Kofferruit opent niet na rit
jenzmen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-01-2012

Gepost: 04 januari 2012 12:16 AM

Hallo allen

Allereerst, de beste wensen!,

sinds enkele dagen zijn wij de gelukkige bezitters van een pluriel uit 2003. We hebben er lang over nagedacht en na veel research op internet durfden we he aan te kiezen voor dit prachtige autootje. Hij rijdt heerlijk, alleen vallen ons enkele dingen op die wat zorgen baren. Hopelijk willen jullie licht laten schijnen..

1) het mechanisme van het kofferraampje werkt uitstekend. Echter, na een ritje van slechts enkele km, wil het ruitje niet meer open. Als ik vervolgens 15 minuten wacht, kan het raampje weer geopend worden. Het resetten van het systeem (gelezen hier op het forum) dmv 5x contact aan en uit, werkt soms wel, soms niet.

2) als ik het dakje over de achterruit laat zakken, of weer omhoog wil halen, merk ik dat het motortje hoorbaar meer moeite heeft dan wanneer het dakje niet geheel wordt geopend. gezien alle dakproblemen die ik lees ben ik wat huiverig. Smeren en schoonmaken van de rails heeft niet geholpen. Iemand een idee? Daarnaast, als het dakje geheel gesloten wordt, horen we op het laatste moment een dubbele ‘klik’. Is dit normaal?

3) alhoewel de afdekplaat in de kofferruimte droog was, ontdekte ik op het ondergelegen reservewiel redelijk wat water. Ongeveer 50cc. Ook was de mat die op het reservewiel ligt, nat aan de onderzijde. Ook het vilt dat op dezelfde hoogte, bij de wielkasten is gelijmd, is erg nat. De binnenzijde van de achterklep is overigens droog. Ik vermoed dat het water via de wielkasten komt? Of zijn er andere mogelikheden. Ik heb op het forum nog niet kunnen lezen hoe dit verholpen kan worden. Graag verneem ik jullie ideeën en wat ik er aan zou kunnen doen.

Een boel vragen, ik weet het. Maar we zijn verliefd geworden op dit autootje en willen dit graag zo houden….!

Hopelijk willen jullie ons met wat raad terzijde staan.

Groet en dank!

Profiel  
 
salon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 04 januari 2012 01:04 AM
  [ # 1 ]

Ik wou er ook éne maar de verkoper vond het een hobbykar, dus je zal zelf wat creatieve oplossingen moeten verzinnen, blijft wel een geinige auto, geen 13 in een dozijn.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook