
























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Onzin. De schaarste van een bepaalde auto speelt ook een flinke rol. Vind maar eens een break in topstaat met alle opties die het ook nog eens doen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
De olie temp meter doet het niet, de bestuurders stoel wordt niet getoond alles onder de auto is in de shit gespoten zodat je de staat van de leidingen niet goed kan controleren en een 1/2 miljoen km op de teller en dan er onberispelijk uitzien? Ik geloof dit niet, goed uitkijken met dit soort advertenties is mijn devies.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die meter zat alleen op de GTi Turbo.
En uitkijken moet je met elke CX.
Edit: onberispelijke bestuurdersstoel trouwens, op de site van de adverteerder…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik kan het met Ree eens zijn zulke bedragen horen aan orginele wagens toe.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroen23 schreef:Maar ja, zeg nou zelf: met roest op je Cx kom je nooit op die 9 mille…....
Dat is zo’n beetje het enige wat zichtbaar is op het plaatwerk
Dat paneel wordt nog wel een keer vervangen.




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Dat is zo’n beetje het enige wat zichtbaar is op het plaatwerk
Dan zou ik me juist zorgen maken over wat je niet ziet.
Even een paneel vervangen en alle problemen zijn verleden tijd




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
harry45 schreef:De olie temp meter doet het niet, de bestuurders stoel wordt niet getoond alles onder de auto is in de shit gespoten zodat je de staat van de leidingen niet goed kan controleren en een 1/2 miljoen km op de teller en dan er onberispelijk uitzien? Ik geloof dit niet, goed uitkijken met dit soort advertenties is mijn devies.
Harry
Je hebt de auto dus gezien?
Heb je nog wat foto’s genomen en dan zeker van de onderkant, zoals je zelf al schrijft, daar ben ik nieuwsgierig naar.
De bestuurdersstoel staat gewoon in de advertentie, maar daar kan ook vrij simpel een ander in!














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie geen olietemp meter. Dat ding heeft gewoon een watertempmeter een klok en een buitentemp meter. Er zit geen olietemp meter op af fabriek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Ik kan het met Ree eens zijn zulke bedragen horen aan orginele wagens toe.
Zulke bedragen behoren OOK aan auto’s toe die misschien wat tonnetjes hebben gedraaid, maar die daarbij altijd stipt zijn onderhouden en waarvan de techniek geheel up to date is. En natuurlijk moet het plaatwerk dan strak en zonder roest zijn! En de onderkant gaaf.
Het gaat om de vervangingswaarde, en die is een stuk hoger als je onlangs voor 6k aan onderhoud hebt laten plegen aan je strakke CX hè?
Ben dus benieuwd hoe dat zit met die CX waar jullie over spreken, maar ik kan die wagen niet.
Zeldzaamheid speelt trouwens wel degelijk een grote rol, zoals Mulder al zei en een harde Break met onderhoudshistorie, ABS en airco waarvan verder álles werkt is tamelijk zeldzaam hoor.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

























Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zal over mijn hart strijken en deze week eens geheel belangeloos voor jullie gaan kijken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Neem dan wel wat foto’s




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Falk schreef:Neem dan wel wat foto’s
Ook even van de onderkant en de leidingen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Taxatiewaardebepaling is natuurlijk voor de verzekeringsmaatschappij zelf bepalen wat de inkomsten zijn.
Dus bijv. als je tax. 10k is betaal je 500,- per jaar, terwijl de auto maar 3k opbrengt, hij moet er natuurlijk wel mooi uitzien om die 10k te taxeren. Als ze m op 3k taxeren betaal je maar 150,- p.jaar, dat scheelt de maatschp(veel) inkomsten.
Als het tot uitbetalen moet komen moet je eerst de kleine lettetjes maar eens lezen. Bij sommige geld een rapport bijv. 5 jaar, als je dan na 4 jaar schade hebt of hij wordt gestolen(laten we van het laatste uitgaan,ze zouden dan 10k moeten uitkeren)is 80% van de 5 jaar om en krijg je nog 2000,-! En zo zijn er nog veel meer regeltjes, en iedere maatschappij is weer anders.Als je een fiets van 50,- wilt verzekeren voor een miljoen moet dat in principe ook kunnen, kost je alleen wel
80.000 per jaar!
Gr. Wim.
wim V8 schreef:Taxatiewaardebepaling is natuurlijk voor de verzekeringsmaatschappij zelf bepalen wat de inkomsten zijn.
Dus bijv. als je tax. 10k is betaal je 500,- per jaar, terwijl de auto maar 3k opbrengt, hij moet er natuurlijk wel mooi uitzien om die 10k te taxeren. Als ze m op 3k taxeren betaal je maar 150,- p.jaar, dat scheelt de maatschp(veel) inkomsten.
Als het tot uitbetalen moet komen moet je eerst de kleine lettetjes maar eens lezen. Bij sommige geld een rapport bijv. 5 jaar, als je dan na 4 jaar schade hebt of hij wordt gestolen(laten we van het laatste uitgaan,ze zouden dan 10k moeten uitkeren)is 80% van de 5 jaar om en krijg je nog 2000,-! En zo zijn er nog veel meer regeltjes, en iedere maatschappij is weer anders.Als je een fiets van 50,- wilt verzekeren voor een miljoen moet dat in principe ook kunnen, kost je alleen wel
80.000 per jaar!
Gr. Wim.
mee eens!




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Lekker kort door de bocht weer….......
A laat je je auto niet bij een maatschappij taxeren, maar bij een onafhankelijke taxateur(helaas voor velen kost dat wel geld)
B als je voor een duppie eerste rang wilt zitten…............
Dus zullen we gewoon weer on topic gaan??