Even een vraagje aan de kenners. Hoe meet je de vlotterhoogte: tussen dekselpakking en de soldeernaad midden op de vlotter of de vlotter zelf. Scheelt wel een paar tienden van een millimeter, het is dus een messing vlotter.
Groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Ik doe/deed het met een schuifmaat.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat doe ik ook, maar wat meet je dan? Afstand op of naast die dikke soldeernaad midden op de messing vlotter?
Groet, Jan
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
staat in het wphb: meten tussen bovenkant vlotter en platte vlak. Afgesloten (is voor meting) carb op de kop is 5mm. en helemaal open (vlotter hangt) is 11mm. Ofterwel: tussen open en sluiten van de brandstoftoevoer
zit 11-5=6mm.
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hallo Citroen23, ik geloof dat we en beetje langs elkaar heen praten. Ik heb m’n zwart beduimelde wphb er bij liggen, de maten heb ik dus, maar wat jij ‘bovenkant vlotter’ noemt, is bij een weber carburateur onduidelijk, want je kunt op de dikke soldeernaad meten of ernaast. Je meet dan twee verschillende afstanden tussen vlotter en pakking/deksel…..
deksel met pakking ________________________________
bovenkant vlotter ______________/\________________
verdikking soldeernaad ^
Groet, Jan
Oke, bedoel je die fractie’s van mm’s. Het is tussen “deksel zonder pakking” en “vlotter zonder soldeerrand”.