1 van de 17
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS Mullink
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 16 mei 2011 10:18 AM

Dag,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, 34 jaar en ben aan het kijken naar een DS. De voorliefde ontstaat natuurlijk door de hydrolische vering en het geweldige design in de jaren 50 van de DS. En als je zakelijk zo’n 60k km per jaar in een Volvo rijdt wil je er wel voor erbij.

Dan nu mijn vraag:
Ik ben op dit moment een aantal opties aan het bekijken in de prijsklasse tot max. 20k euro.

Optie 1: Een DS19 modeljaar 65 2e neus, 2e dashbord, omgebouwd naar LHM en een volledig gerestaureerde bodem. Wat nog afgemaakt moet worden zijn de panelen, het interieur en de bedrading. De motor is van het lange slagtype, 4 versnellingen handbak en 132k km op de teller. Is een volledige motorrevisie noodzakelijk of heeft dat niet zoveel nut? (ik zal zelf zo’n 5000 km per jaar rijden)

Optie 2: Een D19A modeljaar 67 volgens mij, 2e neus, 2e interieur in ieder geval, Pallas en met een semi automaat. Deze auto moet nog volledig gerestaureerd worden en dat zou dan bij Citro Classique gaan gebeuren. Hoe is de kwaliteit daar en hoe ‘perfect’ kan ik een gerestaureerd exemplaar daar verwachten?

Optie 3: Een DS 1e neus, 1e interieur. Maar ik ben bang dat ik me dan te veel op de hals ga halen, cq. dat voor het budget dat ik in gedachten heb er niet ga komen.

In alle gevallen laat ik de DS in eerste instantie afbouwen door de genoemde bedrijven zodat deze de eerste jaren redelijk goed zou moeten zijn, we zien dan later wel weer verder. Of is het niet realistisch te denken dat een net gerestaureerde auto een paar jaar ok moet rijden?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 16 mei 2011 10:39 AM
  [ # 1 ]

Als je geen problemen wil, moet je geen auto gaan rijden. Als je een beetje problemen wilt moet je een japanner gaan rijden. Als je van avontuur houdt en en geweldige rijervaringen wilt opdoen: kies dan een ds.
Het is vrij onrealistisch om te denken dat er zich geen problemen zullen voordoen bij een wagen die meer dan 40 jaar oud is.

Welkom overigens.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 mei 2011 10:53 AM
  [ # 2 ]

Welkom,
DS rijden is erg leuk.
De motoren van de DS gaan erg lang mee, dus als de motor goed is dan niet revisieren.
Over Citro Classique uit Borculo heb ik alleen maar goede verhalen gehoord. Hoe perfect een restauratie is hangt primair van het beschikbare budget af. Verrassingen bij een restauratie en dus in de kosten zijn niet te voorkomen. Bealngrijk om erg goede afspraken vooraf met de restaurateur te maken, maar die zal heus een deel van het risico op verrassingen bij jou leggen.
Verdiep je eerst welk type je het mooist vindt: welk type neus, welk type dashbord, hydrolique bak of hand bak, ID od DS etc. Realiseer je ook dat de rij eigenschappen van de verschillende keuzes verschillen ( hand bak/hydrolique, wel/geen stuurbekrachtiging, rood of groen systeem).

Succes

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 16 mei 2011 12:04 PM
  [ # 3 ]

Ik begrijp dat er altijd problemen zullen zijn en dat er altijd wel iets naar voren zal komen. Vraag is in essentie of je bij een gerestaureerde auto er vanuit kunt gaan dat basis dingen zoals roest, roest aan LHM leidingen e.d. tot het verleden behoren (tenminste voor de komende jaren) of dat je daar ook bij een restauratie weer tegenaan blijft lopen?
Voor wat betreft het type, volgens mij weet ik redelijk wat ik zoek, 2e neus, DS, stuurbekrachting, rembekrachting. Alleen vraag ik me af of het handig is voor een semi automaat te gaan, meer techniek en dus eigenlijk minder restauratiebudget om het zo te zeggen. Een 1e dashbord vindt ik fantastisch, echter redelijk schaars en een volledige ombouw van LHS naar LHM is ook niet misselijk. LHS houden is voor mij geen optie dat zie ik niet zitten.
Iemand trouwens ervaring met de bodemrestauratie van Theo Albers? Ik kan er op het forum weinig over vinden (1 thread) maar ik kan me niet voorstellen dat niemand daar ervaring mee heeft? In hoeverre is de restauratie van Albers grondiger als het ‘lassen’ van Citro classique?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
Peter3L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 16 mei 2011 12:07 PM
  [ # 4 ]

Blijkbaar heb je al een soort keuze gemaakt: het moet een oude neus worden.
Mijn tip zou zijn om dan een late tweede neus te nemen, zodat je al wel de sterkere DX motor hebt (handig bij LPG)en een groen systeem. De luxe van een DS komt natuurlijk het best tot zijn recht in een Pallas uitvoering, maar als je voor eenvoudig en puur gaat, dan is een wat soberder standaard DS of ID ook een mooie en aanmerkelijk goedkopere optie.
Van de auto’s die je beschrijft komt optie 2 het meest in de buurt van het bovenstaande, maar voor 20.000 kun je ook al een auto kopen die al helemaal gerestaureerd is, dus kijk vooral nog wat rond.

Over Citro Classique ben ik het eens met Egbert: ik ben daar een jaar of 10 klant en 100% tevreden. Toon en zoon Richard en monteur Michel zijn kundig, recht door zee, voordelig qua prijs en ze hebben heel erg veel onderdelen in huis. Ze hebben zelf ook een ruime voorraad aan DS’sen die naar wens van de klant gerestaureerd worden.
Nadelen ? Het is niet hun specialiteit om auto’s in concoursstaat te brengen. Daar zijn anderen beter in, maar dat heeft ook een prijskaartje. Verder is de werkplaats niet altijd een schoolvoorbeeld van orde en netheid, dus als je dat belangrijk vindt dan moet je ook even verder kijken. Tenslotte is de locatie Borculo niet voor iedereen even makkelijk bereikbaar.
Hoe dan ook: ik zou gewoon eens een afspraak maken om je wensen te bespreken en wat dat zou gaan kosten. Er staan altijd wel een paar vers gespoten auto’s om je een oordeel te vormen van het eindresultaat.

Over de bak: rij je veel op de snelweg dan is een latere 5-bak het mooist. Die is zelfs te verkrijgen in hydrauliek uitvoering. Rij je vooral lokaal dan heeft hydrauliek en hogere funfactor, maar het betekent ook wat meer en vaker afstellen. Ik zou van de bak geen breekpunt van maken en eerst naar de andere wensen op je lijstje kijken.

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 16 mei 2011 12:13 PM
  [ # 5 ]

@Peter: Ik heb al een bezoek aan Citro Classique gebracht. Heb zeker het idee dat ze goede gasten zijn. Wat locatie betreft is het geen probleem, woon op een half uur rijden van ze. Waar ik wel wat ‘tegen’ heb, c.q. wat mijn gevoel wel zegt is dat ze daar niet echt op zoek zijn naar de concoursstaat maar gewoon goed werk leveren. Maar kan ik voor max. 20k een concoursstaat verwachten van een DS19 LHM, 2e neus en wie zijn daar wel toe in staat?
Voor mij is LPG niet essentieel, is dan een eerdere motor ook een optie (de lange slag?) of is dat iets waar je vanaf moet blijven?
Zijn er naast LHS (welke omgebouwd is naar LHM) nog andere zaken die bij een eerder type aandacht verdienen op het gebied van remmen, electra en dat soort zaken?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 mei 2011 02:08 PM
  [ # 6 ]

Theo Albers? Zou zeker niet mijn eerste keus zijn. CitroClassique sla ik hoger aan. Op het gebied van lassen aan een DS staat CitroPlaque in Zelhem op eenzame hoogte, wat mij betreft.
Aanrader: Ga eens kijken bij Jansen in Bennekom en leg je ideeën daar voor.

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 16 mei 2011 02:18 PM
  [ # 7 ]

Welkom! Ik heb eventueel een 2de neus DS21 67-er pallas met volledig gerestaureerde bodem/chassis, gereviseerde motor en nieuwe kabelboom nieuwe-betrouwbare techniek enz te koop. Plaatwerk moet nog aangepakt worden en dan heb je een zo goed als nieuwe DS.. Misschien is het iets voor je. (allemaal gedaan door Auto Renaissance)

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 16 mei 2011 03:30 PM
  [ # 8 ]

Jansen al even gecontacteerd maar die doet alleen onderdelen. @Martin ik heb je even een pm gestuurd.
Het is een lastige materie. Al heel wat bedrijven gebeld en gesproken maar op de een of andere manier is het niet zo eenvoudig. De materie is toch lastig en om binnen het budget iets te vinden wat helemaal naar mijn zin is ook, of je hebt het gevoel dat je toch wat over het hoofd ziet.
Ik dacht dat ik redelijk wist wat ik zocht: DS,2e neus, 2e dash, perfecte bodem, motor ok voor 4 a 5k km per jaar en plaatwerk ofwel gerestaureerd ofwel een kwestie van aan laten pakken. Maar binnen mijn gestelde budget nog wel een uitdaging. Hoe kom je nou bij bedrijven c.q. auto’s terecht die de moeite waard zijn om aan te laten pakken. Zojuist met citrosars gesproken maar ook daar niet echt een duidelijke route gevonden. Ideeen?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 mei 2011 03:42 PM
  [ # 9 ]

Dat Jansen alleen onderdelen doet, kan ik ontkennen. Advies kan hij je sowieso geven.
Misschien is je wens niet te realiseren binnen je budget?

Citroen!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 16 mei 2011 03:55 PM
  [ # 10 ]
smullink schreef:

Ik dacht dat ik redelijk wist wat ik zocht: DS,2e neus, 2e dash, perfecte bodem, motor ok voor 4 a 5k km per jaar en plaatwerk ofwel gerestaureerd ofwel een kwestie van aan laten pakken. Ideeen?

Kijk eens naar de DS van Martin. Alleen het motorblok klopt niet met wat jij graag wilt. Er zit een compleet gereviseerde in, daar kun je ook 40 tot 50 km per jaar mee rijden.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 mei 2011 03:55 PM
  [ # 11 ]

20k is toch geen heel krap budget, zou wel moeten lukken denk ik. Misschien wat geduld hebben totdat er een goede basis langskomt?

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 16 mei 2011 03:58 PM
  [ # 12 ]

Ik ben al even in contact met Martin, via pm om het topic niet te veel te vervuilen.
Op zoek naar een goede basis is het inderdaad, maar ook met het ‘aankoopdocument van idds’ is dat nog niet hetgeen ik zoek. Ik zoek uiteindelijk een complete auto, dus chassis + een goede garagist/restaurateur die er wat van kan maken. En dan lijkt het opeens toch allemaal wat minder eenvoudig

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 mei 2011 04:08 PM
  [ # 13 ]
smullink schreef:

Kan ik voor max. 20k een concoursstaat verwachten van een DS19 LHM, 2e neus??

Ik denk dat dat voor 20k niet kan. Een écht goede basis is al niet heel goedkoop. Zeg dat je voor 5k een basis kan vinden, dan heb je maar 15k voor een complete restauratie. Dat gaat niet kan ik je uit zeer ruime eigen ervaring vertellen. Je kunt dan beter een auto kopen zoals die van Martin en daar het plaatwerk van laten doen, al vrees ik dat je dat voor 20k ook al niet gaat redden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 mei 2011 06:41 PM
  [ # 14 ]

Maar voor 20 k moet je toch een mooie en goede snoek kunnen kopen? Geen concours, maar wel een auto waarmee je voor de dag kunt komen en waar je zonder zorgen een paar kilometer mee kan rijden elke week.

Neem nou de DS van SPAM, iedereen kan hier zien hoe grondig en met hoeveel zorg deze auto wordt gerestaureerd. Mijn vraag aan de kenners is dan: hoeveel is die dan waard straks al de godin helemaal in orde is? 40 mille?

Want als je het over een goede DS hebt, dat wordt een goede en zelfs beter dan nieuw.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 mei 2011 06:50 PM
  [ # 15 ]
Han S schreef:

Maar voor 20 k moet je toch een mooie en goede snoek kunnen kopen? Geen concours, maar wel een auto waarmee je voor de dag kunt komen en waar je zonder zorgen een paar kilometer mee kan rijden elke week..

Dat wel. Maar de TS noemt heel duidelijk “concours”. Dat gaat niet voor 20k, dat kost minimaal 40k. Concours is nieuw, zoals door de fabriek gebouwd, of in sommige gevallen, beter dan nieuw. De auto van SPAM is wat je noemt een ” complete restauratie. Van voor tot achter compleet nieuw. Alles uit elkaar geweest, alles nagezien en gereviseerd. Iedere bout, iedere moer. Daarbij is “concours” ook nog: Zoals origineel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 17
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook