.....onlangs een nieuwe dakantenne + kabel aangeschaft bij Chyparse. Nu is het mij opgevallen dat de bijgeleverde kabel nou niet een overmatige lengte heeft.
Vandaar de volgende vraag: om toch zo minimaal mogelijke lengte te gebruiken hoe loopt deze kabel nou precies aan de rechterzijde (origineel), weer naar beneden en door het dashboard naar de radio?
Om alvast en voorzetje te doen, in het bovengootje laten lopen en op het punt waar het scharnier zit van de zonneklep naar beneden door de chromen strip die op stijl geklemd wordt en onderaan op het punt van het dashboard dan wat? kan het dashboard hier aan een zijde wat losgeschroeft worden en waar moet het dan lopen? Achterlangs het handschoenenkastje?
Ik hoor jullie tips/suggesties graag.
gr.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Je kunt de kabel toch verlengen als het moet ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:Je kunt de kabel toch verlengen als het moet ?
klopt, als het moet. Echter zit er een “gegoten” stekker aan. Bovendien betekent elke breuk/koppeling/onderbreking signaalverlies en dat wil ik als het ff kan zoveel mogelijk beperken als het kan.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Can you not get a longer cable?
The antenna I bought came with an unnecessarily long cable.
Actually - now I think about it the cable was superfluous because one was already there but the antenna was broken. This means I have a cable spare for you if you like.
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
Robbedoes,
Maak je geen zorgen. Dit probleem van een te korte antennekabel is niets nieuws. Iedere zichzelf respecterende automaterialenzaak - zoals b.v. Halfords, heeft voor dit doel speciale verlengkabels, in diverse lengtematen en met de de juiste mannetje-vrouwtje stekkers. Ze kosten maar een paar euro.
“Conduire une DS19 signifié: conduire dans un petit palais confortable et luxueux… Son confort est sans égal. C’est celui d’un avion qui ne quitterait pas le sol”
of monteer gewoon een langere kabel, je kunt de kabel die chyparse levert toch eventueel vervangen ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
allen,
na circa 1,5 uur hengelen en vissen achter en naast het dashboard is het gelukt om de kabel met genoeg lengte op de plek te krijgen van de radio. Uiteindelijk is dat gelukt aan de zijkant van het dashboard door het ventilatiekanaal en m.b.v. het gaatje van het handschoenenkastjesverlichting doorgeschoven naar het midden, pppffff.
Heb nog wel een gat moeten boren in de bovenrand aan de binnenkant van het dak om ‘m in de zijstijl te krijgen.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
robbedoes schreef:Heb nog wel een gat moeten boren in de bovenrand aan de binnenkant van het dak om ‘m in de zijstijl te krijgen.
Dat is vreemd, dat gat zit er normaal al namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:robbedoes schreef:Heb nog wel een gat moeten boren in de bovenrand aan de binnenkant van het dak om ‘m in de zijstijl te krijgen.
Dat is vreemd, dat gat zit er normaal al namelijk.
ja, had ik eerder ook al eens begrepen, maar niet kunnen vinden aan de rechterzijde (misschien wel links). Ik heb ‘m nu in de rand recht boven de stijl gezet.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012