






Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Succes!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Meestal zit het probleem echter niet in de lunule maar helaas in/op de tankvlotter zelf (gecorrodeerde ‘pikkies’).
Je kunt daar bij jouw CX alleen bij door de tank er onderuit te halen.
Na 1986 beleefde Citroën ineens een helder moment en dachten ze: Alleeez, latèn oewe une luikjûe mâkèn in ze bodèm van ze koffèrbaque!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het voordeel is wel dat als je de tank er onder vandaan haalt je overal goed bij kan en eens goed kan kijken wat eronder zit.
Direct de boel even goed voorzien van antiroest zooi.
Maar ik was idd ook erg blij met de luikjes toen mijn vlotter er 2x uit moest






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Maak je toch gewoon een luikje in de kofferbodem
Tientallen keren gedaan
Walter
Meten is weten , gissen is missen
La Léo schreef:
Na 1986 beleefde Citroën ineens een helder moment en dachten ze: Alleeez, latèn oewe une luikjûe mâkèn in ze bodèm van ze koffèrbaque!
mijn zojuist gedemonteerde 1983 GTI heeft al zo’n luikje.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O nou… dan was Citroën zelfs dáárin inconsequent!
@Arjan: haha, jouw redenatie is net zoiets als: ach, helaas de koppeling is gaar, maar dat geeft me een mooie gelegenheid het blok eens uit te bouwen en de krukaskeerring te vervangen.
Maar je hebt wel gelijk, het kan geen kwaad dat achterste subframe eens goed te inspecteren en anti-roest te behandelen.
Boog: heb je die leidingen al gecheckt die over de ‘achteras’ lopen? En de gekrulde remleidingen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. te vies weer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
marcelka schreef:
Succes!
Thanx marcel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:O nou… dan was Citroën zelfs dáárin inconsequent!
@Arjan: haha, jouw redenatie is net zoiets als: ach, helaas de koppeling is gaar, maar dat geeft me een mooie gelegenheid het blok eens uit te bouwen en de krukaskeerring te vervangen.
Maar je hebt wel gelijk, het kan geen kwaad dat achterste subframe eens goed te inspecteren en anti-roest te behandelen.Boog: heb je die leidingen al gecheckt die over de ‘achteras’ lopen? En de gekrulde remleidingen?
Haha
Kijk leuk is het natuurlijk niet, maar soms geeft het idd wel extra mogelijkheden. Zeker als je dingen zelf doet is het een extra inverstering in wat tijd, maar op de lange duur heb je er wel wat aan.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gisteren verder met het KVS verlies ( ja ik schrok wel dat na 2 weken het vaatje leeg was…)
Blijkt dat de kachel waterslang met plastic omhulsel lekt!! ergens in dit omhulsel is ie lek. je hoort het borrellen als de motor uit is. Ik had alleen helemaal geen waterslang meer liggen dus kon het niet oplossen. Voorals nog lijkt de koppakking dus heel..
Ff onder de auto gekropen voor zover dat ging in de blubber (zie openingspost) voor de deur. leidingen die ik kon zien zien er aardig goed uit. Het aardepunt voor de tankvlotter heb ik niet kunnen vinden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GGGRRRRRRR slang vervangen ging goed maar deze oetlul ging ook de thermostaat checken. breekt er een bout af….
pakking had ik ook niet. alle CX pakkingen had ik aan La leo gegeven toen ik nog geen cx had…
zit nu met mn pik en de auto in het zand…...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vraagje: het waterpomphuis.. zit dat net zo shit als als bij de ds? dat eerst de pomp eraf moet om bij 2 van de 5 bouten te kunnen…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
bogaard77 schreef:GGGRRRRRRR slang vervangen ging goed maar deze oetlul ging ook de thermostaat checken. breekt er een bout af….
pakking had ik ook niet. alle CX pakkingen had ik aan La leo gegeven toen ik nog geen cx had…
zit nu met mn pik en de auto in het zand…...
Muts, die boutjes breken ALTIJD!!! Nooit zomaar gaan draaien!
Overigens zit die thermostaatpakking meestal nooit in een pakkingsset (raar maar waar), maar ik heb ze wel los. Kan je er wel eentje sturen hoor, kun je weer verder pielen.
Och en troost je: de thermostaat van mijn Pekelteef 2.0 deugt ook niet en ik heb juist afgevuld met vers koelwater en ontlucht dus: en ik verheug me nu alweer op die fijne M6 boutjes die op zeker gaan breken morgen.
P.S. O ja, en de zojuist vervangen waterpomp (omdat de oude teveel speling had op de pouly) blijkt mega te lekken op de keerring dus die kan er meteen ook weer fijn af.
Feel better now??
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
thanx love!! dat had ik ff nodig!
Ik heb een pakking geknipt uit pakkingpapier nadat ik dat weer had teruggevonden in de troep…Lag gewoon op zn plek..
Aber gut. moet de pomp eraf om de voet los te maken?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, de pomp moet er af. Dan het hele waterpomphuis er af halen, net als bij de DS.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste