1 van de 51
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s bussie
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 januari 2012 02:21 PM

Er is geen draadje over mijn busje op het forum. Waarschijnlijk omdat ik het busje al langer heb dan dat het forum oud is. Maar omdat ik nu een projectje begonnen ben waarvan ik geen idee heb waar het gaat stranden, ga ik het maar met jullie delen.

Inmiddels hebben we al heel wat kilometers achter de rug. Ik heb hem in 2003 gekregen toen mijn opa overleed. Hij heeft hem in 1980 gekocht toen ik 4 jaar oud was. Destijds voor 1000 gulden. Een mooie prijs, voor een busje met 6000 kilometer op te teller. De bus werd gebruikt als bedrijfswagen (kolenboer) en als kampeerauto. De afgelopen jaren zijn we ermee een keer of drie naar Zuid-Engeland geweest, een keer naar Schotland, twee keer Zweden, veel naar Frankrijk, en we hebben en jaar in Stuttgart gewoond waar HY met ons meeging. Vanuit daar zijn we naar Zwitserland, het Zwarte Woud en de rest van Duitsland geweest. Zo af en toe proberen we ook een meeting van Le-Camion of het HY team mee te pikken, maar dat lukt niet zo heel vaak.

Er staat nu zo’n 120k op de teller. Het busje heeft de afgelopen 42 jaar nog nooit een lasapparaat gezien, en dat begint hem nu een beetje op te breken.

De onderkant lijkt nog helemaal hard, al is er een naad waar het niet dragende plaatwerk los zit. Daar heb ik even geen plaatje van. Aan het plaatwerk - en wat dat allemaal verbergt - zitten wel wat puntjes.

Krikpunt LV:

Krikpunt LA:

Dit is ook dikker dan dat het hoort te zijn:

Bij schuifdeur:

Onderkant schuifdeur:

De gebruikelijke ellende bij de koplampen:

Hier zat vroeger de spiegel gepuntlast. Vroeger.

Klein puntje:

Dus om te beginnen het kitscherige interieurtje eruit gehaald, anders kan er niet gelast worden. Voor het eerst in meer dan 30 jaar dat ik het busje zo leeg heb gezien.

In de hoek rechts boven op de foto bleek er van boven lekkage te zijn. Al het hout van het interieur was volledig weggerot. Het is onbegrijpelijk dat het staal daar nog best hard is. Blijkbaar is het van erg goede kwaliteit.

Al zijn er wel wat roestbobbels te zien. Ik ben benieuwd hoeveel ellende ik hierachter ga aantreffen…

En hoe nu verder? 10 januari gaat het busje naar het Chateau Deux Chevaux voor al het nodige laswerk. De bedoeling is dat ie er dan weer 40 jaar tegen kan. Hopelijk nog wat meer.

Als ik nieuwe plaatjes heb, zal ik ze met jullie delen.

Grtn,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 januari 2012 02:55 PM
  [ # 1 ]

Ben je niet bang dat het ‘patina’ gaat verdwijnen?

Verder kan ik je alleen maar succes wensen! Lijkt me een beste klus!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 januari 2012 02:57 PM
  [ # 2 ]

Het valt eigenlijk helemaal niet tegen wat er tot nu toe te zien is. Wat ga je met het interieur doen? Iets nieuws er in met een andere indeling?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 januari 2012 03:15 PM
  [ # 3 ]

Blijft gaaf een HY..

Leuk dat je er een topic hebt gemaakt Ree!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 januari 2012 03:25 PM
  [ # 4 ]
25trd schreef:

Ben je niet bang dat het ‘patina’ gaat verdwijnen?

Verder kan ik je alleen maar succes wensen! Lijkt me een beste klus!

Welk patina? Het is een allegaartje van stukken plaatwerk die met de roller behandeld zijn. De laatste keer is ie in 2004 gerold. Dat zal na het laswerk op nieuwe moeten gebeuren. En tijd heelt alle gebrek aan patina Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 januari 2012 03:28 PM
  [ # 5 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 januari 2012 03:28 PM
  [ # 6 ]
waterman schreef:

Het valt eigenlijk helemaal niet tegen wat er tot nu toe te zien is. Wat ga je met het interieur doen? Iets nieuws er in met een andere indeling?

Voor de neusplaten zijn inzetstukken te krijgen. Onderkant deur zal met het handje moeten evanals de krikpunten en de achterkant. Bij de krikpunten denk ik dat het alleen het afdekkende plaatwerk is dat rot is, maar dat valt natuurlijk tegen als je het weg gaat slijpen. Mijn enige echte zorgenpunt is wat er onder de laatste foto zit. Maar goed, dat zien we alleen als de tol erin gaat…

Ik ben wel heel blijk dat ik niet langer gewacht heb. Over twee jaar was dat stuk helemaal weg geweest.

Er komt een nieuwe interieur in - het oude was te gammel - met in principe dezelfde indeling. Ik wil wel in de lengte gaan slapen, dus daar moet wat op verzonnen worden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 01 januari 2012 09:37 PM
  [ # 7 ]
Ree schreef:
25trd schreef:

Ben je niet bang dat het ‘patina’ gaat verdwijnen?

Verder kan ik je alleen maar succes wensen! Lijkt me een beste klus!

Welk patina? Het is een allegaartje van stukken plaatwerk die met de roller behandeld zijn. De laatste keer is ie in 2004 gerold. Dat zal na het laswerk op nieuwe moeten gebeuren. En tijd heelt alle gebrek aan patina Smile

I rest my case…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Gepost: 01 januari 2012 09:50 PM
  [ # 8 ]
Ree schreef:
waterman schreef:

Het valt eigenlijk helemaal niet tegen wat er tot nu toe te zien is. Wat ga je met het interieur doen? Iets nieuws er in met een andere indeling?

Er komt een nieuwe interieur in - het oude was te gammel - met in principe dezelfde indeling. Ik wil wel in de lengte gaan slapen, dus daar is wat op verzonnen.

Mr. Green

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 januari 2012 09:55 PM
  [ # 9 ]

Smile

Voorlopig eerst maar wat plaatjes uit de oude doos. De eerste is de enige digitale die ik heb van een oude meeting, ergens begin jaren 90.

Vervolgens wat plaatjes uit de Moezel, Zweden, het zwarte woud, rondje meer van Geneve, Engeland en nog wat plekjes.

Hier op vakantie in zweden de dynamo moeten vervangen. Van de Opel van onze vrienden Laughing

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 januari 2012 10:29 PM
  [ # 10 ]

Mooie plaatjes van een mooi glasrijk busje. Blijkbaar hou je de boel toch aardig bij, de roestschade lijkt heel erg te overzien. Benieuwd hoe je het in de lengte slapen gaat oplossen - ik roep altijd dat ik niet in een HY pas. En rij dus met een wat minder aaibaar busje rond.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 januari 2012 11:08 PM
  [ # 11 ]

De eerste tien jaar van zijn leven was het een ijscobusje in Den Helder. Vandaar de glazen schuifruiten aan de rechter zijkant en de lage kilometrage in de eerste 10 jaar van zijn bestaan. HY heeft destijds dus ook iedere winter binnen gestaan Wink De roest heb ik altijd bestreden met een schuurpapiertje en een potje verf. Maar goed, op een gegeven moment komt het van binnen uit, en dan heeft bijwerken geen zin meer…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 januari 2012 10:34 AM
  [ # 12 ]

Volgens mij is dit zeker de enigste Citroën die nooit de deur uitgaat?


Gave foto’s!

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 02 januari 2012 01:43 PM
  [ # 13 ]
Ree schreef:

Er komt een nieuwe interieur in - het oude was te gammel - met in principe dezelfde indeling. Ik wil wel in de lengte gaan slapen, dus daar moet wat op verzonnen worden.

Matras op de imperial? Wink

Echt een gave bus. Zoiets moet hier ook nog een keer gaan komen. Succes met het opknapwerk!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 januari 2012 02:01 PM
  [ # 14 ]

Wat een gave platen Ree! Succes met de hele klus, maar je gaat het pragmatisch aanpakken. Goed werk!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 02 januari 2012 02:15 PM
  [ # 15 ]
Bossie schreef:
Ree schreef:

Er komt een nieuwe interieur in - het oude was te gammel - met in principe dezelfde indeling. Ik wil wel in de lengte gaan slapen, dus daar moet wat op verzonnen worden.

Matras op de imperial? Wink

Echt een gave bus. Zoiets moet hier ook nog een keer gaan komen. Succes met het opknapwerk!

http://www.topsleeper.nl/indexhome.html zoiets?

Verder weer een topic om te volgen. Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 51
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook