














Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ahh leuk, gaat het nu gebeuren! Welke kleur gaat het worden?
Ja en slopen gaat altijd snel. Ze gaan zilvergrijs op het dak worden en gris palladium (de orginele kleur van haar) op het overige plaatwerk.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Dag Forummers, in de laatste uren van dit jaar nog even een bericht op dit forum. Inmiddels zijn alle plaatwerkdelen naar de onlakker en hoop ik dat ze begin 2012 gaan beginnen aan het passen van het plaatwerk. Afgelopen weken lekker aan het poetsen geweest dus de meeste bumperdelen zien er nu weer mooi uit. Besloten om alle zijpanelen van het interieur toch ook nog maar te voerzien van nieuw ‘bordkarton’, als je eenmaal bezig bent he, dan weet je dus niet meer waar je moet stoppen.
Daarnaast ook de vullingen van de stoelen onderhanden genomen. Alleen de bestuurdersstoel moet nog opgebouwd worden de rest is voorzien van nieuw schuim met de oorspronkelijke bekleding. Een enorme klus maar het resultaat is erg mooi geworden.
Aan allen, alvast een gelukkig 2012 en veel veilige en plezierige kilometers in de DS toegewenst.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik ben wel eens benieuwd naar hoe je die vullingen van de zetels vernieuwd en daar de nieuwe bekleding overtrekt, tips of foto’s? is ook een klusje die bij mijn Dspecial nog moet gebeuren…
voor de rest ook een schitterend 2012 gewenst aan allen!
Ook ik zou graag willen horen hoe je de zetels hebt behandeld. Mijn 2 voorstel zetels moeten een nieuw overtrek hebben en misschien ook de vulling. TIps? Foto’s?
Gr,
Sivan














































Totaal aantal Berichten: 43447
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De stoelen van de 67-er van mullink zijn helemaal anders dan die van een auto van na 1968, dus aan zijn tips zullen jullie niet zo heel veel hebben
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
smullink schreef:
Daarnaast ook de vullingen van de stoelen onderhanden genomen. Alleen de bestuurdersstoel moet nog opgebouwd worden de rest is voorzien van nieuw schuim met de oorspronkelijke bekleding. Een enorme klus maar het resultaat is erg mooi geworden.
Ben wel benieuwd naar eventuele foto’s. Ik heb van mijn 66er de stof van de zitting verwijderd maar die stof zat vast geplakt aan het schuim waardoor het schuim helemaal aan stukken is gescheurd. Zat de stof bij jouw auto ook zo vast?
Nee gelukkig niet, de bekleding zat gewoon los op het schuim zoals het hoort. Wel zit de stoelbekleding vast achter het verstelmechnaiek.
Bij de eerste stoel ervoor gekozen om het mechaniek en de veren los te nemen maar dat is niet zo’n hele slimme zit. Bij de andere stoel de bekleiding teruggehaald en toen het schuim vervangen.
Bij de duerpanelen zat de bekleding op sommige punten wel verlijmt en an is het inderdaadeen enorme klus, loshalen,en met een schoenmakersmes de vastzittende schuim wegkrabben.
Wat betreft de tips:
1. Koop schuimin verschillende diktes, bij een 67-er voldoent 3cm en 1cm voor de zijkanen goed
2. haal de zitting bekleding niet volledig achter hetmechaniek weg maar werk er omheen
3. Haal textiel spuitlijm om de verschillende schuimdelen te verlijmen e. gebruik dit ook om het schuim vast te zetten
4. Haal de klemmen los met een tank en gooi deze weg als ze slecht zijn of gebruik ze her door ze een voor een tot de oorsponkelijke vorm innde werkbank te vormen (je kunt ze gewoon als aftermarketed onderdeel kopen)
5. Werk stoel voor stoel en gebruik de vorige schuimvulling als maatvoering, eventueel de hoes opmeten om de zijkanten goedin de vorm te krijgen.
6. Zijpanelen ongestoffeeert kun je voorbewerkt aanschaffen (gaten, armlegger) van een redelijke kwaliteit bij citro classique, dat scheelt veel tijd
6. Neem de tijd, een stoel kost je een kleine dag, een zijpaneel achter ruim een halve dag en een voor een zijpaneel in een pallas mag je rustig een 3/4 dag rekenen.
7. Mocht je de achterbank willen herschuimen, plaats dan eerst het schuim aan bijde zijdenen kijk ofdit in een lijn zit voordat je de hoezen terugplaatst.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Bedankt voor de tips!
Ik heb eens gekeken wat een schoenmakersmes is want had er nog nooit van gehoord. Ziet er inderdaad uit alsof je makkelijk tussen stof en schuim kan snijden.









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
smullink schreef:Afgelopen weken lekker aan het poetsen geweest dus de meeste bumperdelen zien er nu weer mooi uit.
Mag ik vragen hoe jij hebt gepoetst? Ik ben zelf nu ook bezig met de voorbumper, heb alle krassen er al uit geschuurd (P120, P240, wet P400 en P600) en sta op het punt om spullen voor het poetsen (polijsten) te kopen. Wat raad je me aan? Ik zie op je website een foto met bumper en festool apparaat?
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!














































Totaal aantal Berichten: 43447
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na 600 nat moet je in ieder geval nog even door naar 1000 en liefst zelfs nog naar 1200. Hoe beter en gladder je gaat schuren hoe mooier het polijstresultaat zal worden namelijk. 600 is nog tamelijk grof heb ik zelf gemerkt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ziet er netjes uit Sander!
Ik heb ervoor gekozen om de bumpers niet als nieuw te polijsten. Het is een oldtimer dus wat mij betreft hoeft het geen nieuwe auto te worden op dat vlak. Mocht je het echt krasvrij willen hebben dan moet je zeker door tot de 1200. Iets wat ik dus niet gedaan heb. Heb alleen de grote beschadigingen weggewerkt en het geheel gepolijst.
Polijstmachine is in dit geval inderdaad van festool, de rotex ro90, helaas geen koopje net zoals al de andere spullen van festool. Hoe dan ook werkt het erg goed, polijstpads in verschillende grofheden zodat je van grof naar fijn kunt polijsten. Het werkt in ieder geval veel beter dan alle dingen op de boormachine of op een haagse slijpen, die laatste is veel te groot voor de meeste onderdelen.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Wie gaat het ontlakken doen?
smullink schreef:... Koop schuim in verschillende diktes…
Wat voor soort schuim heb je gebruikt?
Ik heb eens gekeken, je hebt bv: polyetherschuim, koudschuim, traagschuim. En dan nog verschillende gewichten: SG20, SG40, etc.