2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ander type dynamo
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2011 11:47 AM
  [ # 16 ]

Officieel zit er een klein pennetje aan de steun die belet dat de dynamo zover naar binnen kan dat de snaren eraf kunnen. Dit werkt samen met het gat (geen sleuf) aan de achterkant preventief als alles los gaat zitten. De snaren drijven dan nog steeds de dynamo EN DE WATERPOMP !! aan.

Je kan er een sleuf in maken. of het pennetje verbuigen zodat de snaren er wel makkelijk om kunnen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 22 november 2011 01:44 PM
  [ # 17 ]

weet je zeker dat het de juiste snaren zijn? Wellicht zijn ze inderdaad iets te klein waardoor je teveel spanning op de boel zet. Misschien zijn je lagers daardoor kapot gegaan?

Profiel  
 
a3defries
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 31-10-2011

- ID/DS 2.1 Pallas Hydr
Gepost: 22 november 2011 11:18 PM
  [ # 18 ]

Het zijn dezelfde snaren als er om zaten.
Zonder de maat aan te geven heb ik die via een bevriende Citroen monteur gekregen/gekocht.
En die had opgezocht wat er om moest. Ze zijn van Continetal. Wellicht dat de oorspronkelijke snaren iets langer waren.
Het draait nu ook goed. En ik kan ze zelfs nog iets meer spannen. En slapper stellen. Dus die ruimte is er wel lijkt me.

Ik had zelf dat palletje ook gezien. Ik dacht dat het soort hulpsteuntje was bij het inzetten.
Zonder riemen en met de linkerbout voor de sleuf een klein beetje uitgedraaid, voelt het of je dat palletje nodig hebt om de rechterbout er in te draaien. Tenminste met dat palletje op het steuntje, en zonder de riemen erom dus, draai ik zo de bout erin. Met de riemen erom verdraait de dynamo net iets te veel om de bout er precies recht in te draaaien. Een iets taps uiteinde van de bout gaat beter.

Het zit dus wel weer allemaal goed, maar als ik het onderweg had moeten doen in het donker was het een stuk lastiger geweest.
Dat van dat palletje ga ik trouwens nog eens even bekijken. Bedankt.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 november 2011 11:22 PM
  [ # 19 ]

In aanvulling: de riemen zijn in het algemeen iets verschillend van lengte, soms zit het net beter als je de riemen onderling verwisselt.
Verder mooi opgelost en een ervaring rijker: volgende keer in het donker…

knuffel

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 23 november 2011 07:25 AM
  [ # 20 ]

Aanvulling op aanvulling: officieel hoor je twee “gepaarde” riemen te gebruiken, die dus als setje gefabriceerd en verkocht worden. Ze komen dan meteen na elkaar van de matrijs, om zo te garanderen dat ze “precies” even lang zijn. Een beetje als rollen behang, die je bij voorkeur uit dezelfde partij koopt om kleurverschil te voorkomen.
Voor de riemen schat ik dat moderne fabricagetechnieken dat min of meer overbodig maken, zolang ze wel van hetzelfde merk en type zijn.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2011 10:13 AM
  [ # 21 ]

Ik heb er maar 1 snaar om liggen. Dat piept een stuk minder! Op de HD pomp wel 2 snaren om de kracht goed over te kunnen brengen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 23 november 2011 11:44 AM
  [ # 22 ]

De boel niet te vast zetten, de snaren mogen best “losjes” lopen, anders sloop je de lagers opnieuw.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook