voorraadbol
Xantiast
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 09-12-2005

Gepost: 09 december 2005 03:59 PM

Heb een vraagje over een voorraadbol. Rijd in een Xantia 1.9 SD uit 1999 en een zeer regelmatig terugkerend probleem is het kapot gaan van de voorraadbol. Ik heb de auto nu bijna 2 jaar en de voorraadbol is elke zomer vervangen, terwijl ik nu alweer voel dat er weer iets loos is omdat de auto niet lekker rijdt. Ik vrees dat dit opnieuw een kapotte voorraadbol zal zijn. Weet iemand waardoor dit kan komen?

Verder nog een vraag: de auto zakt na het afzetten van de motor tegenwoordig veel verder in dan altijd het geval is geweest (vooral aan de achterkant). Wat is hiervan de oorzaak?

Wat beide vragen betreft, ik ben absoluut geen sleutelaar, enkel een liefhebber van Citroen dus misschien vraag ik wel iets heel voor de hand liggends. Ik hoop echter dat jullie mij kunnen helpen want van de officiele Citroengarage word ik niet wijzer. Die vinden het volgens mij alleen maar prima dat ze weer een bol kunnen vervangen.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 december 2005 04:40 PM
  [ # 1 ]

Hoeveel km rijd je per jaar?
Als je namelijk over de 60.000/jaar heen gaat, is het niet vreemd dat de voorraadbol elk jaar bijgevuld moet worden.

Profiel  
 
Xantiast
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 09-12-2005

Gepost: 09 december 2005 08:58 PM
  [ # 2 ]

Hm, rijd zo’n 30.000 per jaar. Valt wel mee, toch?

En als het nu alleen om bijvullen zou gaan. Maar er moet een nieuwe bol in. Lijkt mij wat snel.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 december 2005 09:31 PM
  [ # 3 ]

Inderdaad: dan is het snel. Punt is alleen (vandaar de vraag) dat we het er net op XCNL over hebben dat de voorraadbol ongeveer elke tweede (of juist elke) LHM-verversing opnieuw op druk gebracht moet worden. En aangezien LHM-verversing elke 60.000 km nodig is, zou het maar zo kunnen dat als je een echte kilometervreter was je inderdaad elk jaar de klos was.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook