2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS Mullink
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 16 mei 2011 08:11 PM
  [ # 16 ]

Ik weet inmiddels uit ervaring dat er verschil is tussen “goed” “rijdend” en “concourstaat”.

Voor 20K kan je geen concourstaat verwachten, hiervoor koop je een goed rijdend exemplaar waar het nodige aan gedaan is (balken, plaatwerk, spuitwerk, etc)  Voor de huidige restauratie heb ik een Traction gerestaureerd en ben hier ook met de nodige zaakjes wijzer geworden.

Als je met de mannen uit Borculo praat is het eenvoudig. Je hebt zelf een auto of je koopt er een bij hun en je gaat aangeven wat je wensen zijn. Het beschikbare budget is hierin leidend voor het gewenste resultaat. Wat ik van Toon en Richard hoor is dat je voor een volledige restauratie toch rond de 40K moet rekenen.

Als ik mijn eigen restauratie bekijk is het eenvoudig: ik wil het goed hebben en moet die auto kunnen pakken als ik een keer een week de zon achterna wil gaan. In het begin heb ik me laten adviseren en gekeken naar de godinnen die allemaal te koop stonden. Ik ben overspoeld met info en adviezen, heb uiteindelijk een keuze gemaakt op de adviezen en goede gedachten van ieder. Het resultaat was eenvoudig: ik had een auto die reed als een trein, de vering was perfect, net APK gekeurd en keurig in de lak. Echter toen ik de auto ging strippen was het een verrassing: ik denk dat ik 95% heb kunnen weg doen. De uitdaging voor mij was om deze auto weer rijdend te krijgen en in (zeer) goede staat te brengen. Aangezien je het maar in beter in een (1) keer goed kan/moet doen heb ik de dure variant gekozen. Toen ik de auto liet zandstralen bij een oude rot in het vak, noemde hij mij een kostenplaatje waar ik op uit zou komen als de godin glimmend op haar bandjes zou komen te staan. Destijds ( nu 15 maanden gelden) dacht ik: daar heb je er weer zo een die je probeert op de kast te jagen. Ik moet nu zeggen: hij heeft gelijk gehad en ik kom waarschijnlijk nog boven dat bedrag uit. Om er niet al te moeilijk over te doen ( ik weet uit het verleden dat bedragen noemen op dit forum kan leiden tot grote discussies tongue rolleye ) zal ik op het eind van de streep tussen de 35 en 4OK kwijt zijn.

Ik tel dan nog niet de uren die ik er zelf in heb zitten ( op dit moment zo’n 900 uur).

In het begin had ik de auto in de originele kleur en uitvoering willen restaureren, echter gezien de uitgaven heb ik een beslissing genomen: ik maak de auto zoals ik hem wil hebben en het zal me weinig intresseren of de een hem prachtig zal vinden of zal verafschuwen. Ik ben in elk geval de nodige ervaring rijker en, mogelijk op korte termijn, de bezitter van een met aandacht gerestaureerde ds.

Iedereen die het goedkoper kan wens ik veel uitdaging bij de uitvoering hiervan. Maar zoals in het begin gezegd: ieder voor zichzelf moet doen wat hem/haar voor mogelijk wordt gehouden.

Kortom: Go your own way Smile

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4872
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 mei 2011 08:31 PM
  [ # 17 ]

En zo is dat SPAM, your own way is the best way.

In mijn geval lag het geheel anders, ik had al elf godinnen gehad in de jaren 60 en 70 en het begon weer hevig te jeuken. Ik was 67 jaar en niet vermogend, dus zocht ik een DS met werk voor een zo redelijk mogelijke prijs en ik wil geen vijf jaar meer aan een auto werken.

Net als jij heb ik al een klassieker en die heb ik al 35 jaar en die is alleen mooier en beter geworden.

Na een aantal auto’s te hebben gezien waar je bijkans depressief van wordt liep ik tegen een niet afgemaakte restauratie aan. Het is een lang verhaal, maar de bottom line is dat ik zo snel mogelijk wilde zweven in een redelijke DS. Dat is gelukt, zij rijdt als een godin en alles bij elkaar heeft het me geen 3 mille gekost, plus heel veel werk.

Concours is zij bepaald niet, maar komende winter ga ik daar aan werken, om er wat dichter bij te komen.

Voor de TS: ik hoop dat je haar vindt en dat je er veel plezier mee en aan beleeft.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2011 08:35 PM
  [ # 18 ]

Voor 20 k moet je toch een goede basis kunnen vinden.
En waarmee je een paar jaar zonder problemen kunt rijden.
En als alles dan nog goed bevalt trek haar dan uit elkaar,en ga een grondige revisie tegemoet.
En wat toon en richard betreft,is maar net wat de klant wil.
Wil jij concours staat dan krijg je bij hun ook concours staat.
Maar dit is simpel weg door de meeste mensen niet te betalen.
Maar ik weet zeker dat als jij bij hun 20 tot 25 k op tafel legt,er een geweldige dame voor jou in orde wordt gemaakt.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4872
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 mei 2011 08:41 PM
  [ # 19 ]

Accoord, maar als je concoursstaat verlangt wordt het een ander verhaal. Ik was vanmiddag bij een autodealer en daar stond een Mercedes 220S van ik schat half jaren 60, in concoursstaat, alsof hij zo de fabriek heeft verlaten. De restauratie heeft volgens de dealer meer dan 50 mille gekost en je weet niet hoe de basis was.

Ik was bij Ben Kolvenbach, daar staat een Jaguar XK140 die hij heeft gerestaureerd naar nieuwstaat. Kosten rond een ton euro’s en dat is geen vreselijk moeilijke auto met zijn echte chassis waar je zo de body van af kunt halen.

Ik geloof graag dat een DS vanuit een redelijke basis naar concours brengen je zomaar meer dan 40 mille kan gaan kosten, maar ben het met je eens dat je voor 20 a 25 k een prachtige DS kunt kopen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 mei 2011 10:53 PM
  [ # 20 ]

Aan de topicstarter: restaureren is duur of kost je veel tijd. Dus: neem een goede auto over van iemand die dat al achter de rug heeft en met foto’s en rekeningen kan laten zien wat er is gebeurd. Enne - ja - restauraties kunnen heeeel duur worden. De man die mijn DS heeft overgenomen heeft er een soort Prins Berhard-auto van laten maken. Kun je ook heel geinig nieuw van rijden.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 mei 2011 11:03 PM
  [ # 21 ]

Nogmaals: De wens van de topic-starter past niet bij zijn budget, denk ik.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 mei 2011 11:07 PM
  [ # 22 ]

Ik vrees het ook… let wel, 20k is een boel geld waar je zeker een goede DS voor moet kunnen vinden mits je met de juiste kenner op pad gaat of een auto goed door een derde laat bekijken. Maar het laten bouwen van een concours ds voor 20k gaat niet lukken. De door SPAM genoemde 900 uur is namelijk een heel goede leidraad. Een een uurtje klussen kost bij de specialist zomaar 50 euro ex. Ik heb zelf een cabriolet van wrak tot concours gerestaureerd en dat was 1600 uur werk…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 23 mei 2011 02:33 PM
  [ # 23 ]

Inmiddels is de kogel door de kerk. De DS van Martin zal de komende tijd door het leven gaan als “witje ‘ad interim’”. Kortom afgelopen weekend besloten dat de DS van Martin voor mij de basis wordt om verder mee te gaan. Een goede auto in perfecte staat voor wat betreft chassis, motor en interieur.
Vanaf eind juni zal ik er eerst nog een paar maandjes in gaan rijden waarna we het plaatwerk aan gaan pakken en de auto zijn definitieve kleur gaat krijgen. Wel alvast een nieuw setje rubber en nieuwe velgen dan is dat ook gelijk op orde.

De kleuren waar we nu over denken (maarja misschien veranderd dat nog). Brun Sardoine, Bleu Monte Carlo of brun Aurochs. Waarbij deze laatste kleur natuurlijk helemaal niet klopt met het tijdvenster van de auto. Iemand een idee welke RAL nummers er bij deze kleuren horen?

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 mei 2011 02:38 PM
  [ # 24 ]

Gefeliciteerd! Ziet er uit als een goede keuze. In elk geval eerst eens rijden en genieten. En ondertussen een fijn luxeprobleem: twijfelen over de kleur Smile Hou ons op de hoogte!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 mei 2011 03:09 PM
  [ # 25 ]

Lijkt me ook een goede keuze. Auto Renaissance kan je vast wel helpen met kleurcodes etc. Ik zou wel voor een kleur kiezen die ook origineel leverbaar was in het productiejaar. Anders “klopt” de auto nooit en dat ziet een kenner zo. Beter nog: gewoon de originele kleur herstellen. Wink

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 23 mei 2011 03:36 PM
  [ # 26 ]

De orginele kleur is gris paladium en daar vindt ik dat er toch echt wel te veel van zijn zo langzamerhand. Mooie kleur maar het begint wel een beetje eenheidsworst te worden.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 23 mei 2011 04:18 PM
  [ # 27 ]

Maar ja, in dat productiejaar werden natuurlijk meer kleuren geleverd. Dat bedoeld Fluidphreak natuurlijk.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 mei 2011 04:21 PM
  [ # 28 ]

Ik snap je punt… Blanc Carrare dan maar? Cool Zie deze site: http://www.nuancierds.fr/1967.htm

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 mei 2011 04:26 PM
  [ # 29 ]

fluidphreak bedoelt volgens mij:
Het liefst in originele kleur (i.c. Gris Palladium)
Anders in een kleur uit hetzelfde model jaar.

Ik zou daar aan toe willen voegen: zorg dat de combinatie lakkleur-interieur een kloppende is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 23 mei 2011 04:41 PM
  [ # 30 ]

Mijn plan was om em blanc carrare te maken met een gris palladium dak (toch nog een beetje van z’n originele kleur) In frankrijk staat er zo’n kleur combi te koop: http://www.leboncoin.fr/voitures/201295161.htm?ca=5_s

Profiel  
 
 
2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook