooien van de achterraam door de verwarming.
Bij m’n Peug liep het gesmolten spul er vanaf, bij de DS3 blijft het zitten en als ik kies om een keer te wapperen, gaat het er alsnog af. (ik kan alleen niet zien, wanneer het wapperen werkt, zonder over het ijs te krassen) L)

Vind trouwens wel dat bij mistig weer en als de spiegels aanslaan, de verwarming erop wel lekker werkt.
Ze zijn bijna direct vrij van condens en geven prima beeld naar achteren..

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Mr. Dj M.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 28-08-2011

Gepost: 21 november 2011 10:44 PM
  [ # 8 ]

Dat verhaal bij mist klopt wel ja!
Dan doen de buitenspiegels het prima, maar na een nachtje douw duurt het heel lang (dus dan wel eerst even de vingers erlangs). Dacht eerst geen verwarming te hebben en het slechts de rijwind was die ze droogde….

De achterruitverwarming doet het wat mij betreft prima. Hij ontwasempt lekker snel, maar of het ook een ijssmelter is moet ik nog eens testen deze winter.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook