2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Poll
Welke motor voor de DS3
1,6 Hdi 112 pk 9
1,6 Thp 150 pk 16
Totaal Aantal Stemmen: 25
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
Hdi 112 of Thp ?
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 05 november 2011 10:50 AM
  [ # 16 ]
ronama schreef:

het schijnt dat vanaf 2012 de BIV regels gaan veranderen..
als ik goed ben ingelicht..

Ja, dat heb ik ook vernomen en voor de Belgische forumers je vind er op onderstaande link al een berekeningstool voor.
Gaat een wereld van verschil maken, zeker voor de meer krachtige wagens die nu i.m.o. onrechtvaardig zwaar belast werden. Rest er natuurlijk de vraag of ze het verlies aan inkomsten niet elders gaan recupereren, daar gaat België niet verschillen van Nederland. Geven met één hand om dan met twee handen elders te gaan pakken Mad  .

http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps/default.asp

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 november 2011 02:08 PM
  [ # 17 ]
Leon75 schreef:

Als je een bepaalde auto gaat kopen omdat de inruilprijs na een aantal jaren verschillend (hoger) is dan moet je denk ik nog een keer goed te rade gaan bij jezelf. Je koopt een auto voor jezelf toch? Niet omdat je een hoge inruilprijs wil na een paar jaar?

Voor een lage afschrijving zit je bij Citroen sowieso verkeerd Wink Tenzij je er natuurlijk 20 jaar in gaat rijden….

hangt er vanaf…
ik ben tevreden met een C5 1.6 hdi voor wat ik hem gebruik
kan ook een 2.0 hdi kopen..
maar ik heb bij mijn vorige gezien dat ik voor mijn 1.6 hdi relatief veel terug kreeg bij aanschaf van mijn huidige ..
terwijl de bezitters van een 2.0 hdi excl naar verhouding minder kregen..
let wel het gaat hier om belgie..
en qua inruilprijzen heb ik bij citroen nog nooit te klagen gehad..
en ik heb ondertussen al onze 7de nieuwe citroen..

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 29 november 2011 11:36 PM
  [ # 18 ]

Vandaag gaan bestellen en het is toch maar een Sport chic Hdi 112 geworden in de hoop dat de overheidskorting van 15% nog zou tellen.
Nederlanders prijs jullie gelukkig want een surrealistisch land als België wens ik niemand toe hmmm  !
Vandaag in het journaal de overheidspremie voor de propere wagens word afgeschaft sedert gisteren???
Een beslissing genomen door een regering die nog niet eens de eed heeft afgelegt, kan alleen in dit kl….land.
Ja, de auto’s zijn bij jullie duurder maar wij betalen ons voor de rest donkerblauw aan allerlei belastingen, taksen, accijnzen en nog veel meer.
Ho, maar even stoppen met zagen. ik mag trouwens nog altijd ruilen voor een Thp (die de premie toch niet krijgt). Volgende week ga ik die Thp eens proefrijden.
Het wordt sowieso ééntje in kleur rood aden met wit dak en zwarte zebradecoratie. Opties My way navi en pack select comfort. Twijfel nog wat over chroom spiegelkapjes & leder interieur (kan ik de eerste week nog wel toevoegen zei de verkoper).
Levertermijn eind Februari, laat nog weet weten wat het definitief geworden is.

Groetjes Wink ;

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 29 november 2011 11:50 PM
  [ # 19 ]

iig veel succes met de bestelling…

maar om ff op het andere te reageren..
de belgen mogen zich gelukkig prijzen dat ze jaren lang allemaal fisc voordelen hebben gehad..
zie ook je aangeschafte zonnepanelen..

ooit is de kas leeg en zal die gevuld moeten worden…
en dan heb ik liever dat zulke voordeeltje verdwijnen dan dat ze de belastingen verdubbelen… Wink
en geloof me, de wegenbelasting in nederland is nog vele malen hoger dan wij in belgie betalen..

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 30 november 2011 07:13 AM
  [ # 20 ]

Helemaal mee eens, maar de manier waarop ze er nu met de botte bijl invliegen vind ik niet kunnen. Ze hebben meer als 500 (ja, lach maar Nederlanders Laughing  ) dagen zitten treuzelen en zeveren om het nu rap rap rap af te schaffen sedert gisteren. Das toch surrealisme troef!
Ik las net nog iemand die gaat verbouwen, alles is al tijdje in bestelling met 40 % belastingvoordeel. Er zit natuurlijk een leveringsperiode op dus plaatsing in 2012, gisteren komen ze doodleuk vertellen dat factuur en betaling nog in 2011 moeten zijn. Die mens ziet 7000 euro aan zijn neus voorbij gaan.
Prettig is anders hé  hmmm  .

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 30 november 2011 02:39 PM
  [ # 21 ]

zeker daar heb je gelijk in maar we zullen ons maar beperken tot de keuze hdi of thp
want we kunnen er nog lang over babbelen… Laughing

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 11 december 2011 11:16 PM
  [ # 22 ]

Het is uiteindelijk toch maar een Hdi geworden. Die verdomde portefeuille ook hé.
Je kan er gewoom niet omheen de gebruikskosten van een Hdi zijn nog steeds een stuk lager. Ook de aanschafprijs was een pak lager met dank aan de regering die tot voor kort 15 % korting gaf voor een wagen met co² van minder als 104 gr. en deze nieuwe versie van de 112pk sterke diesel zit netjes op 99gr.
Toch had ik nog een testrit te goed met een Thp, die ik eergisteren na wat wachten eindelijk heb kunnen gaan doen. Ja heel overtuigend die Thp, ‘k zou zowaar nog gaan twijfelen (gelukkig mag ik van de dealer nog veranderen van gedacht Smile  ). Ik doe één dezer alvast nog een testverslagje van deze Thp met foto’s.
Hier alvast enkele foto’s van de bestelde Hdi.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook